Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 387735 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #420 Gepost op: 19 april 2015, 14:42:41 »
Oh ja!

Wat is de werking van het MFB principe?  Bram, jij als wijsheid en de weg op Hi Fi gebied kan mij dat toch uitleggen?


Marcel

Marcel toch,als jij info wilt over mfb van hoe dat werkt etc,dan ga je toch naar het mfbforum,doe niet zo moeilijk :police:

Bram,  Ik wist als jongetje van 12 al wat Philips bedoelde met MFB en hoe het uitgevoerd was.  Ik wil het graag van jou horen als alwetende hi fi goeroe.   :D

En je bent me nog een antwoord schuldig. Iets met discriminatie, weet je nog?   :police:  :police:

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #421 Gepost op: 19 april 2015, 15:33:29 »
Ik wacht ook nog op een antwoord dus Bram krijgt het druk. O nee, zelfs twee antwoorden, Bram loopt een beetje achter.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #422 Gepost op: 19 april 2015, 16:23:03 »

Mijn speakerverzameling is groot,groter dan menig lid hier.En alles is vertegenwoordigd,met poort zonder poort,volaktief,

Deelaktief,ja zelfs een zuil zit er tussen en ze staan allemaal aangesloten,naast elkaar tegen en muur van 8 mtr.

De winnaars met lauwerkrans staan in mijn woonkamer :yeah:

Luister je ook nog gewoon naar muziek, of heeft dat niet je interesse?
Het lijkt alsof je kruistocht voor die Philips weergevers de overhand heeft. :D

Ik ben de luister exper bij uitstek,hoe het allemaal technies in elkaar steekt  ach dat kan bij anderen interresant zijn,het zij

zo,ik zit hier ja ook niet op een knutselaar en zelbouw forum,maar op een hi fi forum dacht ik.

En als marcel techniekgierig is dan zit ie dacht ik op het verkeerde forum.

Ik ben ja ook niet als autoliefhebber verplicht om het onderste uit de kan te weten van how to?

het voldoet dat als ik onderweg bandenpech heb,dat weet op te lossen. :yeah:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #423 Gepost op: 19 april 2015, 16:42:53 »
Ik ben de luister exper bij uitstek,

 :rofl: :rofl: :rofl:



Ik stop ermee.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #424 Gepost op: 19 april 2015, 16:47:30 »
Nu al... ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #425 Gepost op: 19 april 2015, 16:50:49 »


Bram is veelzijdig en heeft geen vooroordelen,dus mijn speakerverzameling is groot,vandaar ook mijn uitspraken van wat ik er

van vind :police:

Wat versta jij onder groot Bram?

Hoe bedoelt u,de laatste 45 jr? giga veel.En ik ben nu pas geeindigd met de goede keus.


6 jaar nadat ik m'n eerste 'echte' speakers kocht voor (lees: 'echt' voor 7 a 8 tientjes) gebruikte ik Philips MFB 587's. Inmiddels heb ik ze verkocht. Ik vind het nog steeds prima speakers maar mijn huidige 2 sets beschouw ik in elk opzicht als duidelijk superieur. Als het je 45 jaar ervaring gekost heeft om tot die keuze te komen (en er van overtuigd bent dat dat 'de shit' is) ben ik eerlijk gezegd niet echt onder de indruk van het resultaat. Als het zo belangrijk voor je is vraag ik me af wat je de overige 39 jaar gedaan hebt..
« Laatst bewerkt op: 19 april 2015, 16:56:28 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #426 Gepost op: 19 april 2015, 17:01:42 »

MAV,dat kan allemaal ook gezien jouw ruimtes,het is hoogwaarschijnlijk dat ik daar geen 587 ga neerzetten.

Jouw speakers krijgen in mijn ruimte niet de kans dat ze aan de 587 kunnen tippen.

En daar ga ik elke weddenschap aan,en je mag de sub ook nog wel in de strijd werpen.

Dus de bal ligt op de stip. :afro:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #427 Gepost op: 19 april 2015, 17:50:31 »
..rood met witte stippen...?

Groet, Mark ::)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #428 Gepost op: 19 april 2015, 18:17:03 »

MAV,dat kan allemaal ook gezien jouw ruimtes,het is hoogwaarschijnlijk dat ik daar geen 587 ga neerzetten.

Jouw speakers krijgen in mijn ruimte niet de kans dat ze aan de 587 kunnen tippen.

En daar ga ik elke weddenschap aan,en je mag de sub ook nog wel in de strijd werpen.

Dus de bal ligt op de stip. :afro:


De Philips MFB 587's heb ik in 4 verschillende ruimtes gehoord waarvan in 1 vele honderden uren en in 3 vele tientallen uren.
de Barefoot MM35's heb ik in 3 verschillende ruimtes gehoord waarvan in 1 vele honderden uren en 2 enkele tientallen uren.
De K+H O300 heb ik in 7 verschillende ruimte gehoord waarvan in 2 vele duizenden uren en in 2 enkele honderden uren (los van ruimte: deze speaker ken ik door en door).

Op een gegeven moment had ik deze 3 sets speakers en ik had 2 sets nodig. Hoewel ik de MFB een goede speaker vind heb ik hier niet lang over hoeven nadenken. De O300 is zonder sub vastly superior t.o.v. de MFB (laat staan de MM35)

Als je werkelijk denkt dat er niets beters is dan die 587 dan zie ik dat als onwetendheid. Als je denkt dat er niets beter is voor het geld dan kan ik het nog wel eens met je eens worden..

