Auteur Topic: Mijn vintage set tot heden  (gelezen 350851 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #45 Gepost op: 06 april 2013, 12:40:28 »
De foto,s zie het maar als een hebbe ding voor op de plank.  8)




Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #46 Gepost op: 06 april 2013, 12:45:48 »
Paul,

Mij geheel onbekend, nog nooit gezien.
Leuke museumstukken inderdaad.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #47 Gepost op: 06 april 2013, 14:10:51 »
Ik ken ze nog wel.  In mijn jonge jaren waren ze veel in gebruik.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #48 Gepost op: 06 april 2013, 14:17:33 »
s_k,

Juist. Iedereen moet dat doen of laten wat 'm goeddunkt.

Om toch even in te haken op jouw antwoord;

In mijn woonkamer volsta ik met een Sony TA F370 een simpele Pioneer PDS 507 en Philips Legend II monitoren. Mede door de roomgain van de woonkamer en het dunne laag van de Flipsen, kan ik hier geweldig van genieten.
....en dan staan ze nota bene op de grond...

In mijn hobbyhok staan Avalon Avatar's i.c.m. een Rotel RC 1070 vv en AB Precedent LX 600 PA bak óf een Sony STR DB900 (HT) receiver.
Gewoon omdat ik Avalon mooi vind om te zien en ze "iets" doen wat ik erg waardeer.

Als ik nog steeds de mening toegedaan zou zijn dat het uitmaakte, zou mijn oude Krell, Vincent, Moon, Audio Note, etcetra hier nog wel gestaan hebben.

Het leuke in mijn geval is dat ik door mijn eigen vergelijken, met niveauverschillen dus, al steeds meer de mening toegedaan was dat als er al verschillen waren, deze heel erg miniem zouden zijn.
Een door Jacco correct opgezette forumtest bood mij persoonlijk uitkomst.

Maar dat ben ik en jij bent jij. En dat moeten we houden zo!

Groet, Mark ;)

Nou vind ik de Legend II toevallig wel de beste speakers die van Philips komen.
De 482 en die gekke plastic dingen met tweeter bovenop komen ook aardig in de buurt.

Ik ken Krell en Moon alleen van naam en van Audio Note ken ik alleen de speakers, die ik zeer kan waarderen.
Maar de Vincent SP-31/SA-331 combinatie heb ik een tijdje in huis gehad en mijn bescheiden mening is dat een goedkope NAD het beter doet.
Het zou dus ook kunnen dat je net de scheve matches te pakken hebt gehad.
Ik had voor mijn Audio Analogue versterker een Densen B200 met bijbehorende eindbak te leen. Heel mooie versterker, maar aan de Magnepans wordt 't echt een heel saai, muf verhaal. Geeneens een klein verschil, er zit gewoon veel te weinig hoog in die wollig klinkende Densen. Audio Analogue eraan, en daar is m'n hoog. Diezelfde versterker was me dan weer veel te schel aan een set Boston A26's. Daar presteerde de Densen weer heel goed mee.
Was een vrij extreem voorbeeld, normaal zitten de verschillen niet zo in het tonale. Maar 't is wel een geschikt voorbeeld omdat de versterkers in dezelfde klasse zitten en ook ongeveer hetzelfde vermogen hebben. Zou in principe niet veel uit mogen maken, verschil van dag en nacht.
En dan kun je wel aan m'n oren gaan twijfelen, dat mag, maar 't zou onzin zijn ;).

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #49 Gepost op: 06 april 2013, 14:18:08 »
De foto,s zie het maar als een hebbe ding voor op de plank.  8)




Wat een gek tunertje!
Die versterker was mijn eerste versterker ooit, maar daar hoort een optisch gelijke tuner bij.
Die tuner die jij daar hebt lijkt wel een prototype. Nog nooit gezien!

