Auteur Topic: Mijn vintage set tot heden  (gelezen 350711 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #30 Gepost op: 17 maart 2013, 13:02:09 »
Wil nog kwijt dat ik de sm7 esotex geweldig mooi vind :yeah:
Kom je ook weinig op bv mp tegen, ebay.de zelden met woeker prijzen die zijn helemaal prettig gestoord.   :think: :doh:

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #31 Gepost op: 17 maart 2013, 13:47:27 »
Ben blij om te zien dat de Sansui een waardige plek heeft gekregen tussen een mooie verzameling apparaten.  :yeah:

Veel plezier er mee Paul!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #32 Gepost op: 17 maart 2013, 13:58:12 »
Allemaal fraaie "oude" bekenden uit de "heydays" van de hifi. Zelf opteer ik vanuit nostalgische gevoelens ook voor apparatuur uit het verleden (zie: de vintage setjes van Audiofreak) Je koopt nu kwaliteits vintage apparatuur voor een fractie van de toenmalige prijs en als je daar even aandacht aan besteedt of laat besteden, kan een versterker  bijvoorbeeld weer jaren mee gaan. Het enige wat hier van belang is, is een gedegen marktkennis. Je moet namelijk wel weten, welke apparatuur de moeite waard is.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #33 Gepost op: 03 april 2013, 20:40:15 »
Onlangs 11 euro geinvesteerd in een cd speler en weer geen verschil waarneembaar .   ;D   Leuke hobby hebben wij toch.  :yeah:



Maar wel een Sony. 

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #34 Gepost op: 04 april 2013, 00:59:10 »
Ik weet niet wat dat onderste is, maar als die bovenste je nieuwe is vind ik het niet heel raar dat je geen vooruitgang hoort.
De meeste 'betaalbare' CD spelers klinken inderdaad aardig eender. Allemaal bagger :D.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #35 Gepost op: 06 april 2013, 08:19:06 »
Het is mijn ervaring dat betaalbare spelers helemaal top klinken.   8)

Altijd leuk dat soort koopjes Paul.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #36 Gepost op: 06 april 2013, 09:44:50 »
Paul,

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee!
Enne; Zo soepel als ik vroeger was met het aanschaffen van hifi, zo geinig vind ik het nu, om geduldig "koopjes te scoren".

Groet, Mark ;)
« Laatst bewerkt op: 06 april 2013, 09:56:28 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #37 Gepost op: 06 april 2013, 10:01:20 »
Paul,

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee!
Enne; Zo soepel als ik vroeger was met het aanschaffen van hifi, zo geinig vind ik het nu, om geduldig "koopjes te scoren".

Groet, Mark ;)

+1

Daar ben ik het helemaal mee eens. Moet zelf nog wel wat oefenen met de term "geduldig"  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #38 Gepost op: 06 april 2013, 10:14:05 »
Geluldig,ik weet niet eens hoe je het schrijft ::) ;D
Geduldig word ik vanzelf als ik onder de groene zoden lig ???
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #39 Gepost op: 06 april 2013, 10:50:24 »
Paul,

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee!
Enne; Zo soepel als ik vroeger was met het aanschaffen van hifi, zo geinig vind ik het nu, om geduldig "koopjes te scoren".

Groet, Mark ;)


+1

Daar ben ik het helemaal mee eens. Moet zelf nog wel wat oefenen met de term "geduldig"  ;D
Geduld wordt vaak wel beloond.  Op het juiste moment op de juiste plaats zijn, helpt overigens ook.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #40 Gepost op: 06 april 2013, 11:03:36 »
Paul,

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee!
Enne; Zo soepel als ik vroeger was met het aanschaffen van hifi, zo geinig vind ik het nu, om geduldig "koopjes te scoren".

Groet, Mark ;)


+1

Daar ben ik het helemaal mee eens. Moet zelf nog wel wat oefenen met de term "geduldig"  ;D
Geduld wordt vaak wel beloond.  Op het juiste moment op de juiste plaats zijn, helpt overigens ook.   8)

Als het fundament goed en rijkelijk en misschien ook wel dubbel gelegd is, is het makkelijker om geduldig te zijn :)
Over mijn smaak valt te twisten

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #41 Gepost op: 06 april 2013, 11:05:46 »
Paul,

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee!
Enne; Zo soepel als ik vroeger was met het aanschaffen van hifi, zo geinig vind ik het nu, om geduldig "koopjes te scoren".

Groet, Mark ;)


+1

Daar ben ik het helemaal mee eens. Moet zelf nog wel wat oefenen met de term "geduldig"  ;D
Geduld wordt vaak wel beloond.  Op het juiste moment op de juiste plaats zijn, helpt overigens ook.   8)

Als het fundament goed en rijkelijk en misschien ook wel dubbel gelegd is, is het makkelijker om geduldig te zijn :)

Helemaal mee eens.  Als je niet meer jaagt dan valt het op zeker moment je in de armen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #42 Gepost op: 06 april 2013, 11:21:02 »
Heb onlangs nog een Philips vintage setje uit 1969 voor een koopje weten te bemachtigen.
Verkoper had geen vertouwen in de bezorgkunsten van TNT post en is het voor de verzendkosten a 6.75 euro komen brengen.  ;D ::)

Zal binnenkort een fotootje posten.

En wat cd spelers aangaat las het commentaar van s_k, ik hoor het niet misschien verschillen in dac,s kan ? ...  maar de rest blijven enen en nullen als ik het goed had ? ::)
Maar die discussie kan in een ander draadje.  8)

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #43 Gepost op: 06 april 2013, 12:23:16 »
In de tijd dat ik niet op 'audiofiele' fora zat is er een rare rage ontstaan.
Tegenwoordig is het 'normaal' om te zeggen dat versterkers en CD spelers allemaal eender klinken.
Sja... Ik hoor iets anders, denk niet dat discussieren daarover dan zin heeft.
Als 't niets uit maakte had ik wel gewoon een goedkoop prul setje staan met mooie speakers eraan.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mijn vintage set tot heden
« Reactie #44 Gepost op: 06 april 2013, 12:40:09 »
s_k,

Juist. Iedereen moet dat doen of laten wat 'm goeddunkt.

Om toch even in te haken op jouw antwoord;

In mijn woonkamer volsta ik met een Sony TA F370 een simpele Pioneer PDS 507 en Philips Legend II monitoren. Mede door de roomgain van de woonkamer en het dunne laag van de Flipsen, kan ik hier geweldig van genieten.
....en dan staan ze nota bene op de grond...

In mijn hobbyhok staan Avalon Avatar's i.c.m. een Rotel RC 1070 vv en AB Precedent LX 600 PA bak óf een Sony STR DB900 (HT) receiver.
Gewoon omdat ik Avalon mooi vind om te zien en ze "iets" doen wat ik erg waardeer.

Als ik nog steeds de mening toegedaan zou zijn dat het uitmaakte, zou mijn oude Krell, Vincent, Moon, Audio Note, etcetra hier nog wel gestaan hebben.

Het leuke in mijn geval is dat ik door mijn eigen vergelijken, met niveauverschillen dus, al steeds meer de mening toegedaan was dat als er al verschillen waren, deze heel erg miniem zouden zijn.
Een door Jacco correct opgezette forumtest bood mij persoonlijk uitkomst.

Maar dat ben ik en jij bent jij. En dat moeten we houden zo!

Groet, Mark ;)
« Laatst bewerkt op: 06 april 2013, 12:43:01 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300