Auteur Topic: Mijn vintage set tot heden  (gelezen 350737 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #915 Gepost op: 31 december 2017, 21:26:05 »
Denk gezien de nieuwe media of een combinatie hiervan dat opnieuw het wiel uitvinden geen optie is.
Alles op groen is ook op blauw en hier gepost, uitgemolken en misschien in een iets andere context gepost.


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #916 Gepost op: 01 januari 2018, 18:16:14 »
Je gaat geen audio forum beginnen ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #917 Gepost op: 01 januari 2018, 20:26:24 »
Denk gezien de nieuwe media of een combinatie hiervan dat opnieuw het wiel uitvinden geen optie is.
Alles op groen is ook op blauw en hier gepost, uitgemolken en misschien in een iets andere context gepost.

 ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #918 Gepost op: 01 januari 2018, 22:53:32 »
Ik wens je alle succes met je plannen, maar;

Wil volgend jaar iets nieuws beginnen.
Een fora heeft zo z,n beperkingen een cirkel waar men de zelfde tegen komt.
Dan neem ik aan dat je geen fora-afgeleid ding wil gaan hanteren? Ik zit regelmatig op FB en daar zie je dezelfde circulaties vormen (om maar iets te noemen/dus ook dat model is niet zaligmakend daarin).
Citaat
Niks mis mee maar een verhaal kijk wat ik heb en dat mag en wie heeft de grootste..
En dat is in de praktijk van alledag niet (m.a.w. afspiegeling van de werkelijkheid)
Citaat
Sommige hebben hiervoor het fora voor gezien gehouden.
En niet het kunnen relativeren van elkaars overtuiging en meningen (op FB neemt dat met enige regelmaat een vlucht. Tot bedreigingen aan toe).
Zelf is mij en mijn gezin eens een overbekende ziekte per PM toegewenst. Ik heb geantwoord dat ik met 'm mee lachte (en stel me de betreffende persoon dan gruwelijk geërgerd voor). Doet me echt niets.
Citaat
Waar is Richard en SB_Marantz en Turbomarco en nog velen gebleven ?  Geen idee waren wel leden met een audiofiele input.
SB Marantz deed het reeds rustiger aan op de fora alvorens hij zich hier aanmeldde. En Richard was er naar mijn idee gewoon klaar mee. Zijn positie en denkbeeld leek mij helder en volgens mij had hij (o.a.) op geen enkele wijze nog behoefte aan het geneuzel wat voor velen de hobby maakt.
Ik zou eerst eens iets beter uitzoeken waarom zulke leden afhaken, elders hun heil vinden, etcetera.
Citaat
Nee het gezeik van Bram daar wordt je wijzer van.
Is er geen Bram, dan is er een Piet of Klaas. In het meer precaire geval een veelvoud daarvan.
Citaat
Wil een eigen website bouwen met mijn ideeën.
Zonodig link ik dit door en de rest zal wel.

Zomaar my two cents.

Word gewaardeerd.
Mag ik dan zeggen wat ik denk? Ik denk frustratie en ergernis te proeven. Deze laat zich echter niet uitbannen, tenzij men enkel nog met (grotendeels) gelijkgestemden de communicatie deelt. En precies dàt is waar ik voor pas.
Daar laat ik het bij.

Maar goed. Vind je dat je 't moet doen? Doe het! Ik hoor graag als het zover is.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #919 Gepost op: 02 januari 2018, 09:13:45 »
Wel Paul, ik heb me een beetje verbaasd over je uitspraken, want zoals ik je hier op het forum meemaak ben je één van de meest enthousiaste leden, die volop met zijn hobby bezig is.
Ja, ieder forum heeft zo zijn pro's en contra's en perfect zal het ook nooit worden en ik vind het weleens jammer dat er soms enig historisch besef ontbreekt.

In het verleden werden er bijvoorbeeld al roemruchte luidsprekers geproduceerd. M.n. JBL (Paragon D44000) en Altec Lansing (Voice Of The Theatre) hebben indrukwekkende speakers gemaakt.

Maar goed, ik weet het, dat is een beetje mijn stokpaardje ! Ik vind het interessant om jouw nieuwe aanwinsten te volgen, want dat brengt een beetje reuring binnen het forum en wel vooral als het om mooie "vintage" spullen gaat.

Ik wens je een heel mooi audiojaar toe !






Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #920 Gepost op: 02 januari 2018, 12:09:09 »
Een forum leent zich bij uitstek voor verschillende meningen en inzichten.
Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn.
Negeren kan ook.
Je kunt de postings die je als onzin kwats verstaat ook gewoon negeren.
Als er geen vreemde eend in de bijt is dan weet je ook niet welke goed kunnen kwaken ;D
Pik de voor jouw goede adviezen en postings eruit en ga lekker verder met genieten van je spulletjes.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #921 Gepost op: 02 januari 2018, 12:11:38 »
 :offtopic: :koffie:
Een forum leent zich bij uitstek voor verschillende meningen en inzichten.
Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn.
Negeren kan ook.
Je kunt de postings die je als onzin kwats verstaat ook gewoon negeren.
Als er geen vreemde eend in de bijt is dan weet je ook niet welke goed kunnen kwaken ;D
Pik de voor jouw goede adviezen en postings eruit en ga lekker verder met genieten van je spulletjes.
Very, very  Good Posting
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2018, 12:15:20 door Audiofreak »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #922 Gepost op: 02 januari 2018, 12:14:59 »
Een forum leent zich bij uitstek voor verschillende meningen en inzichten.
Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn.
Negeren kan ook.
Je kunt de postings die je als onzin kwats verstaat ook gewoon negeren.
Als er geen vreemde eend in de bijt is dan weet je ook niet welke goed kunnen kwaken ;D
Pik de voor jouw goede adviezen en postings eruit en ga lekker verder met genieten van je spulletjes.
Very, very  Good Posting
Inderdaad.

Daarnaast; Ik reageer wellicht niet altijd, maar volg wel (van) alles. Dus ook jouw audiofiele bewegingen Paul!

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #923 Gepost op: 02 januari 2018, 17:04:23 »
Wel Paul, ik heb me een beetje verbaasd over je uitspraken, want zoals ik je hier op het forum meemaak ben je één van de meest enthousiaste leden, die volop met zijn hobby bezig is.
Ja, ieder forum heeft zo zijn pro's en contra's en perfect zal het ook nooit worden en ik vind het weleens jammer dat er soms enig historisch besef ontbreekt.

In het verleden werden er bijvoorbeeld al roemruchte luidsprekers geproduceerd. M.n. JBL (Paragon D44000) en Altec Lansing (Voice Of The Theatre) hebben indrukwekkende speakers gemaakt.

Maar goed, ik weet het, dat is een beetje mijn stokpaardje ! Ik vind het interessant om jouw nieuwe aanwinsten te volgen, want dat brengt een beetje reuring binnen het forum en wel vooral als het om mooie "vintage" spullen gaat.

Ik wens je een heel mooi audiojaar toe !
Jouw verbazing verbaasd mij Jan maar ga hier niet tot het gaatje op reageren.
Enkele van mijn statements zijn het eeuwige uitmelk zeik  gedrag van sommige wat ik eerder mocht het bestaan op het tenalady, viva of margriet forum zou posten.
Daar in tegen altijd leuk om het technisch gedeelte van Jacco te volgen, daar was Jerry en Sander cq KT88 ook de mannen met kennis wat door mij zeer gewaardeerd werd.
Mijn hobby gaat verder maar met alle praatjes pot en sommige onbenul niet technisch onderbouwde voor mij zoals eerder genoemd gezeul met geen inhoud ....  zucht ..... dan weet ik zeker dat met meer ruggengraat van de moddereters hier nog wat werk te doen is.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #924 Gepost op: 02 januari 2018, 17:12:46 »
Sorry Paul...het komt over alsof het allemaal aan de ander ligt ? Ik kan/mag me vergissen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #925 Gepost op: 02 januari 2018, 17:19:01 »
 ???4
Sorry Paul...het komt over alsof het allemaal aan de ander ligt ? Ik kan/mag me vergissen.

Gr. Hans
Vergissen is menselijk Hans, ik ben ook een mens.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #926 Gepost op: 02 januari 2018, 17:25:28 »
Dan ligt het in mijn geval aan jou... ;D

Voor 2018 gun ik je om de humor ervan in te zien en dat wat je ervan vindt niet afhankelijk is van de ander.

Gun ik mezelf ook...

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2018, 17:42:06 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #927 Gepost op: 02 januari 2018, 17:33:34 »
Jouw humor is soms ook mijn humor Hans,  Ik ben geen wereld verbeteraar maar er zit wat te broeden.
Of het lukt is een vraagteken.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #928 Gepost op: 02 januari 2018, 17:42:39 »
....  zucht ..... dan weet ik zeker dat met meer ruggengraat van de moddereters hier nog wat werk te doen is.

Ik dacht al, wanneer komt ie.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #929 Gepost op: 02 januari 2018, 17:45:15 »
....  zucht ..... dan weet ik zeker dat met meer ruggengraat van de moddereters hier nog wat werk te doen is.

Ik dacht al, wanneer komt ie.   ;D
..
Mijn vriendin heeft soms ook een 2e zet / hint  nodig maar goed dat is een vrouw Henk..


 Daag