Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966429 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4080 Gepost op: 08 november 2019, 21:13:15 »
Bij de verbranding met ethanol komen roetdeeltjes vrij en is daarmee een slechte keus qua brandstof. Veel ermee rijden is dus een slecht idee in dat opzicht. Het verbruik is ook wat slechter want het rendement is lager. Al met al zou je het niet moeten willen gebruiken.

Groet / Regards / Grusse / Salutations / Saluto, Jacco


Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4081 Gepost op: 08 november 2019, 21:39:16 »
Bij de verbranding met ethanol komen roetdeeltjes vrij en is daarmee een slechte keus qua brandstof. Veel ermee rijden is dus een slecht idee in dat opzicht. Het verbruik is ook wat slechter want het rendement is lager. Al met al zou je het niet moeten willen gebruiken.

Groet / Regards / Grusse / Salutations / Saluto, Jacco
Inmiddels heb ik een aantal fora doorgeworsteld en overal wordt BP Ultimate 98 aangeraden, omdat deze brandstof geheel vrij is van ethanol. In sommige gevallen wordt ook  gesproken over Firezone Competition 102. Deze brandstof was tot voor kort nog bij ons in de buurt verkrijgbaar en dit was de brandstof waarmee ik de tank vulde als de motor voor langere tijd in de stalling ging.
Ik weet wel dat de motor heel soepel op Competiuton 102 liep, maar BP Ultimate 98 schijnt kwalitatief niet voor Competition 102 onder te doen.


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4082 Gepost op: 08 november 2019, 21:46:25 »
https://link.marktplaats.nl/m1478723442 Mij valt er wat op in de advertentie en geeft mij een onderbuik gevoel.
Weet dat hier kritische mensen aanwezig zijn en mijn vraag of jullie ook wat opvalt.
of zie ik spoken??
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4083 Gepost op: 08 november 2019, 22:38:15 »
Bij de verbranding met ethanol komen roetdeeltjes vrij en is daarmee een slechte keus qua brandstof. Veel ermee rijden is dus een slecht idee in dat opzicht. Het verbruik is ook wat slechter want het rendement is lager. Al met al zou je het niet moeten willen gebruiken.

Groet / Regards / Grusse / Salutations / Saluto, Jacco

Waarom komt er bij verbranding van ethanol roet vrij?   Ik kan er zo snel niets over vinden op het www.
Is er in dit verhaal geen verwarring met B7 of B10 diesel?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4084 Gepost op: 09 november 2019, 09:04:49 »
Dat zou je aan een scheikundige moeten vragen, maar wat ik er van weet is dat het een minder zuivere verbranding is. Er zou ook per definitie water in moeten zitten, weliswaar erg weinig maar toch. De verbinding op zich is ook aggresiever, waardoor het uiteindelijk alles aantast. Denk bv ook aan de tanks onder de grond bij tankstations.

De extra roetdeeltjes moeten zwevend gehouden worden door de olie. Het vraagt dus meer van die olie en zou dan eigenlijk vaker vervangen moeten worden.

Overigens zorgt de slechtere verbranding tot meer stikstofuitstoot, althans naar verluidt. Ironisch genoeg leidt een poging tot verlaging van de CO2 uitstoot nu tot een verhoging van de NOx.

Groet / Regards / Grusse / Salutations / Saluto, Jacco
« Laatst bewerkt op: 09 november 2019, 09:12:02 door dekkersj »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4085 Gepost op: 09 november 2019, 09:27:07 »
https://link.marktplaats.nl/m1478723442 Mij valt er wat op in de advertentie en geeft mij een onderbuik gevoel.
Weet dat hier kritische mensen aanwezig zijn en mijn vraag of jullie ook wat opvalt.
of zie ik spoken??
De 2e eigenaar heeft werk dichter bij huis gevonden.
« Laatst bewerkt op: 09 november 2019, 12:15:56 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4086 Gepost op: 09 november 2019, 09:32:41 »
Ik heb het idee dat het energiebeleid in ons kikkerlandje aardig chaotisch begint te worden. Ik vind trouwens het beleid op meerdere niveau's te droevig voor woorden. Men sluit een enorm aantal gevangenissen en komt er nu achter dat dit geen slimme zet was. Men kon al jaren van tevoren bekijken dat er een tekort binnen het onderwijs zou ontstaan etc. .
Een aantal falende overheidsdiensten zoals het CBR, UWV, Belastingen, Justitie en provocerende minderheidsgroeperingen die ook nog eens hun zin weten door te drijven  en de goegemeente met schuldgevoelens proberen op te zadelen. :braak:

