Auteur Topic: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?  (gelezen 21348 keer)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #45 Gepost op: 24 maart 2015, 20:38:14 »
Op audiogebied kan het me niet gek genoeg zijn, vooropgesteld dat het voor mij ertoe doet.
Het plezier staat immers voorop en of een ander me dan voor idioot verklaart, zal me echt een zorg zijn.

Nog steeds actueel hoor.   ;)

 :cheers: :cheer: :ciao: :banana2: :rockon: :claps: :love:
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #46 Gepost op: 24 maart 2015, 20:47:18 »
Dank!  Ik zal het zo mijn betere helft laten zien Huub.  Wellicht kan ik wat begrip oogsten.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #47 Gepost op: 28 maart 2015, 08:14:03 »
Dank!  Ik zal het zo mijn betere helft laten zien Huub.  Wellicht kan ik wat begrip oogsten.   8)

Als benadering zal zijn door de vrouwelijke ratio, acht ik het schier onmogelijk. Maar; Was het er?

Groet, Mark :angel:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #48 Gepost op: 28 maart 2015, 08:20:45 »
I.t.t. Bram heb jij wel bepaalde gaven (of een betere helft met dezelfde insteek).   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.224
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #49 Gepost op: 09 maart 2023, 21:55:09 »
Tsja, we zijn inmiddels in een tijdperk gekomen dat ons spanningsnet niet meer is wat het geweest is.

Zie ook dit artikel waarin wordt uitgelegd dat het net te lijden heeft onder de overbelasting waar het aan blootgesteld wordt.

Misschien gaan conditioners, filters en wat al dies meer zij van belang worden door de energietransitie die niet door het net gevolgd kan worden.

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.077
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #50 Gepost op: 16 maart 2023, 10:17:07 »
Gelukkig kocht ik een gestabiliseerde dieselgenerator.'

 :wave:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.365
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #51 Gepost op: 16 maart 2023, 21:13:52 »
Kun je beter investeren in een Tesla batterij en zonnepanelen.  Hoe milieu vriendelijk dat is? Zo’n batterij stoot natuurlijk geen co2 uit, maar moet uiteindelijk ook vervangen worden, net als die zonnepanelen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.224
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #52 Gepost op: 16 maart 2023, 21:26:48 »
Nou, dat is helemaal niet milieuvriendelijk. Een veel gemaakte denkfout.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.365
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #53 Gepost op: 16 maart 2023, 21:30:38 »
Nou, dat is helemaal niet milieuvriendelijk. Een veel gemaakte denkfout.

Groet,
Jacco
Weet ik niet, hoeveel energie is er nodig om diesel te maken en dat naar de eindgebruiker te krijgen. Je moet wel de complete voetprint vergelijken. En vergeet niet dat een diesel motor olie verbruikt. En uiteindelijk moet die motor ook vervangen worden. Dus zeg het maar…..

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.224
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #54 Gepost op: 16 maart 2023, 21:38:55 »
Nou, dat is helemaal niet milieuvriendelijk. Een veel gemaakte denkfout.

Groet,
Jacco
Weet ik niet, hoeveel energie is er nodig om diesel te maken en dat naar de eindgebruiker te krijgen. Je moet wel de complete voetprint vergelijken. En vergeet niet dat een diesel motor olie verbruikt. En uiteindelijk moet die motor ook vervangen worden. Dus zeg het maar…..
Als je die diesel al had is het vervangen sowieso een CO2 uitstoot van heb ik jou daar. Nog los van die kleine kinderen die de zeldzame metalen moeten delven. Verder zijn er tegenwoordig goede diesels met lage netto uitstoot te verkrijgen. Zie ook hier en tevens de CO2 footprint van panelen. En het opladen vanuit het net, want dat is wat je doet met panelen. Je maakt het net iets groener als in iets minder grijs, maar groene stroom is het natuurlijk niet.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.365
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #55 Gepost op: 16 maart 2023, 21:52:12 »
Ik had het niet over vervangen maar een vergelijk als je een diesel generator zou kopen versus zonnepanelen met een tesla batterij, wat zou dan onder de streep het meeste milieu vriendelijk zijn.
Even los van kinderarbeid (want ik wil ook niet weten welk leed er allemaal kleeft aan onze dagelijkse apparatuur zoals mobile telefoons). Die website is interessant, had je volgens mij wel vaker laten zien.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.224
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #56 Gepost op: 16 maart 2023, 22:04:24 »
Die website is inderdaad interessant, kan hem niet vaak genoeg noemen. Wordt een groot deel van de groene leugen ontkracht en ieder jaar vindt een herziening plaats van de getallen. Wel zo eerlijk.

Maar om antwoord te geven op de vraag, dat hangt af van de rendementen. En de aanschaf-voetprint. Uiteindelijk, op langere termijn, win je er grosso modo iets van 30% mee. Dus zo heel spannend is dat niet. Geldt alleen voor de cyclische/synthetische diesel, niet voor de fossiele. Voor de fossiele pakt het op langere termijn slechter uit.

Groet,
Jacco

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #57 Gepost op: 17 maart 2023, 12:15:34 »
Die website is inderdaad interessant, kan hem niet vaak genoeg noemen. Wordt een groot deel van de groene leugen ontkracht en ieder jaar vindt een herziening plaats van de getallen. Wel zo eerlijk.

Maar om antwoord te geven op de vraag, dat hangt af van de rendementen. En de aanschaf-voetprint. Uiteindelijk, op langere termijn, win je er grosso modo iets van 30% mee. Dus zo heel spannend is dat niet. Geldt alleen voor de cyclische/synthetische diesel, niet voor de fossiele. Voor de fossiele pakt het op langere termijn slechter uit.

Groet,
Jacco

30% niet zo spannend? Vind je? Ik vind dat een significant verschil.
Feiten geven niets om gevoelens.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.224
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #58 Gepost op: 17 maart 2023, 12:26:13 »
Dat is het ook, maar verder niet zo spannend. Daar gaan we het niet mee redden in ieder geval.

Groet,
Jacco