Aan het eind van de zaterdagmiddag, op dit moment gisteren, heb ik samen met mijn beste helft even in de luistergrot van Hififreak mogen verpozen.
We hebben wat muziekstukken weergegeven door de Celestion array beluisterd.
Okay het ziet er uit als een flinke luidspreker, een stapeltje Celestion 3 en 5.
Maar het klinkt ook als een groot systeem.
Het geluid was verbazingwekkend goed. Groot. Stevig fundament. Midden en hoog schoon en duidelijk helder zonder scherpte.
Zou het te vergelijken zijn met een stereo setje (1 setje Celestion 3 mk1) met een goed ingeregelde sub?
Ook mijn beste helft viel het op dat er toch wel serieus muziek uit de stapeltjes kwam.
De Sony CD draaier en de Beresfort digitale deeltjes omzetter werkten prachtig samen met de Bryston voor en eind versterker.
De Bryston heeft geen enkele moeite om 10 luidsprekers van voldoende sap te voorzien.
Het was weer een leuke ervaring met een gaaf experiment.
Ik zou er heel goed mee kunnen leven met de set in deze vorm om van muziek te genieten.
Kan het beterder? Ja, het kan altijd beterder. Maar dan wel met hele kleine stapjes beterder.
Kan het in elke ruimte beterder? Nee die moet wel een beetje helpen. En dat is bij Hififreak zeer goed in orde.
Het is en blijft een meer dan fijne leuke bezigheid, aanklooien met muziekmaal spullen.
Als je nog genoeg Celestion 3 en 5 kunt vinden zou je een groot luidsprekersysteem eenvoudig kunnen bouwen voor weinig eypo's.
Alleen je eindversterker moet er wel tegen kunnen.
Marcel