Auteur Topic: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?  (gelezen 21383 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #30 Gepost op: 04 juli 2014, 00:08:38 »
Ik ga niet meer kramperen. 
Zoek het tegenwoordig in de aparte, sfeervolle onderkomens met veelal iets van Bose of B&W op het bureau.   8)
Nee, dat is niet aan mij besteed. Dit is het

In de Opel zitten Bose luidsprekers.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #31 Gepost op: 04 juli 2014, 00:11:30 »
Iedereen moet maar doen in de korte tijd dat hij of zij op deez'  aardkloot het leven heeft, dat leidt tot een gelukzalig audioleven.

Ik ben het dus ook wel met Huub eens, maar reflecteer dagelijks op audiogebied omdat voor mij zeker is dat iedereen een eigen audiosprookje heeft en  dat het wel eens heel ver van de waarheid af kan liggen.

Mooie hobby maar nu is het voor mij bedtijd.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #32 Gepost op: 04 juli 2014, 00:23:56 »
[...]
Ik ben het dus ook wel met Huub eens, maar reflecteer dagelijks op audiogebied omdat voor mij zeker is dat iedereen een eigen audiosprookje heeft en  dat het wel eens heel ver van de waarheid af kan liggen. [...]

Dat lijkt mij wijs  :)

Citaat
Mooie hobby maar nu is het voor mij bedtijd.   ;)

Dat de nachtrust weldadig en verkwikkend mag zijn   ;)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #33 Gepost op: 04 juli 2014, 00:46:51 »
Ik hou van mijn eigen sprookje! En als het sprookje me niet meer boeit, kiezen we "gewoon" een nieuw sprookje... uit het grote audio sprookjes bos ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #34 Gepost op: 04 juli 2014, 06:30:04 »

Ik ben het dus ook wel met Huub eens, maar reflecteer dagelijks op audiogebied omdat voor mij zeker is dat iedereen een eigen audiosprookje heeft en  dat het wel eens heel ver van de waarheid af kan liggen.

Mooie hobby maar nu is het voor mij bedtijd.   ;)

Mooi gesproken,Hififreak,wijze woorden aan het begin van mijn dag.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #35 Gepost op: 04 juli 2014, 08:11:10 »
Ik ben een beetje een echte polderende Nederlander. Ik geloof niet in stekkers etc maar wel in gehakt. Zorgt er misschien wel voor dat ik voor beide kanten open kan staan en van beide kanten het mooie mee kan nemen nemen.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #36 Gepost op: 04 juli 2014, 16:37:48 »
Ik ben een beetje een echte polderende Nederlander. Ik geloof niet in stekkers etc maar wel in gehakt. Zorgt er misschien wel voor dat ik voor beide kanten open kan staan en van beide kanten het mooie mee kan nemen nemen.

Gr Hans
Gehakt.....  zelf gemaakte ballen maar dat zal je waarschijnlijk niet bedoelen Hans.   ::)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #37 Gepost op: 13 juli 2014, 16:56:21 »
Mijn vrouw maakt de lekkerste ballen gehakt van Nederland en omstreken. Er zijn enkele forumleden die dat kunnen beamen !!! Jullie snappen dus nu wel waarom ik oprecht in gehakt geloof !!! Lekker gehakt bestaat echt !!!  :) :) :)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #38 Gepost op: 13 juli 2014, 20:33:53 »
Klopt ;D
Dat weet ik nog.
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #39 Gepost op: 13 juli 2014, 20:42:32 »
Hmmm ben benieuwd!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #40 Gepost op: 13 juli 2014, 21:43:16 »
Hmmm ben benieuwd!
+1  Voel een M&G met ballen aankomen.  ::) :P

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #41 Gepost op: 23 maart 2015, 19:33:12 »
Trek het je niet aan.  ;) Mijn teerbeminde beweert iets anders en die geloof ik immers onvoorwaardelijk.   8)
Draadjes aan elkaar breien ?      ;D

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #42 Gepost op: 24 maart 2015, 17:54:26 »

De enige hardware componenten, die naar mening echt invloed hebben op de klankkwaliteit zijn luidsprekers en een element van de platenspeler. Hiermee kan je het geluid behoorlijk kleuren en persoonlijk maken. Ik heb nog nooit een wezenlijk verschil tussen een buizen of een transistorversterker gehoord. En de meeste CD speleres klinken in mijn oren ook allemaal hetzelfde. Kabels, gefilterde netstroom, enz...het is niet aan mij besteedt.

Blijft wel overeind staan, dat ik wel vind dat de hardware technisch goed ontworpen moet zijn, en dat het er ook een beetje uitziet. Het oog wil inderdaad ook wat.

Maar het belangrijkste van deze hobby is...het luisteren van muziek. De software is veel belangrijker dan de hardware. Ik luister naar de muziek, niet naar de apparatuur. ;D ;D ;D ;D

Daar kan ik me helemaal in vinden. Ik heb ooit een stukkie muziek gehoord op een radio-cassetterecorder (zo'n oud ding met een eenknopsbediening voor de band) dat mij op dat moment meer deed dan heel veel goed opgenomen muziek op fraaie installaties. Overigens draai ik datzelfde stukkie nog regelmatig op de huidige stereo en dat is ook geen straf ;)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #43 Gepost op: 24 maart 2015, 18:41:45 »
Ik ervaar verschillen waarvan sommigen zeggen dat ik ze niet kan horen op een erg consistente manier.

Het leuke van wat ik hier lees (al enigszins gedateerd allemaal), is dat iedereen recht heeft op zijn eigen beleving.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #44 Gepost op: 24 maart 2015, 19:06:57 »
Op audiogebied kan het me niet gek genoeg zijn, vooropgesteld dat het voor mij ertoe doet.
Het plezier staat immers voorop en of een ander me dan voor idioot verklaart, zal me echt een zorg zijn.

Nog steeds actueel hoor.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.