Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384325 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1800 Gepost op: 14 februari 2020, 09:05:13 »
Over Bram gesproken.

Waar istie?    Ik denk erg druk met het zoeken van de beste positie van de box in de ruimte.
Blijkt dat het de box toch wel uit maakt waar deze staat.

Sterkte Bram met schuiven.


Marcel

Ik denk dat Bram de Evo's aan het doorzagen is...
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1801 Gepost op: 14 februari 2020, 09:07:53 »
 Good Posting

 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1802 Gepost op: 14 februari 2020, 09:15:50 »
Over Bram gesproken.

Waar istie?    Ik denk erg druk met het zoeken van de beste positie van de box in de ruimte.
Blijkt dat het de box toch wel uit maakt waar deze staat.

Sterkte Bram met schuiven.


Marcel

Ik denk dat Bram de Evo's aan het doorzagen is...

Dat herinnert mij aan een plagerige uitspraak van mijn vrouw t.o. vrienden toen ik nog behoorlijk grote Infinity's in de woonkamer had staan: "Als ik ooit vermist wordt kijk dan even in één van die kisten !".
Zij heeft mij overigens nooit tegengehouden v.w.b. mijn  soms nogal vergaande hobby en alhoewel ze niet in audio is geïnteresseerd laat zij mij altijd rustig mijn gang gaan en dit alles in tegenstelling tot wat Bram weleens beweerd heeft over vrouwen en de hobby.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2020, 09:17:32 door Audiofreak »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1803 Gepost op: 14 februari 2020, 09:33:11 »
Over Bram gesproken.

Waar istie?    Ik denk erg druk met het zoeken van de beste positie van de box in de ruimte.
Blijkt dat het de box toch wel uit maakt waar deze staat.

Sterkte Bram met schuiven.


Marcel

Ik denk dat Bram de Evo's aan het doorzagen is...

Dat herinnert mij aan een plagerige uitspraak van mijn vrouw t.o. vrienden toen ik nog behoorlijk grote Infinity's in de woonkamer had staan: "Als ik ooit vermist wordt kijk dan even in één van die kisten !".
Zij heeft mij overigens nooit tegengehouden v.w.b. mijn  soms nogal vergaande hobby en alhoewel ze niet in audio is geïnteresseerd laat zij mij altijd rustig mijn gang gaan en dit alles in tegenstelling tot wat Bram weleens beweerd heeft over vrouwen en de hobby.

Ik had de DM640i's aangeschaft, ook redelijke grote jongens. Mijn vrouw had ik voorbereid dat er een paar redelijk grote luidsprekers aankwamen. Toen ik aankwam met de luidsprekers zei ze: "Ik doe mijn ogen dicht, zet ze maar neer, dan kijk ik wel wat ik er van vind". Toen ze haar ogen open deed was de reactie: "O, dat valt eigenlijk best wel mee" Nu is ze er blij mee, draait zelf vaak Spotify over de DM640i's. En gemiddeld luider dan ik zelf draai...

Bram heeft blijkbaar wat andere ervaringen.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1804 Gepost op: 14 februari 2020, 09:40:20 »
Wel raar dat er aannames gedaan worden dat Bram niet gelukkig is met zijn nieuwe luidsprekers. Ik vind het wel lef van hem om zo luidsprekers te kopen. Ik heb zelf wel eens achteraf minder tevreden geweest na aanschaf van een set luidsprekers, zoals de Xanadu's. Maar laat Bram nu zelf aangeven hoe hij de luidsprekers vindt ipv aannames te doen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1805 Gepost op: 14 februari 2020, 09:47:06 »
Wel raar dat er aannames gedaan worden dat Bram niet gelukkig is met zijn nieuwe luidsprekers. Ik vind het wel lef van hem om zo luidsprekers te kopen. Ik heb zelf wel eens achteraf minder tevreden geweest na aanschaf van een set luidsprekers, zoals de Xanadu's. Maar laat Bram nu zelf aangeven hoe hij de luidsprekers vindt ipv aannames te doen.

Ik denk dat dit toch wel een beetje komt door de sfeer die Bram zelf gecreëerd heeft hier. En de ervaring die we intussen met Bram hebben. Er was ook ooit eens Velodientje, was ook helemaal geweldig maar moest na zo'n twee maanden ook het veld ruimen.

