Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384317 keer)

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 476
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2190 Gepost op: 22 juli 2021, 10:58:29 »
Mooi jullie hebben elkaar gevonden. Fijn. Maak er een mooie dag van met elkaar.

Gr. Hans
Ik denk dat de insteek van Bram toch heel anders is als die van DMT 15, ook al gebruiken ze beide geen DSP. Dat laatste is denk ik dan ook de enige overeenkomst.


Groeten, Ando.
laat ik voorop stellen dat ik dsp en programma's als protools geweldige vind, in plaats van uren zoeken naar de goede plaats voor microfoons b.v,en met name live opnames, mogelijkheden zijn bijna onbeperkt en werk veel sneller,meer precies/exact,vooral met het inregel systeem, zo kon ik relatief snel goede basis opnames maken, die vervolgens weer verpest werden door de "producer",lekker met heeel veeel compressie, zo dat het knalt uit je luidsprekers..

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2191 Gepost op: 22 juli 2021, 16:15:16 »
Mooi jullie hebben elkaar gevonden. Fijn. Maak er een mooie dag van met elkaar.

Gr. Hans
Vreemde reactie ! :sceptic: Ik heb alleen maar aangegeven dat het gebruik van mijn Shure SR-107 equalizers in mijn vroegere set voor mij niet de oplossing bleken te zijn.

Ik heb geen woord gerept over DSP of het gebruik van subwoofers laat staan dat ik het over jouw spullen heb gehad.

Het feit dat ik de weergave met equalizers niet "natuurlijk" vond klinken heeft te maken met het feit dat de Shure SR-107 equalizers in mijn situatie niet het gewenste resultaat opleverden.

Precies, dus slaat ook niet zozeer op jouw posts.

Natuurlijkheid heb ik vroeger altijd begrepen (tenminste dat denk ik) laatste jaren ben ik redelijk wars van de gebruikte termen in het audiogebeuren.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2192 Gepost op: 22 juli 2021, 16:40:59 »
Mooi jullie hebben elkaar gevonden. Fijn. Maak er een mooie dag van met elkaar.

Gr. Hans
Vreemde reactie ! :sceptic: Ik heb alleen maar aangegeven dat het gebruik van mijn Shure SR-107 equalizers in mijn vroegere set voor mij niet de oplossing bleken te zijn.

Ik heb geen woord gerept over DSP of het gebruik van subwoofers laat staan dat ik het over jouw spullen heb gehad.

Het feit dat ik de weergave met equalizers niet "natuurlijk" vond klinken heeft te maken met het feit dat de Shure SR-107 equalizers in mijn situatie niet het gewenste resultaat opleverden.

Precies, dus slaat ook niet zozeer op jouw posts.

Natuurlijkheid heb ik vroeger altijd begrepen (tenminste dat denk ik) laatste jaren ben ik redelijk wars van de gebruikte termen in het audiogebeuren.

Gr. Hans

De laatste zin deel ik met je en ik kon ook niet zo gauw op de juiste duiding komen.

"Mooi jullie hebben elkaar gevonden" lijkt mij in deze niet van toepassing, alhoewel ik niets tegen forumgenoot Bram of DMT heb.

Om je eigen woorden te gebruiken: "Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen...en alles wat ik zeg is mijn mening". ;D

Hans een hele prettige dag toegewenst !
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2021, 16:58:34 door Audiofreak »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2193 Gepost op: 22 juli 2021, 17:22:11 »
U2...

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2194 Gepost op: 22 juli 2021, 21:47:58 »
Ook jullie hebben elkaar gevonden  ;D Mooi man.

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2195 Gepost op: 23 juli 2021, 08:25:16 »
 ;D ;D ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2196 Gepost op: 24 juli 2021, 00:01:54 »
Beste Bram, ik denk dat je akoestiek nog verder kunt verbeteren. Als ik naar dat plaatje kijk zie ik links en recht kale muren. Als je nu op je luisterplek gaat zitten en iemand anders met een spiegel langs de muur laat gaan en op het moment dat je de luidsprekers in de spiegel ziet zou je op die plek op de muur gewoon met een stuk tape een handdoek moeten vastmaken. Gewoon gaan luisteren en ervaren hoe het beeld nog meer verbeterd. De handdoek kun je dan uiteindelijk vervangen door een canvas schilderij of andere demping. Natuurlijk blijft het je woonkamer, maar als ik het zo zie heb je niet echt te maken met een WAF dus is dat hele appartement jou mancave. Als je het geprobeerd heb ben ik benieuwd naar je ervaring. Misschien. Vind je het zonder mogelijk beter. Ik citeer die ene audio reviewer maar altijd: de enige die zijn systeem moet mooi vinden dat ben jij!

