Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 974174 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4830 Gepost op: 15 juli 2021, 12:01:31 »
De heer Timmerman en zijn compaan Samson hebben het goed met ons voor (sic !), want ze willen de benzineprijzen met nog eens een € 1,00 verhogen en dit is nog maar één van de plannetjes die ze met ons burgers voorhebben. Een zo door hen bejubeld verenigd Europa met per land verschillende benzineprijzen doet overigens ook niet erg logisch aan. Pallets opstoken en bossen omhakken blijven voorlopig nog een onderdeel van hun "groene" beleid. :doh:
 

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4831 Gepost op: 15 juli 2021, 12:17:33 »
Ik zou er minder moeite mee hebben als ook de elektrische auto's gewoon gaan meebetalen. Die hebben immers ook CO2 uitstoot, en niet zo'n klein beetje ook. Nu worden ze als schoon weggezet, hetgeen een grove leugen is.

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4832 Gepost op: 15 juli 2021, 12:30:48 »
Ik zou er minder moeite mee hebben als ook de elektrische auto's gewoon gaan meebetalen. Die hebben immers ook CO2 uitstoot, en niet zo'n klein beetje ook. Nu worden ze als schoon weggezet, hetgeen een grove leugen is.

Groet,
Jacco
Dat is inderdaad één van de grove leugens van de "groene" club ! Waarom Duitsland en België aan het gas en wij met het beste gasnet van Europa van het gas af ?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4833 Gepost op: 15 juli 2021, 12:36:18 »
Dat is om het gas te reserveren voor de industrie.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4834 Gepost op: 15 juli 2021, 15:19:47 »
Ik zou er minder moeite mee hebben als ook de elektrische auto's gewoon gaan meebetalen. Die hebben immers ook CO2 uitstoot, en niet zo'n klein beetje ook. Nu worden ze als schoon weggezet, hetgeen een grove leugen is.

Groet,
Jacco
Dat is inderdaad één van de grove leugens van de "groene" club ! Waarom Duitsland en België aan het gas en wij met het beste gasnet van Europa van het gas af ?
Kameraad van mij werkt in de verwarmingsindustrie en hebben het nog nooit zo druk gehad met het maken van gaskachels, je raadt het al gaan allemaal naar Duitsland. Door een paar van die groene jokers moeten wij hier ervan af. Er komt straks een grote splitsing in de samenleving mensen die de veranderingen wel kunnen betalen en welke die het niet kunnen. Rijk in de Tesla, arm op de autoped of met de benenwagen.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2021, 15:22:31 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4835 Gepost op: 15 juli 2021, 16:08:45 »
Ik zou er minder moeite mee hebben als ook de elektrische auto's gewoon gaan meebetalen. Die hebben immers ook CO2 uitstoot, en niet zo'n klein beetje ook. Nu worden ze als schoon weggezet, hetgeen een grove leugen is.

Groet,
Jacco
Dat is inderdaad één van de grove leugens van de "groene" club ! Waarom Duitsland en België aan het gas en wij met het beste gasnet van Europa van het gas af ?
Kameraad van mij werkt in de verwarmingsindustrie en hebben het nog nooit zo druk gehad met het maken van gaskachels, je raadt het al gaan allemaal naar Duitsland. Door een paar van die groene jokers moeten wij hier ervan af. Er komt straks een grote splitsing in de samenleving mensen die de veranderingen wel kunnen betalen en welke die het niet kunnen. Rijk in de Tesla, arm op de autoped of met de benenwagen.
In vergelijk met Duitsland klopt het toch helemaal niet met hetgeen wat ze ons door de strot denken te duwen ?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4836 Gepost op: 15 juli 2021, 16:17:27 »
Ja, ergens wel. Daar stookt men hoofdzakelijk nog op olie en dat is naar verhouding erg vervuilend. Het gaat om een procentuele vermidering dus dat vervangen door gas is dan een logische stap.

Dat wij die transitie al gemaakt hebben dankzij onze gasbel, werkt dus nu tegen ons.

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4837 Gepost op: 15 juli 2021, 16:32:45 »
Ja, ergens wel. Daar stookt men hoofdzakelijk nog op olie en dat is naar verhouding erg vervuilend. Het gaat om een procentuele vermindering dus dat vervangen door gas is dan een logische stap.

Dat wij die transitie al gemaakt hebben dankzij onze gasbel, werkt dus nu tegen ons.

Groet,
Jacco

Zo lust ik er nog wel een  paar !

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4838 Gepost op: 15 juli 2021, 17:22:07 »
Het is wat het is, ik heb het niet verzonnen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk


Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4839 Gepost op: 15 juli 2021, 17:39:42 »
Het is wat het is, ik heb het niet verzonnen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk

Nee, maar het is ook geen kritiek op jou Jacco en ik neem aan dat je weet waar je het over hebt !
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2021, 18:41:05 door Audiofreak »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4840 Gepost op: 15 juli 2021, 19:19:07 »
Ik had hem ook niet opgevat als kritiek. Meer een aanwijzing dat het nieuw voor je was. Weer wat geleerd.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4841 Gepost op: 15 juli 2021, 20:02:28 »
Ja, ergens wel. Daar stookt men hoofdzakelijk nog op olie en dat is naar verhouding erg vervuilend. Het gaat om een procentuele vermidering dus dat vervangen door gas is dan een logische stap.

Dat wij die transitie al gemaakt hebben dankzij onze gasbel, werkt dus nu tegen ons.