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4087 Gepost op: 09 november 2019, 09:33:41 »
https://link.marktplaats.nl/m1478723442 Mij valt er wat op in de advertentie en geeft mij een onderbuik gevoel.
Weet dat hier kritische mensen aanwezig zijn en mijn vraag of jullie ook wat opvalt.
of zie ik spoken??

Wat valt jou dan op?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4088 Gepost op: 09 november 2019, 11:42:49 »
https://link.marktplaats.nl/m1478723442 Mij valt er wat op in de advertentie en geeft mij een onderbuik gevoel.
Weet dat hier kritische mensen aanwezig zijn en mijn vraag of jullie ook wat opvalt.
of zie ik spoken??

Wat valt jou dan op?

Wat mij meteen opviel omdat ik continu naar dieselvarianten kijk zijn de bumpers en met name de grill. Bij de 1.3 M-jet zit er namelijk voor en achter een plastic kap doorheen en horizontale strepen. Bumpers die hier opzitten zijn van de 0.9 of 1.2 Twinair wel uit hetzelfde jaar 2012.... Hebben de plastic kap niet meer en honinggraat grill. Wellicht dat daarom ook facelift in de advertentie wordt benoemd :)

Verder zag ik dat de auto een B categorie had ….maar heb terug gevonden dat dit bij meerdere auto's is. wellicht dat jaar anders beoordeeld dan voorgaande jaren

Intussen ook varianten diesel gevonden met nieuwe bumpers......
« Laatst bewerkt op: 09 november 2019, 11:57:28 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4089 Gepost op: 09 november 2019, 12:13:54 »
Oké.  Zo had ik het niet bekeken omdat ik niet zoekende ben naar zo'n model.  Anders was het me vast opgevallen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4090 Gepost op: 10 november 2019, 12:05:39 »
We gaan dinsdag eens kijken of het wat is ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4091 Gepost op: 10 november 2019, 12:47:01 »
We gaan dinsdag eens kijken of het wat is ;)
Hopelijk is het wat jullie zoeken, ik heb mijn auto week weer gehad maar zowel de Corsa als de Twingo kunnen weer.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4092 Gepost op: 10 november 2019, 13:40:14 »
Corsa ook gekeken maar niet geschikt voor mensen die 2 mtr zijn. Astra blijft mooi evenals de prijzen. Dit lijkt mij een aardige optie...
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4093 Gepost op: 10 november 2019, 14:12:24 »
Corsa ook gekeken maar niet geschikt voor mensen die 2 mtr zijn. Astra blijft mooi evenals de prijzen. Dit lijkt mij een aardige optie...
Ik heb nog nooit zoveel ruimte gehad als in mijn Kia Soul en dat komt mij met mijn 2.02 meter goed van pas. Ik heb diverse SUV's bij mijn dealer "gepast", maar zelfs de Kia Sportage die in het prijssegment boven de (benzine) Soul zit kon mij niet dezelfde ruimte bieden. Op de achterbank van de Soul heeft een passagier dezelfde hoofdruimte als de bestuurder. Het enige wat ik niet overdadig vind is de bagageruimte, maar tot nu toe konden we de bagage ook met meerdere mensen goed kwijt.
De nieuwe E-Soul is in de elektrische uitvoering  verkrijgbaar vanaf € 42.995,00 en dat is aanzienlijk duurder dan de eerdere benzine uitvoering.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2019, 15:39:12 door Audiofreak »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4094 Gepost op: 10 november 2019, 17:27:10 »
We gaan dinsdag eens kijken of het wat is ;)
Het is een fijne auto om in te rijden Gerwin, doet degelijk aan en vooral de Evo uitvoering heeft een erg mooi interieur.

Ga niet voor een Twinair motor, trekkracht genoeg, maar het geluid is vreselijk, vooral bij het wegrijden.

Mijn ouders hebben Fiat 500L met de 2 cilinder gehad, maar hebben hem voor het geluid weer weggedaan.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.