Deze speakers ga ik overigens niet meenemen om ze in een galmende woonkamer neer te zetten. Als je echt de MFB's wil vergelijken met de K+H's (met of zonder sub) dan kan dat wel bij mij.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2015, 18:30:59 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #429 Gepost op: 19 april 2015, 18:30:03 »
Die bal op de middelstip krijgt van mij geen trap...

Het enige dat ik je op het hart wil drukken is dat het bij mij nogal onwetend overkomt wat je zegt. Als je denkt dat het niet beter kan dan Philips MFB dan leef je enkele decennia in het verleden..

MFB's zijn in mijn optiek zeker goede allround referentiespeakers maar het kan tegenwoordig heel wat beter.. Zeggen dat het het beste is wat er is, of dat het 'onverslaanbaar' is enz. komt op mij over alsof je een grapje maakt of alsof je werkelijk niet beter weet.

edit:

Volgens mij was ik het die je uberhaubt getipt  heeft over de MFB 587's. Dat het niet het beste is wat er bestaat in de wereld kun je dan misschien het beste ook maar gewoon van me aannemen.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2015, 18:33:00 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #430 Gepost op: 19 april 2015, 18:41:41 »

Mijn speakerverzameling is groot,groter dan menig lid hier.En alles is vertegenwoordigd,met poort zonder poort,volaktief,

Deelaktief,ja zelfs een zuil zit er tussen en ze staan allemaal aangesloten,naast elkaar tegen en muur van 8 mtr.

De winnaars met lauwerkrans staan in mijn woonkamer :yeah:

Luister je ook nog gewoon naar muziek, of heeft dat niet je interesse?
Het lijkt alsof je kruistocht voor die Philips weergevers de overhand heeft. :D

Ik ben de luister exper bij uitstek,hoe het allemaal technies in elkaar steekt  ach dat kan bij anderen interresant zijn,het zij

zo,ik zit hier ja ook niet op een knutselaar en zelbouw forum,maar op een hi fi forum dacht ik.

En als marcel techniekgierig is dan zit ie dacht ik op het verkeerde forum.

Ik ben ja ook niet als autoliefhebber verplicht om het onderste uit de kan te weten van how to?

het voldoet dat als ik onderweg bandenpech heb,dat weet op te lossen. :yeah:

Als jij zegt dat je luister exper bent, dan zal dat wel. alhoewel gezien de reacties erop, ik er aan zou kunnen twijfelen.
Maar om muziek te luisteren, hoef je geen exper te zijn, dat kan iedereen, zelfs peuters.
Dus de vraag was, luister je ook gewoon naar muziek? ( je exper kunde ff achterwege gelaten.)
The music sounds better, when you know who's playing it

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #431 Gepost op: 19 april 2015, 22:56:57 »
Mijn hele leven bestaat uit muziek,ja iedere dag! ben ja ook opgegroeid in de jaren 50/60 het begin van het poptijdperk.

Dus ik weet hoe een nummer van de rolling stones moet en kan klinken,en daar krijgen we het probleem.

veel speakers uit de jaren na 1990 klonken mager op de muziek uit de jr 60,dan werd je verteld dat ligt aan de slechte

opnames uit die tijd, wat natuurlijk grote onzin is.Een goede opname uit de jr 50 is gewoon goed,en een slechte opname uit

die tijd is gewoon slecht.

Maar als een speaker een goede opname uit de jr 50 of 60 bar en boos weergeeft dan ligt dat aan de speaker.

En ik geef toe soms ook de combi van speaker versterker.

Dus als ik een speaker ga beoordelen dan komen er ook opnames bij uit de jr 60 en dan zakken veel speakers door de mand.

Kreeg laatst nog een beoordeling van onze vriend audiofreak dat de beatles zulke slechte opnames hadden.

Ik denk dan,of hij heeft een piratencd en geen originele,of hij luisterd naar een speaker die dat niet zo goed weergeeft.

Maaaar mischien krijg ik audiofreak nog op bezoek (het brommseizoen is inmiddels geopend) en dan neemt hij de beatles cd

maar mee,heb zelf ook  meerde cd' van de beatles dus we zullen wel zien. :afro:
« Laatst bewerkt op: 19 april 2015, 23:11:07 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #432 Gepost op: 19 april 2015, 23:07:34 »
Popmuziek. :yeah: :yeah:

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #433 Gepost op: 22 april 2015, 19:29:47 »
Heb al 35 jr cd spelers,meest sony's van hele dure tot goedkope,dacht altijd dat scheelt klangmatig weinig tot niets.

Heb sinds kort een phillips erbij de 690. Jongens dat ding klinkt beter,schoner sneller.

Heel mischien dat hij op veel sets dat niet laat horen maar hiero om zo meer.

Ik ga nu op zoek naar nog zoiets met het hart van een phillips.De Marantz 94 mk2 van audiofreak is ook wel interessant

dacht ik zomaar. En ik heb het voordeel audiofreak vind alle cdspelers klinken eender :think:
« Laatst bewerkt op: 22 april 2015, 19:31:56 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #434 Gepost op: 22 april 2015, 20:39:24 »
...en Audiofreak gaat jou de Marantz CD 94 voor een zacht prijsje verkopen? Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik vermoed van niet.

Groet, Mark :angel:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300