Mijn persoonlijke mening over akoestiek, er mag best wel wat leven in zitten en dat heb o.a. bij @Dmt 15 MK II mogen ervaren. En binnenkort komt hij bij mij luister. Als de toiletrollen weer in de aanbieding zijn heb ik weer meer demping in mijn mancave  ;)
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2021, 00:04:43 door mmuetst »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2197 Gepost op: 24 juli 2021, 08:17:47 »
Alle aanbevelingen die jij geeft is allemaal al achter de rug en ben terugekeerd naar een normaal

gemeubileerde kamer dus dat gedemp gedoe laat ik over aan hun die er in geloven.

Er zijn erg weinig mensen die zo fanatiek bezig zijn met het plaatsen van speaker als ik....toch?

Wat ik kan en doe.....dat kunnen weinig mensen zich veroorloven.

Zelfs de plaatsing van mijn aktieve speakers de AH 587 op de vensterbank is volgens veel forumleden

een joke.

Alleen de kennissen die hier komen lachen dus niet! en die vragen verbaast...hoe kan dat zijn?

Dan moet ik zeggen....ik ging behangen dus de 587 van de stands en voor nood op de vensterbank.

stukkie muziek erop en maar verder met behangen,onderwijl dacht ik.....wat klinkt dat nummer mooi.

Ze stonden zacht kwa volume....toen nummer 2...ik dacht dat kan niet waar zijn! Dus harder gezet.

Na ja.te dik onderin en een te veel aan loudnes....jammer dus.alleen er ziten 3 schakelaars aan de

voorkant eentje voor near ground,eentje near wall en eentje side to wall......enne een schot in de roos!

Er is niet 1 AH 587 bezitter, die hier was die deze sound kan evenaren!

En natuurlijk de kennissen thuisgekomen direct de 587 hup op de vensterbank....alleen zo werkt dat dus

niet :'(

Iedere ruimte ook al hebben ze haast dezelfde afmeting klinkt anders en daar kom je met meten ook niet

achter....want geluid laat zich niet vangen,het is iets ongrijpbaars.

onderstaand 3 verschillende ruimtes....dezelfde speaker.....dempen of niet dempen?



« Laatst bewerkt op: 24 juli 2021, 08:26:26 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 476
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2198 Gepost op: 24 juli 2021, 12:24:18 »
Beste Bram, ik denk dat je akoestiek nog verder kunt verbeteren. Als ik naar dat plaatje kijk zie ik links en recht kale muren. Als je nu op je luisterplek gaat zitten en iemand anders met een spiegel langs de muur laat gaan en op het moment dat je de luidsprekers in de spiegel ziet zou je op die plek op de muur gewoon met een stuk tape een handdoek moeten vastmaken. Gewoon gaan luisteren en ervaren hoe het beeld nog meer verbeterd. De handdoek kun je dan uiteindelijk vervangen door een canvas schilderij of andere demping. Natuurlijk blijft het je woonkamer, maar als ik het zo zie heb je niet echt te maken met een WAF dus is dat hele appartement jou mancave. Als je het geprobeerd heb ben ik benieuwd naar je ervaring. Misschien. Vind je het zonder mogelijk beter. Ik citeer die ene audio reviewer maar altijd: de enige die zijn systeem moet mooi vinden dat ben jij!

Mijn persoonlijke mening over akoestiek, er mag best wel wat leven in zitten en dat heb o.a. bij @Dmt 15 MK II mogen ervaren. En binnenkort komt hij bij mij luister. Als de toiletrollen weer in de aanbieding zijn heb ik weer meer demping in mijn mancave  ;)
levendigheid komt niet van de kamer,er staan hIer regelmatig buizen en transistor voorversterkers, mijn audio research ls 7 is 1 grote kleurdoos, met een wijd en diep, nogal helder karakter, andere vv laten een stuk flauwer plaatje horen, buisjes zijn old stock Mullard en Tesla, toevallig had mijn maatje  het erover,mischien is Russische buisjes proberen, wat eigenlijk orgineel bij audio research standaard is..resultaat?  hoor eigenlijk geen verschillen,heldere weide diepe karakter blijft wat het was..hi end? nee meer myfi, maar zoals eerder gezegd...boeit me niet, m.a.w Bram wat jij mooi/lekker/fijn vind moet je doen..of het nu wel of niet audiofiel verantwoord of hi end is..jij moet relaxt naar je muziekjes luisteren.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2021, 12:33:14 door Dmt 15 mkII »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2199 Gepost op: 26 juli 2021, 19:27:13 »

