Auteur Topic: Zonnepanelen  (gelezen 7733 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Zonnepanelen
« Reactie #30 Gepost op: 13 november 2020, 23:04:54 »
Je steunt er vooral het bedrijfsleven mee, dat zijn de grootverbruikers.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: Zonnepanelen
« Reactie #31 Gepost op: 14 november 2020, 11:11:18 »
De 8 panelen op mijn dak zorgen dat de kosten voor de pomp van mijn zwembad nog laag blijven. Ik verbruik minder dan in ons oude slecht geïsoleerde woning aan energie (dat is dus inclusief gas).
Heb nog een oude meter die terug loopt. Stedin heeft al een paar keer aangeboden om de meter gratis te vervangen en dat heb ik geweigerd. Nu moet ik €70,- betalen voor een digitale meter maar die heb ik al lang terug verdiend. En zolang ik die oude meter nog mag gebruiken gaat die niet vervangen worden.
Ik heb het huis zo gekocht met panelen en al dus uiteindelijk niet zelf in geïnvesteerd.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2020, 11:12:58 door mmuetst »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Zonnepanelen
« Reactie #32 Gepost op: 14 november 2020, 11:45:12 »
Je steunt er vooral het bedrijfsleven mee, dat zijn de grootverbruikers.

Groet,
Jacco
Inderdaad, daar gaat de stroom naartoe die je overdag opwekt en zelf niet gebruikt...en in de avond mag je weer duur betalen voor de stroom die je zelf nodig hebt.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Zonnepanelen
« Reactie #33 Gepost op: 14 november 2020, 11:53:33 »
De 8 panelen op mijn dak zorgen dat de kosten voor de pomp van mijn zwembad nog laag blijven. Ik verbruik minder dan in ons oude slecht geïsoleerde woning aan energie (dat is dus inclusief gas).
Heb nog een oude meter die terug loopt. Stedin heeft al een paar keer aangeboden om de meter gratis te vervangen en dat heb ik geweigerd. Nu moet ik €70,- betalen voor een digitale meter maar die heb ik al lang terug verdiend. En zolang ik die oude meter nog mag gebruiken gaat die niet vervangen worden.
Ik heb het huis zo gekocht met panelen en al dus uiteindelijk niet zelf in geïnvesteerd.
Wij hebben een goed geïsoleerd huis uit 2009. Overdag draait de warmtepomp nauwelijks, die begint rond 23:00 uur. Zeker als het zonnetje lekker is huis staat in de woonkamer. De wasmachine zouden we overdag aan kunnen zetten, de droger gebruiken we zelden, alleen bij noodgevallen. Electrisch koken doen we ook in de avond als de zon niet schijnt, ook de taarten worden in de avond gebakken. Zelf opgewekte stroom gebruiken zit er dus niet echt in.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Zonnepanelen
« Reactie #34 Gepost op: 14 november 2020, 11:54:59 »
Je steunt er vooral het bedrijfsleven mee, dat zijn de grootverbruikers.

Groet,
Jacco
Inderdaad, daar gaat de stroom naartoe die je overdag opwekt en zelf niet gebruikt...en in de avond mag je weer duur betalen voor de stroom die je zelf nodig hebt.


Groeten, Ando.
Ja, precies. Dus veel thuiswerken met overal een airco en zwembaden, sauna's etc. Overdag piratenzender met veul kilowatts en allemaal aan de 845 eindbuizen. En 's avonds trui aan, bbq opstoken en kaarsjes branden. Als ik het zo opschrijf, klinkt dat zo slecht nog niet  ;D

Groet,
Jacco

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Zonnepanelen
« Reactie #35 Gepost op: 14 november 2020, 12:07:34 »
- Heb je zonnepanelen wordt je verzekeringspremie ook hoger.
- Kans op brand is hoger, maar dit komt vaak door het verkeerd (lees beschadiging) van de kabels.
- In bedrijfshallen moet je onder het dak voldoen aan verschillende brandwerende compartimenten, maar boven het dak niet. Nu gaat de brand via het dak, door de zonnepanelen, overslaan op het volgende brandcompartiment.