Auteur Topic: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?  (gelezen 21360 keer)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #15 Gepost op: 02 juli 2014, 19:20:18 »
Dan zal ik wel een gelovige zijn. In de loop der jaren ben ik in vlagen met kabeltjes bezig geweest. Soms maakt het inderdaad opvallend weinig uit maar in de tijd dat ik Avalon Avatars had leken ls-kabels toch wel heel veel uit te maken. Ook nu, met actieve Adam Compacts direct op de Naim V1 dac maakt de interlink tussen dac en speakers flink veel uit. Je moet bereid zijn om wat te experimenteren. En het kost wat geld natuurlijk, hoewel ik de uiteindelijke 'winnaar' voor een prikje 2e hands kon krijgen.

Dac's, ook zoiets. Nadat ik er achter was gekomen dat een Cambridge DacMagic bij het streamen vanaf een PC alleen magisch klinkt met een Genesis Digital Lens ertussen heb ik een aantal erg goede dacs gehad. De Naim V1 dac die ik nu heb is fantastisch. Inderdaad met P.R.A.T., iets wat eerdere dacs niet hadden. Het Naim apparaat maakt zijn faam bij mij waar.

En toen het optimaal leek te zijn was ik er als de kippen bij toen de Suzy Wong tegels verkrijgbaar waren. Ik heb er 3: onder de speakers en onder het hifi-stapeltje. Kost wat maar het geluid is nu zo mooi dat ik niet meer taal naar iets beters. Ik luister de laatste maanden heel veel naar Radio 4 op de TV-tuner. Een sjofel apparaat dat er kennelijk nogal gevoelig voor is. Prachtig die levensechte violen en een piano die in de kamer lijkt te staan.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #16 Gepost op: 02 juli 2014, 20:05:05 »
Zonder gelovige zou de kerk leeg zijn.  ;)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #17 Gepost op: 02 juli 2014, 22:40:40 »
Dan zal ik wel een gelovige zijn. In de loop der jaren ben ik in vlagen met kabeltjes bezig geweest. Soms maakt het inderdaad opvallend weinig uit maar in de tijd dat ik Avalon Avatars had leken ls-kabels toch wel heel veel uit te maken. Ook nu, met actieve Adam Compacts direct op de Naim V1 dac maakt de interlink tussen dac en speakers flink veel uit. Je moet bereid zijn om wat te experimenteren. En het kost wat geld natuurlijk, hoewel ik de uiteindelijke 'winnaar' voor een prikje 2e hands kon krijgen.

Dac's, ook zoiets. Nadat ik er achter was gekomen dat een Cambridge DacMagic bij het streamen vanaf een PC alleen magisch klinkt met een Genesis Digital Lens ertussen heb ik een aantal erg goede dacs gehad. De Naim V1 dac die ik nu heb is fantastisch. Inderdaad met P.R.A.T., iets wat eerdere dacs niet hadden. Het Naim apparaat maakt zijn faam bij mij waar.

En toen het optimaal leek te zijn was ik er als de kippen bij toen de Suzy Wong tegels verkrijgbaar waren. Ik heb er 3: onder de speakers en onder het hifi-stapeltje. Kost wat maar het geluid is nu zo mooi dat ik niet meer taal naar iets beters. Ik luister de laatste maanden heel veel naar Radio 4 op de TV-tuner. Een sjofel apparaat dat er kennelijk nogal gevoelig voor is. Prachtig die levensechte violen en een piano die in de kamer lijkt te staan.
Komt het uiteindelijk toch nog allemaal goed Huub !  :)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #18 Gepost op: 02 juli 2014, 23:02:03 »
Lees nu voor de 2e keer Suzy Wong, ik maar denken dat dat nasi uit blik is die we vroeger op vakantie verorberden. Groene blikken nasi, rode blikken bami.

Heb het verkeerd, het is Suzi Wan. ;D
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2014, 23:12:54 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #19 Gepost op: 02 juli 2014, 23:09:05 »
Die blikken ken ik ook nog ja! Zat best muziek in als je honger had!
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #20 Gepost op: 02 juli 2014, 23:14:59 »
Die blikken ken ik ook nog ja! Zat best muziek in als je honger had!
Precies, in de pan opwarmen, gebakken ei, flesje bier erbij en je kon er weer tegen tot 's morgens vroeg. ;D
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #21 Gepost op: 02 juli 2014, 23:32:02 »
Lees nu voor de 2e keer Suzy Wong, ik maar denken dat dat nasi uit blik is die we vroeger op vakantie verorberden. Groene blikken nasi, rode blikken bami.
su
Heb het verkeerd, het is Suzi Wan. ;D
Suzy Wan was de eerste nasi die ik op zeer jeugdige leeftijd leerde kennen. Het smaakte overigens heel anders dan de nasi goreng die ik al jaren volgens Indonesische receptuur maak. Mijn vrouw herinnert zich Suzie Wan als een gore hap rijst,
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2014, 00:09:25 door Audiofreak »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #22 Gepost op: 02 juli 2014, 23:38:28 »
Het waren noodrantsoenen voor jonge lui op de camping. ;D
Eens buizen altijd buizen.

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.435
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #23 Gepost op: 03 juli 2014, 16:00:43 »
Het waren noodrantsoenen voor jonge lui op de camping. ;D
Evenals wonderstamppot (favoriet op camping Appelhof eind 70er/begin 80er jaren).

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #24 Gepost op: 03 juli 2014, 17:22:13 »
Het waren noodrantsoenen voor jonge lui op de camping. ;D
Zijn inmiddels oudere jongeren en hebben hun hangplek op een audio fora gevonden, dat dan weer wel.    ;D

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #25 Gepost op: 03 juli 2014, 23:38:13 »
Ja, maar ga nog wel steeds met de tent op vakantie. Terug naar af, geen stroom geen koelbox geen computer. Het enigste moderne is een Sony wereldontvanger. Wou ik vorig jaar de Tour de France volgen, vergeet het maar de wereldomroep zendt niet meet uit op korte golf. Dat was aan mij voorbij gegaan.
Zo als ik op vakantie ga doe ik ook met audio, zo eenvoudig mogelijk, niet teveel poespas maar de boel wel goed voor elkaar. Ook niet teveel veranderingen. Vakantie en audio hebben bij mij een gemene deler, rust.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #26 Gepost op: 03 juli 2014, 23:45:00 »
Ik ga niet meer kramperen. 
Zoek het tegenwoordig in de aparte, sfeervolle onderkomens met veelal iets van Bose of B&W op het bureau.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #27 Gepost op: 03 juli 2014, 23:51:06 »
Iemand schreef laatst:

Citaat van: HuubF
Koen hoort niets, ziet niets en is overal tegen. Maar wel een aardige, sociale wat langere kerel inderdaad.  ;D

Schijnbaar zit ik met een veilige marge in het "ongeloof" kamp  ::) ;)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #28 Gepost op: 03 juli 2014, 23:53:53 »
Trek het je niet aan.  ;) Mijn teerbeminde beweert iets anders en die geloof ik immers onvoorwaardelijk.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Hoever ga je in je audio / geloof of ongeloof ?
« Reactie #29 Gepost op: 04 juli 2014, 00:00:52 »
:))  Mijn dank is groot.

Overigens ben ik het voor een deel best met Huub eens hoor. En ik hoop dat het in de audiofiele wereld wat normaler mag worden om toe te geven dat je iets niet direct hoort, zelfs als de sociale druk voelbaar is  ;)