Auteur Topic: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?  (gelezen 84555 keer)

Rocky

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #195 Gepost op: 11 juni 2020, 18:24:24 »
Net voor de corona uitbraak de Dali io6 aangeschaft een geweldige hoofdtelefoon en ik gebruik hem dagelijks.
Voor mij was dit de beste NC hoofdtelefoon de geluidskwaliteit Is erg goed en het draagcomfort heel fijn.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #196 Gepost op: 11 juni 2020, 20:59:57 »
Ik heb de Audio-Technica ATH-MSR7 Gun Metal gekocht specifiek voor mobiel gebruik. Mijn vereisten liggen bij zeker geen voor popmuziek opgepompte bas, maar een natuurlijk klinkende fraaie bas. En geschikt voor klassieke muziek zowel als popmuziek.
Zie ook http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,2745.msg144015.html#msg144015
En zo ziet hij eruit:
(<klik!)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #197 Gepost op: 27 december 2020, 11:17:59 »
Ik heb de AKG K400 gehad. Deze vond ik prettig zitten, ook na wat langer luisteren.
Daarna heb ik de Sennheiser HD600 gehad. Het geluid was beter, maar het draagcomfort vond ik minder. Na wat langer luisteren begint het te knellen.
Nu heb ik een AKG K702, deze zit net als de K400 prettig.

Ik luister niet vaak naar muziek via de hoofdtelefoon, omdat ik luisteren via luidsprekers fijner vind.
Zo nu en dan luister ik Spotify op de iPad met de hoofdtelefoon erop aangesloten.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #198 Gepost op: 27 december 2020, 11:34:02 »
In het grijze verleden ooit een AKG gehad en deze ingeruild tegen een Sony ST-5000 FW tuner.
Ik ben geen liefhebber van een hoofdtelefoon, want ik vind het niet prettig om het geluid zo dicht op mijn oren te hebben en ook het dragen vind ik niet prettig.
Uiteraard is de weergave verbluffend goed als het om een kwaliteitsproduct zoals b.v. een Audeze gaat.
Er zijn ook geen storingen door omgevingslawaai en je hebt geen last van een minder gunstige akoestiek.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #199 Gepost op: 27 december 2020, 11:50:08 »
In het grijze verleden ooit een AKG gehad en deze ingeruild tegen een Sony ST-5000 FW tuner.
Ik ben geen liefhebber van een hoofdtelefoon, want ik vind het niet prettig om het geluid zo dicht op mijn oren te hebben en ook het dragen vind ik niet prettig.
Uiteraard is de weergave verbluffend goed als het om een kwaliteitsproduct zoals b.v. een Audeze gaat.
Er zijn ook geen storingen door omgevingslawaai en je hebt geen last van een minder gunstige akoestiek.

Idem qua beleving hier. Heb een oude Sennheizer, doet het goed en klinkt ook zo, maar ik gebruik hem nooit.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #200 Gepost op: 28 december 2020, 22:09:46 »
Hier nog steeds zeer happy met de Beyer en de Lake People.

Zo nog even wat muziek het hoofd in gieten voordat het werk weer aandacht wil hebben.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #201 Gepost op: 29 december 2020, 02:28:00 »
Hier ook even replyen.

Ik gebruik al jaren een sennheiser hd25 2 als dj hp en heb er ondertussen zelfs 2. De limited Adidas versie die ik voor 1/4 van de prijs heb kunnen kopen wegens laatste stuk en demo model. Ik heb ook een jbl live 650xbt voor de smartphone.

Ik heb al wat redelijk hoofdtelefoons uitgeprobeerd en ik kom altijd terug op de hd25 van sennheiser. Omdat ie het meest neutraal klinkt en toch wel redelijk wat detail heeft.

Heel mss wil ik de b&w p7 of iets dergelijks aanschaffen op termijn maar daar ben ik nog niet op uit

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #202 Gepost op: 06 januari 2021, 23:23:03 »
Net de Apple Airpods Max een half uurtje op mijn hoofd gehad. Ja, klinkt lekker, ruimtelijk en irriteert ook na langer gebruik niet. Waarschijnlijk omdat er geen echt sprankelend hoog nadrukkelijk/overdreven aanwezig is. Ook het gewicht is geen probleem, goed in balans. Of hij de prijs waard is daar ga ik niet eens over nadenken. Ook al klinkt hij prima, ik ben geen hoofdtelefoon-man.