We gaan het zien.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1806 Gepost op: 14 februari 2020, 09:49:10 »
Wel raar dat er aannames gedaan worden dat Bram niet gelukkig is met zijn nieuwe luidsprekers. Ik vind het wel lef van hem om zo luidsprekers te kopen. Ik heb zelf wel eens achteraf minder tevreden geweest na aanschaf van een set luidsprekers, zoals de Xanadu's. Maar laat Bram nu zelf aangeven hoe hij de luidsprekers vindt ipv aannames te doen.
Ik ben ook weleens met een spontane aankoop op de b.. gegaan, maar al doende leert men en men leert dus ook dat je eerst de kans moet krijgen om een nieuwe en prijzige aanschaf thuis uit te proberen zonder enige verplichting.
Een beetje audiozaak stelt de cliënt in de gelegenheid om de luidsprekers eerst thuis uit te proberen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1807 Gepost op: 14 februari 2020, 10:00:46 »
Wel raar dat er aannames gedaan worden dat Bram niet gelukkig is met zijn nieuwe luidsprekers. Ik vind het wel lef van hem om zo luidsprekers te kopen. Ik heb zelf wel eens achteraf minder tevreden geweest na aanschaf van een set luidsprekers, zoals de Xanadu's. Maar laat Bram nu zelf aangeven hoe hij de luidsprekers vindt ipv aannames te doen.

Dit heeft zeker wel te maken met de manier waarop Bram reageert op postjes van anderen over nieuwe spullen.
De aannames die gedaan worden moeten dan ook zeker niet serieus worden genomen.

Uiteraard , serieus bekeken,  hoop ik dat Bram blij is en blijft met zijn nieuwe set LS.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1808 Gepost op: 14 februari 2020, 12:31:43 »
Tja, waarom zou je dat Bram niet gunnen, uiteindelijk willen we toch ook graag dat we zelf niet verkeerd te pas komen !

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1809 Gepost op: 14 februari 2020, 15:53:25 »
Ik denk dat we het Bram allemaal wel gunnen, alleen spelen we zijn spel van een hoop getoeter gewoon mee...
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1810 Gepost op: 14 februari 2020, 17:27:58 »
Het is jammer dat het gaat zoals het gaat, want dat zou helemaal niet nodig moeten zijn.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1811 Gepost op: 14 februari 2020, 18:03:50 »
Was vanmiddag bij een audio zaak zal de naam voor me houden stond er bij de nooduitgang met boven de deur het bekende groene nooduitgang bordje exit een oudere man van boven de 70 en was wel afwezig ik vroeg gaat het meneertje ?
Zijn antwoord was na veel door vragen een twijfelachtige 'ja' en vertelde dat hij Bram was.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1812 Gepost op: 14 februari 2020, 21:34:57 »
Ik gun Bram al het mooie wat er is in het leven en dus ook op audio gebied. Maar hij zal een beetje gepikeerd zijn door de waarschuwing die hij eerder deze week heeft gekregen. Zal wat tijd nodig hebben en dan komt hij weer als vanouds terug.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1813 Gepost op: 01 mei 2020, 13:57:38 »

Kamergrote en speaker moeten altijd een eenheid vormen,ik ben blind op gevoel voor de evo's gegaan met in het achterhoofd

wat doet de bas? en ook gezien de waarschuwing van whats hifi...deze box heeft ruimte nodig!

Heb de box goed bekeken en zag dat ze voor de grote relatief kleine woofers bezat,iets wat je niet ziet in deze prijsklasse.

Dat ze echt ruimte nodig heeft is mij nu heel duidelijk geworden,ik heb de halve kamer moeten inleveren.

Met als eindrusseltaat,dit is de fijnste beste box die ik ooit gehad heb.

Voor 1500 eu is deze box een koopje....de concurrenten krijgen het heel druk om deze box te verslaan kwa weergave.

En hij gaat echt diep kwa bas en bloedzuiver….dus super tevreden.

Heb mij weer laten verleiden door een paar vintage amps aan te schaffen.De eerste was een akai AM 2250 een liliieputer

kwa afm met maar 25 watt en stond verbaast over de klangmatigheid van deze kleine dwerg.

Dan zet je het vooroordeel opzij van akai is niks...dus een akai AM 2650 aangeschaft....heerlijk wat een amp!

Dan wil je verder met een accuphase….let wel allemaal amps af 1978 tot ±81.Maar die heb je niet meer voor een appel of

ei.

Dan denkt brammetje...al die amps uit die tijd klinken super en zie dan een Aiwa amp staan van haast 17 kilo,ben

dan verbaast deze amp ken ik niet ook nog nooit gezien,ik ken Aiwa alleen van cassettedecks, dus je chekt dat apperaat

met als russeltaat ..ik ben eigenaar....klangmatig super.Kwa prijs komt hij overeen met zijn tegenhanger accuphase.

Bezit nu 13 amps en ik kap ermee,maar ben een gelukkig mens met deze amps uit die gouden tijd Toppie!



Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1814 Gepost op: 01 mei 2020, 14:39:07 »
Je vergeet te melden: het mooie uiterlijk met VU meters van de Aiwa.  Toppie!