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #50 Gepost op: 06 april 2013, 14:20:51 »

Ziedaar.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #51 Gepost op: 06 april 2013, 14:25:59 »
Ach, je moet maar zo denken dat vergelijken met voorkennis altijd in meer of mindere mate verschillen te horen geeft.   ;)

't Is en blijft een prachtige hobby.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #52 Gepost op: 06 april 2013, 14:27:29 »
Ach, je moet maar zo denken dat vergelijken met voorkennis altijd in meer of mindere mate verschillen te horen geeft.   ;)
Het schijnt ja, al geloof ik niet dat ik daar noemenswaardig last van heb.
Ook genoeg al dan niet opzettelijk blinde vergelijken gedaan om te weten dat ik verschillen hoor die niet helemaal logisch te verklaren zijn.
Voorkennis verklaart echter niet dit soort gigantische verschillen, want het één is echt niet om aan te horen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #53 Gepost op: 06 april 2013, 14:32:33 »
Ik durf met een aangrenzende zekerheid te stellen dat iedereen daar last van heeft.
Sommigen verdedigen dat te vuur en te zwaard terwijl anderen een open houding hebben in het demonstreren van wat hun uitlatingen met voorkennis waard zijn als ze het echt blind moeten doen.  Ik heb daar voorbeelden te over van.  Dat waren bovenal gezellige muziekmomenten.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #54 Gepost op: 06 april 2013, 14:35:30 »
Ik heb al meermaals op verschillende fora verhalen neergeprakt waaruit bleek dat ik dingen kon verklaren die ik ècht niet kon weten.
Of dat ik dingen kon benoemen die anderen op datzelfde moment ook benoemden, waaruit bleek dat we allemaal hetzelfde zouden horen.
Vervolgens wordt dat belachelijk gemaakt of weerlegd met slechte argumenten. Het is een beetje alsof je een verstokt roker probeert te vertellen dat roken niet gezond is, ze lullen zich er altijd onderuit.
Het mooie is dat de roker precies hetzelfde over de niet-roker denkt.
Ik vrees dus een eindeloze discussie.
Alleen zo vervelend dat de mensen die het niet horen altijd de mensen die het wèl horen afvallen.
Ik zie hier mensen die heel veel energie in audio steken en naar mijn idee complete bagger hebben staan, hoor je me niet over.
Soms denk ik wel 'godmiljaar man, zoek een andere hobby', maar als diegene er happy mee is... Sja ;).

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #55 Gepost op: 06 april 2013, 14:42:48 »
Om even te reageren op het eerste: Ik snap ook nog steeds niet dat een mooie vrouw mij de liefde verklaarde en al bijna dertig jaar lief en leed met me deelt.  Heel bijzonder.  ;)  Voor alle duidelijkheid, het is wederzijds.

Verder heb ik niet de intentie om je af te vallen, te beschadigen of om over jouw rug "mijn gelijk" te halen.  Er is in deze hergberghangplek immers plaats voor iedereen.  ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #56 Gepost op: 06 april 2013, 14:47:28 »
Nee joh! Ik bedoelde ook niet jou in 't bijzonder.
In z'n algemeenheid word je vaak voor gek verklaard door de mensen die 't niet kunnen of willen horen, als je 't wel hoort.
Het ontkennen van een religie kan ook een religie zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Nou moet ik zeggen dat ontkennen van verschil tussen versterkers en bronnen voor mij wel een beetje als een schok komt.
Tot een paar jaar geleden ontkende men alleen kabels op audiofora.
Enfin, ik zal vast wel eens bij een van jullie luisteren en dan kan ik in elk geval met recht zeggen of 't klinkt of niet :)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #57 Gepost op: 06 april 2013, 17:40:24 »
Ik wil in mijn topic toch een paar dingen duidelijk maken, het gaat mij niet om wie de grootste heeft of wat beter is of wie de beterweter is.
Ik heb in dit draadje mijn "audio" laten zien en dat is persoonlijk en of dat een buizenset of een 1969 flips is ik ben er happy mee.
Ik ben de gek die geen verschillen hoor en dat maakt het voor mij erg makkelijk, ik luister naar de muziek in mijn set en niet naar de eventuele tekortkomingen.

En s_k het betreft de tuner in de Aristona uitvoering, vandaar de verschillen.   ;)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #58 Gepost op: 06 april 2013, 19:07:32 »
Paul,

De van mij ligt nog op het nachtkastje, dus ik heb verloren.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #59 Gepost op: 06 april 2013, 19:16:32 »

En s_k het betreft de tuner in de Aristona uitvoering, vandaar de verschillen.   ;)
Ik heb ergens in mijn geheugen zitten dat ik ooit twee van die tuners en een zo'n versterker had.
Als dat blijkt te kloppen, kan ik je dan blij maken met de Philips tunerr?