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2021, 13:22:18 door Ando »
Science is no democracy

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #203 Gepost op: 07 januari 2021, 10:48:57 »
630 euro? Wow! Wat een geld.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #204 Gepost op: 07 januari 2021, 13:26:07 »
630 euro? Wow! Wat een geld.
Flink wat Apple Tax. Maar wel één van de betere BleuTooth hoofdtelefoons. Koppelt probleemloos met meerdere devices, is niet van plastic maar aluminium, lange batterijduur. Maar alsnog: een hoofdtelefoon niet mijn ding.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #205 Gepost op: 07 januari 2021, 23:35:58 »
Net weer eens dat appel-ding op mijn hoofd gehad. Ik mis de felheid in een drumsolo van Phil Collins. Morgen eens vergelijken met gewone luidsprekers, ga ik de buren nu niet meer aan doen.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #206 Gepost op: 15 januari 2021, 10:39:51 »
Cristel heeft sinds een paar maanden een setje in-ears van Jabra.
Normaal als ze zoiets koopt gebruikt ze het even en dan raakt het in vergetelheid.
deze set gebruikt ze regelmatig en ze is er nog steeds erg blij mee.
Het is de Jabra Elite 75 T.
Dat setje heeft noise canceling en heartrue (instelbaar) en is aanpasbaar aan je gehoor.
Bij het eerste gebruik moet je een heel menu doorlopen en daar zit ook een gehoorprofiel bij.
Jabra zorgt voor software updates.  De set is volledig bedienbaar via een app op haar telefoon. Diverse instelling kunnen ook op de linker "dop" gedaan worden.
Bellen en een gesprek voeren gaat ook perfect. Verstaanbaarheid is aan beide kanten zeer goed.
De app geeft info over diverse instellingen en ladingstoestand van de accu's.
Ik noem het haar snobdopjes.
Voor onderweg kan ze de snobdopjes in een case bewaren die ook weer een accu heeft en de in-ears van nieuwe energie voorziet.
Als die ook leeg is zijn de diverse accu's met een USB lader of een computer via USB weer op te laden.
Ik heb ze niet gehoord, ik kan geen in-ears in de oren hebben. Dus ze weet dat ik er van af blijf.  ;D ;D
Zij heeft een hekel aan over-ears. Dus mijn hoofdtelefoons zijn ook veilig.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #207 Gepost op: 25 januari 2021, 10:50:50 »
Vraagje voor de forummers die zo nu en dan toch muziek luisteren met een headset.
Hou luid luister je?
Ik heb een hele tijd gehad dat ik echt heel heel erg luid speelde.
Dat kwam denk ik omdat luisteren naar luidsprekers in mijn ruimte al heel snel luid en druk wordt en ik daar een beetje aan gewend was.
Het viel me ook op dat ik toch wat vaker en sneller luistermoe aan het worden was.
Nu luister ik vooral of instrumenten en stemmen naar mijn idee met de juiste "afmetingen" in mijn hoofd worden geprojecteerd.
Het volume staat beduidend lager. Soms heb ik het idee dat het wel weer wat luider mag maar die "drang" weersta ik.
Ik hoor nu veel meer detail en ik heb niet het idee dat ik iets mis aan volume of muziek of beleving.
Nou heb ik het idee , en dat heb ik volgens mij al eens eerder gezegd" dat je met een goede headset het idee hebt dat je veel zachter speelt dan de werkelijkheid is.
Omdat je zo enorm weinig vervorming hebt, je het geluid als veel zachter ervaart.

Hoe zijn de ervaringen van andere hoofdtelefoongebruikers hiermee?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #208 Gepost op: 25 januari 2021, 12:10:12 »
Ik speel niet zo hard, kan niet want de koptelefoon zit rechtstreeks in de laptop. Als je het geluid goed voor elkaar hebt is het niet vlug overheersend of vermoeiend, dan is het wel van een behoorlijk volume maar lijkt niet zo. Ongeveer 70 tot 75 dB met mijn telefoon gemeten speel ik op zolder met de koptelefoon weet ik het niet. Prettig luisteren vind ik met 40 of 60% op de volumemeter.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2021, 13:09:25 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoofdtelefoon wie heeft er één en wie gebruikt hem?
« Reactie #209 Gepost op: 25 januari 2021, 12:46:34 »
Ik heb weleens overwogen om een Stax combinatie aan te schaffen, maar gezien de vroegere ervaringen met mijn AKG hoofdtelefoon heb ik er toch maar vanaf gezien.
Een hoofdtelefoon geeft mij een min of meer afgesloten gevoel. Er zijn hoofdtelefoons met een geweldige weergave en als het je niet stoort om een hoofdtelefoon op je hoofd te dragen, heb je een schitterende weergever die ook nog eens weinig ruimte inneemt en en geen last heeft van akoestische invloeden.
Ondanks de problemen die een hoofdtelefoon niet heeft, luister ik toch liever naar luidsprekers in een gunstige akoestische omgeving.