Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384247 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #840 Gepost op: 28 augustus 2017, 13:09:37 »
Ik ben ook tevreden over de weergave van Cromecast, het is niet altijd goed, maar de wereld van info en muziek ligt aan je voeten. Dat is voor mij erg veel waard.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #841 Gepost op: 28 augustus 2017, 13:42:02 »
Ik zit nu een 2560x1440 video te kijken via youtube op m'n retinascherm.
Die zou 1 op 1 moeten zijn (dat is de resolutie van het scherm van de macbook) en dat ziet er wel strak uit :)

Maar heb niet echt een referentie. Zal es lossless een demo in die resolutie zoeken en dan vergelijken met hetzelfde filmpje via youtube. Ik ben benieuwd :)

Ik heb hier een vergelijk met 4k op de chrome ultra,iets wat de standaard chrome2 niet kan,dus er is altijd een baas

boven de baas.De audioweergave op YouTube laat niets te wensen over wat dat betreft,tis inderdaad wel effe zoeke want van

de 30 hetzeflde nummers zitten er hooguit 1 of 2 die bij mij een ruim voldoende krijgen,en die komen bij mij op de afspeellijst.

                                                                     
                                                                     

Misschien dat dit bij jou lekker klinkt, maar technisch gezien is het bagger: 154Kb en 162Kb audiostream...
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #842 Gepost op: 28 augustus 2017, 13:44:55 »
Ik ben ook tevreden over de weergave van Cromecast, het is niet altijd goed, maar de wereld van info en muziek ligt aan je voeten. Dat is voor mij erg veel waard.

Het is zeker geweldig om nieuwe muziek te ontdekken, ik doe ook niet anders met Spotify. Maar als ik het dan echt mooi vind wil ik er toch een lossless file van hebben. Op de een of andere manier mis ik wat in dynamiek in een MP3 of andere audio-compressie. Misschien mij gevoel, ik weet het niet....
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #843 Gepost op: 28 augustus 2017, 14:27:17 »
Ik ben ook tevreden over de weergave van Cromecast, het is niet altijd goed, maar de wereld van info en muziek ligt aan je voeten. Dat is voor mij erg veel waard.

Het is zeker geweldig om nieuwe muziek te ontdekken, ik doe ook niet anders met Spotify. Maar als ik het dan echt mooi vind wil ik er toch een lossless file van hebben. Op de een of andere manier mis ik wat in dynamiek in een MP3 of andere audio-compressie. Misschien mij gevoel, ik weet het niet....
Ik vind het ook geweldig om de clips er bij te zien Ando, heerlijk met vrienden oude muziekherinneringen ophalen, geweldig!
Ik kan heel sterk muziek koppelen aan een moment, dan de clip er nog bij, dat is voor mij kippenvel.
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2017, 14:31:11 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #844 Gepost op: 28 augustus 2017, 17:03:17 »

Kijk John heeft het nu ook door dat het genieten is met die oldies van weleer en vooral met een beeldvullende videoclip

erbij dat is dubbel genieten Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #845 Gepost op: 28 augustus 2017, 17:28:41 »
Ik ben ook tevreden over de weergave van Cromecast, het is niet altijd goed, maar de wereld van info en muziek ligt aan je voeten. Dat is voor mij erg veel waard.

Het is zeker geweldig om nieuwe muziek te ontdekken, ik doe ook niet anders met Spotify. Maar als ik het dan echt mooi vind wil ik er toch een lossless file van hebben. Op de een of andere manier mis ik wat in dynamiek in een MP3 of andere audio-compressie. Misschien mij gevoel, ik weet het niet....
Ik vind het ook geweldig om de clips er bij te zien Ando, heerlijk met vrienden oude muziekherinneringen ophalen, geweldig!
Ik kan heel sterk muziek koppelen aan een moment, dan de clip er nog bij, dat is voor mij kippenvel.
Ik heb zelf niet zoveel met beeld bij muziek, maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Heb ook nog een oude 720p TV staan, daar kijk ik alleen maar journaal op 's-ochtends. Of blader ik het menuutje door van de O!play.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #846 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:13:01 »
Ik ben ook tevreden over de weergave van Cromecast, het is niet altijd goed, maar de wereld van info en muziek ligt aan je voeten. Dat is voor mij erg veel waard.

Het is zeker geweldig om nieuwe muziek te ontdekken, ik doe ook niet anders met Spotify. Maar als ik het dan echt mooi vind wil ik er toch een lossless file van hebben. Op de een of andere manier mis ik wat in dynamiek in een MP3 of andere audio-compressie. Misschien mij gevoel, ik weet het niet....
Ik vind het ook geweldig om de clips er bij te zien Ando, heerlijk met vrienden oude muziekherinneringen ophalen, geweldig!
Ik kan heel sterk muziek koppelen aan een moment, dan de clip er nog bij, dat is voor mij kippenvel.
Ik heb zelf niet zoveel met beeld bij muziek, maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Heb ook nog een oude 720p TV staan, daar kijk ik alleen maar journaal op 's-ochtends. Of blader ik het menuutje door van de O!play.