Groet,
Jacco
Daarom eerst maar eens alles gelijk trekken in Europa, wij hebben als het ware de top bereikt nu de rest nog, zien we dan wel weer.
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4842 Gepost op: 15 juli 2021, 20:11:39 »
Ja, ergens wel. Daar stookt men hoofdzakelijk nog op olie en dat is naar verhouding erg vervuilend. Het gaat om een procentuele vermidering dus dat vervangen door gas is dan een logische stap.

Dat wij die transitie al gemaakt hebben dankzij onze gasbel, werkt dus nu tegen ons.

Groet,
Jacco
Daarom eerst maar eens alles gelijk trekken in Europa, wij hebben als het ware de top bereikt nu de rest nog, zien we dan wel weer.
Ja, het roer moet om. Dit is paniekvoetbal.

We zouden ook weer vooruitstrevend bezig kunnen zijn door kort circulaire brandstoffen te ontwikkelen. En gelukkig zijn we daar al mee bezig, bv blauwe diesel. Mooi voorbeeld. Het zou een enorme opsteker voor Shell zijn om daar eens goed naar te kijken, ze hebben chemici genoeg. Exxon mobile (hoofdkantoor Benelux zit in Breda) zou daar ook mooi in mee kunnen.

Er zijn meerdere broeikasgassen die in de atmosfeer te veel zitten: CO2, methaan en water. Ja, water (in gasvorm) is ook een broeikasgas. Daarom kleurt de avondzon zo mooi rood... Die stoffen kun je gewoon uit de lucht halen en daar brandstof van maken. Maar ik zal er natuurlijk weer helemaal niets van begrijpen...

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4843 Gepost op: 20 juli 2021, 14:50:22 »
Ja, ergens wel. Daar stookt men hoofdzakelijk nog op olie en dat is naar verhouding erg vervuilend. Het gaat om een procentuele vermidering dus dat vervangen door gas is dan een logische stap.

Dat wij die transitie al gemaakt hebben dankzij onze gasbel, werkt dus nu tegen ons.

Groet,
Jacco
Daarom eerst maar eens alles gelijk trekken in Europa, wij hebben als het ware de top bereikt nu de rest nog, zien we dan wel weer.
Ja, het roer moet om. Dit is paniekvoetbal.

We zouden ook weer vooruitstrevend bezig kunnen zijn door kort circulaire brandstoffen te ontwikkelen. En gelukkig zijn we daar al mee bezig, bv blauwe diesel. Mooi voorbeeld. Het zou een enorme opsteker voor Shell zijn om daar eens goed naar te kijken, ze hebben chemici genoeg. Exxon mobile (hoofdkantoor Benelux zit in Breda) zou daar ook mooi in mee kunnen.

Er zijn meerdere broeikasgassen die in de atmosfeer te veel zitten: CO2, methaan en water. Ja, water (in gasvorm) is ook een broeikasgas. Daarom kleurt de avondzon zo mooi rood... Die stoffen kun je gewoon uit de lucht halen en daar brandstof van maken. Maar ik zal er natuurlijk weer helemaal niets van begrijpen...

Groet,
Jacco
Wat we ook gaan doen, ik denk dat we heel veel electriciteit nodig gaan hebben voor de diverse processen. En dat zullen we schoon op moeten wekken. Ik verwacht niet dat we dat gaan redden met windmolens en zonnepanelen. Ik denk dat we daar toch kerncentrales voor nodig gaan hebben.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4844 Gepost op: 10 augustus 2021, 14:47:22 »
Vandaag is het na update gedoe van Windows 10 toch gelukt om mijn plan ten uitvoer te brengen.
Ik wilde een nieuwe kaart installeren op de navigatie van mijn bolide.
Tevens heb ik mijn Tom Tom HD verkeersservice voor een jaar verlengd.
Dan koop je een jaar service en een nieuwe kaart in de R-Link store van Renault.
Deze moeten dan op de SD kaart gezet worden welke in het R-Link systeem zit.
Deze haal je er uit en stop je in het juiste slot in je laptop en dan start de R-Link tool op.
Vervolgens checkt deze het serienummer van je systeem of die klopt met je registratie eerder bij aanmelden van je auto gedaan.
Dan wordt het hele nieuwe spul gedownload naar de laptop. Duur 17 minuten.
Vervolgens maakt de tool een back-up van de SD kaart. Dan wordt het nieuwe spul geïnstalleerd op de SD kaart. Duurt 25 minuten.
Dan mag je terug naar de auto om het SD kaartje terug te steken.
Dan auto starten en R-Link aan en bidden tot de digitale goden die Renault in hun pakket hebben. Dat duurde 5 minuutjes en toen was het systeem weer helemaal klaar voor gebruik. Blij mee.
Maar het is weer gelukt. Nieuwste kaart van Europa staat er op en het nieuwe Tom tom live abbo wordt herkend.
We zijn weer voor een jaar onder de pannen.
Een kaart koop ik niet elk jaar. Maar het werd tijd. Er kwamen toch regelmatig plekken voor waar we volgens de navigatie op het gras of door het bos reden.
We zijn 49 euro armer voor een jaar HD trafic info en 69 euro armer voor een nieuwe kaart.
Dan zou je zeggen, navigeer lekker met je telefoon met Google maps. Is gratis.
Dat vind ik onhandig, ik vind dat ingebouwde systeem wel erg fijn en comfortabel.
Het R-Link systeem in mijn auto werk goed en snel.

Overigens heeft Renault toch geluisterd naar het geklaag van klanten dat kaarten te oud waren, soms bijna 2 jaar t.o.v. wat op een losse Tomtom navigatie werd gebruikt.
Ik heb nu versie 1070 van mei dit jaar.

Marcel

 
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2021, 14:53:43 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000