De cambridge CXA60 komt kwa klang op diezelfde hoogte als de beste vintage die ik bezit,en dat is een

hele kunst.....dan komt de cxa61,ik dacht bestaat niet....denk ook dat klass AB versterkers met deze

CXA61 er een eind komt in de versterkertechnologie van klass ab versterkers...het kan welhaast niet

beter.

Een vingerwijzing in deze is de kort uitgebrachte cambridge evo 75...tis een class D versterker.

Het volgende blad heeft deze dan ook getest. hifi.nl reviewers ben ik niet zo gek op.

Het volgende wat ze beweren is dat vorige klass D kil en droog klonken.....dan de bewering dat de EVO

een warm vleugje toevoegd, mijn gedachten zijn dan is dat positief of negatief?

https://hifi.nl/artikel_pagina3/30211/Evo-75-testomgeving,-muziek-luisteren,-klank-en-conclusie.html

https://www.whathifi.com/reviews/cambridge-audio-evo-75
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2200 Gepost op: 30 juli 2021, 00:04:37 »
Als een luidspreker iets toevoegd is dat naar hifi-normen een vorm van vervorming en dus niet gewenst. Maar als je het lekker vindt klinken dan is er toch niks mis met myfi?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2201 Gepost op: 30 juli 2021, 11:19:24 »
Bram, hoe bepaal jij dat een luidspreker goed klinkt via een filmpje op Youtube?
Je hebt dan te maken met de akoestiek van de ruimte waar het filmpje / geluid is opgenomen.
Microfoonopstelling. Kwaliteit van de microfoon.
En dan nog een keer jouw luidsprekers in de akoestiek van jouw kamer.
Dat is toch een onmogelijke opgave met een onmogelijke uitkomst?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 476
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2202 Gepost op: 30 juli 2021, 11:31:18 »
Bram, hoe bepaal jij dat een luidspreker goed klinkt via een filmpje op Youtube?
Je hebt dan te maken met de akoestiek van de ruimte waar het filmpje / geluid is opgenomen.
Microfoonopstelling. Kwaliteit van de microfoon.
En dan nog een keer jouw luidsprekers in de akoestiek van jouw kamer.
Dat is toch een onmogelijke opgave met een onmogelijke uitkomst?

Marcel
altijd iets verwonderlijk gevonden...ooit 1x zo'n filmpje bekeken/beluistert met de conclusie dat het een zinloze actie is en zonde van mijn tijd..

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2203 Gepost op: 30 juli 2021, 12:12:32 »
Bram, hoe bepaal jij dat een luidspreker goed klinkt via een filmpje op Youtube?
Je hebt dan te maken met de akoestiek van de ruimte waar het filmpje / geluid is opgenomen.
Microfoonopstelling. Kwaliteit van de microfoon.
En dan nog een keer jouw luidsprekers in de akoestiek van jouw kamer.
Dat is toch een onmogelijke opgave met een onmogelijke uitkomst?

Marcel
Dat is ook gewoon onmogelijk, de grootste onzin die je kunt bedenken. En op het verhaal van een reviewer af gaan is al net zo zinloos.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2204 Gepost op: 31 juli 2021, 10:52:39 »
Dat gel*l van reviewers neem ik met een enorme berg zout.
Wat er bij mij niet in gaat is dat duurder ook altijd beter is in de ogen en oren van de testers en reviewers van de diverse sites en bladen.
Duurder is vaak exclusiever.  Daar is niks mis mee. Zeker niet.
Maar de klang is lang niet altijd beterder.
Maar boven genoemde mensen vinden een duurder apparaat altijd weer beterder dan het vorige al erg dure apparaat.
Toch weer meer rust en zwartere achtergrond en echtere stemmen en meer ruimte tussen de instrumenten.

Je ziet ook bij Bram terug komen dat elk nieuw apparaat het vorige niet te overwinnen apparaat toch weer de beterdere is.
Best vreemd.

Alhoewel wel vermakelijk en tevens houd het de hobby levend. Dat dan weer wel.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000