Precies wat ik al vermoede een overjarige HD ready tv en heel veel yesterday apperatuur tja en dan maar klagen hoe bad

YouTube wel niet is,dus het jammeren over YouTube dat het youtroep is volstrekt duidelijk :'(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #847 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:15:41 »

Kijk John heeft het nu ook door dat het genieten is met die oldies van weleer en vooral met een beeldvullende videoclip

erbij dat is dubbel genieten Toppie!
Zeer zeker Bram, dat is echt geweldig!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #848 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:19:15 »
Ik ben ook tevreden over de weergave van Cromecast, het is niet altijd goed, maar de wereld van info en muziek ligt aan je voeten. Dat is voor mij erg veel waard.

Het is zeker geweldig om nieuwe muziek te ontdekken, ik doe ook niet anders met Spotify. Maar als ik het dan echt mooi vind wil ik er toch een lossless file van hebben. Op de een of andere manier mis ik wat in dynamiek in een MP3 of andere audio-compressie. Misschien mij gevoel, ik weet het niet....
Ik vind het ook geweldig om de clips er bij te zien Ando, heerlijk met vrienden oude muziekherinneringen ophalen, geweldig!
Ik kan heel sterk muziek koppelen aan een moment, dan de clip er nog bij, dat is voor mij kippenvel.
Ik heb zelf niet zoveel met beeld bij muziek, maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Heb ook nog een oude 720p TV staan, daar kijk ik alleen maar journaal op 's-ochtends. Of blader ik het menuutje door van de O!play.

Precies wat ik al vermoede een overjarige HD ready tv en heel veel yesterday apperatuur tja en dan maar klagen hoe bad

YouTube wel niet is,dus het jammeren over YouTube dat het youtroep is volstrekt duidelijk :'(
De TV bepaald niet de audiokwaliteit.....en een lage datastream blijft een lage datastream wat je er ook aan hardware achter plakt...troep blijft troep.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #849 Gepost op: 08 september 2017, 21:29:42 »
Zo der abaham ist wieder da :yeah:Ik ga het nu hebben over klangmatige gehoormatige verschillen in versterkers.

Natuurlijk ken ik de oordelen en vooroordelen betreffende deze materie.

De weerstand tegen mijn bewering jaren geleden toen ik nog als groentje op het blauwe forum aankwam dat er toch wel

een verschil was in versterkerklang.En dan de weerstand van veel forumleden die gewoon beweerden elke versterker

klinkt gewoon hetzelfde,er is geen verschil in de klangmatigheid van deze versterkers,of ze nu 10 watt zijn of 200 watt

zijn daar heb ik mij altijd tegen verzet.Deze strijd heeft zich voortgezet tot anno nu.

Alleen! wij zijn nu jaaaaren verder,en die meerderheid heeft zich verminderd tot een hele kleine minderheid,ja we kunnen

het terugbrengen tot een fanatieke overtuiger die er bijblijft dat het toch wel zo is en dat is dan Jacco.

Het is wel zo dat jacco anno nu toch wel toegeeft dat mocht er een verschil zijn in de klangmatigheid van versterkers

dan is dat dan te wijten aan dempingsfaktor oftwel de slewrate van de betreffende versterkers.

Dus wat hij jaaaren geleden beweerde en de slewrate of dempingsfaktor toen niet ter zake kwam en dat nu wel naar

voren schuift is toch een teken dat zijn mening hieromtrent aan het veranderen is,dacht ik :think:

Ik ga nu  in de volgende headlines vertellen wat mijn ervaringen zijn betreffende dure versterkers,weinig watts veel watts

zin en waanzin betreffende deze materie! is:police:
« Laatst bewerkt op: 08 september 2017, 21:47:16 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #850 Gepost op: 08 september 2017, 21:56:57 »


Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #851 Gepost op: 08 september 2017, 22:24:17 »
Het is wel zo dat jacco anno nu toch wel toegeeft dat mocht er een verschil zijn in de klangmatigheid van versterkers
dan is dat dan te wijten aan dempingsfaktor oftwel de slewrate van de betreffende versterkers.


Vooral niet denken Bram maar gewoon luisteren.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #852 Gepost op: 09 september 2017, 16:47:26 »
Ik ga nu  in de volgende headlines vertellen wat mijn ervaringen zijn betreffende dure versterkers,weinig watts veel watts

zin en waanzin betreffende deze materie! is:police:

Oh ik dacht nu gaat Bram ons vertellen dat hij blind versterkers uit elkaar gaat houden, maar het blijft bij praatjes begrijp ik...
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #853 Gepost op: 09 september 2017, 17:44:11 »
Het blijft angstvallig stil, misschien de stilte voor Jose!
The music sounds better, when you know who's playing it

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #854 Gepost op: 09 september 2017, 18:11:37 »
Zou hij weggewaaid zijn? Of misschien wil hij toch geen poging ondernemen om tegen de wind in te schreeuwen. Ach, de tijd zal het leren.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A