Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384415 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #780 Gepost op: 26 juli 2017, 08:17:53 »

Mijn stelling was dat geen enkele speaker zonder muur of ruimte kan,en natuurlijk zijn er speakers die je vast tegen de wand

kunt zetten en die daarvoor ontwikkelt zijn,alleen de 901 is daar niet geschikt voor.En aan hoeken heeft ie een gloeiende

hekel.

Was gisteren nog in een hifizaak daar stond een arcam versterker te spelen,en ik maar zoeken van waar komt in godsnaam

dat geluid weg! in de kast gekeken achter de kast gekeken nergens wat te bekennen.

Uiteindelijk bleken ze in de muur te zitten,onzichbaar dus,vraag mij nog af dat hij in het hoog prima voldeed. ::)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #781 Gepost op: 26 juli 2017, 08:28:54 »
Je stelling klopt mijn inziens niet. Reflecties ed zijn erg vervelend. Daarom proberen we ze te vermijden. Tenminste als je daar de ruimte toe hebt. Staande golven zijn ook niet prettig....worden ook veroorzaakt door de ruimte. Dus de ruimte doet meer slecht dan goed en dat is over het algemeen zo.

Daarnaast heeft de fabrikant geen idee in welke ruimte een speaker komt te staan, dus kan daar echt geen speaker op gaan ontwerpen.

Inbouwspeakers zijn dan weer speciaal ontworpen om ingebouwd te worden. Nooit serieus naar geluisterd, maar zal prima klinken. Net zoals auto speakers en die hebben ook voldoende hoog.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #782 Gepost op: 26 juli 2017, 08:42:50 »
Een set daarvoor geschikte luidsprekers, buiten goed opgesteld, zal in de sweetspot waarschijnlijk heel erg goed klinken en mogelijk zelfs beter dan in de meeste luisterkamers haalbaar is.
 
Die onzichtbare luidsprekers lijken behoorlijk te klinken maar bij kritisch luisteren (niet blind gedaan overigens) is het hoog aan de magere kant; daarom wordt stuc waarschijnlijk ook verder niet als conusmateriaal gebruikt)

An inability to grasp science is no argument against it....

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #783 Gepost op: 26 juli 2017, 11:54:26 »
Toen ik 14 jaar was en in de plaatselijke Discotheek liep, hoorde ik voor het eerst Doe Maar met Smoorverliefd op deze Bose 900 luidsprekers, ik weet nog dat ik vreselijk onder de indruk was van het geluid. Heb daar vreselijk genoten op de zondagen.... Waar blijft de tijd rakkers. :(
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #784 Gepost op: 26 juli 2017, 12:41:24 »

Mijn stelling was dat geen enkele speaker zonder muur of ruimte kan,en natuurlijk zijn er speakers die je vast tegen de wand


Mijn statement is dat dat onzin is.
Afgelopen weekend nog hadden we een tuinfeestje met 2 sets MFB587's. Die speakers klinken buiten stukken beter dan in iedere ruimte waar ik ze gehoord heb. De afwezigheid van reflecties ruimt het geluid mooi op. Heel rustig en strak zonder geboem.

Omdat je geen reflecties hebt (het geluid komt maar 1 keer langs) is de geluidsdruk wel een stuk minder. Dus het geluid kan daardoor veel minder hard dan binnen.

Op 't fototje is het niet goed te zien, maar ze stonden opgesteld met 1 speaker richting de dj, 1 recht naar voren en 2 op stands ernaast (ik had het niet opgesteld maar was mi wel prima). Het paar op stands stond af en toe gedraaid naar de richting waar de mensen stonden/zaten te dansen/eten/etc.

En mi is vrijwel iedere speaker beter af buiten dan binnen. Ik verwacht zelfs dat de bose 901 (die ontworpen is om tegen de achtermuur te blazen) buiten beter klinkt als je ze omdraait zodat ze in je gezicht gericht spelen.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2017, 12:43:07 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #785 Gepost op: 26 juli 2017, 12:54:53 »
Je stelling klopt mijn inziens niet. Reflecties ed zijn erg vervelend. Daarom proberen we ze te vermijden. Tenminste als je daar de ruimte toe hebt. Staande golven zijn ook niet prettig....worden ook veroorzaakt door de ruimte. Dus de ruimte doet meer slecht dan goed en dat is over het algemeen zo.

Daarnaast heeft de fabrikant geen idee in welke ruimte een speaker komt te staan, dus kan daar echt geen speaker op gaan ontwerpen.

 Good Posting

Citaat
Inbouwspeakers zijn dan weer speciaal ontworpen om ingebouwd te worden. Nooit serieus naar geluisterd, maar zal prima klinken. Net zoals auto speakers en die hebben ook voldoende hoog.

Met inbouwspeakers in de wand of plafond creeer je een (gedeeltelijke) soffit-mount. Veel main referentiesystemen in professionele studio's zijn middels een soffit-mount geimplementeerd (zie de bijgevoegde foto met soffit-mounted ATCmains). Een soffit-mount elimineert effectief de reflectie via de achterwand. Het geluid straalt dan uit als een perfecte cardioid.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2017, 12:59:20 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #786 Gepost op: 26 juli 2017, 14:39:26 »

Als ik terug denk in de tijd kwa huis en tuinfeesten staat mij nog steeds bij de grote jamo's,had er 4 stuks in de schuur.

En zoals altijd was bram de gastheer dus de tafeltjes neerzetten,asbakken etc en uiteindelijk de apperatuur.

Tegen die tijd dat de gasten kwamen en ik al de nodige drank achter de kiezen had,en de gasten destijds verwachten

rock en house music maar ik draaide vast altijd in het begin een plaat uit de jr 60 waar ik wat mee heb.

Maar uiteindelijk gepaard met moorddreigingen uitgezet.Wat ik met dat plaatje heb? het straatorgelje wat steeds invalt

en dan denk is steeds speelt dat ding vals of is dat meer een tweede stem op orgel geluid.

Maar jongens wat klonken die big Jamo's BIG! hier het plaatje Toppie!

                                               
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #787 Gepost op: 26 juli 2017, 15:01:09 »
Dan is dit ook wel wat voor je.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #788 Gepost op: 26 juli 2017, 15:27:42 »

Ken veel nummers van Milva, italo zangeres dit nummer kende ik nog niet.

Neen Henk het volgende plaatje zegt meer over wat ik leuk en fijn vind 8)

                 
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #789 Gepost op: 18 augustus 2017, 19:25:42 »

Kan met veel vreugde melden dat bram zijn eindoel bereikt heeft.Wat is eigenlijk een eindoel in stereosets?

Je begint klein en het vergroot zich uiteindelijk zodat je het eindoel voorbijgaat,dat houd eigenlijk in te grote speakers te

te grote versterkers kwa watt,en uiteindelijk kom je met schade en schande erachter dat elke room zijn max heeft aan geluid.

Dus een versterker met ±50 watt hebt je meer als genoeg in een gemiddelde kamer.

Voor mij betekend dat een yamaha A-s500 en de Cambridge CXA60.Om effe een statement te maken deze 2 versterkers

nemen het klangmatig op tegen elke watt bak of ze nu burmester,mark levinson of krell heten,was ik bryston vergeten?

naja doen we die canadees er ook nog even bij. de klink klare zuiverheid van de yamaha plus de Cambridge is ongekend!

Dan kom ik nog even terug op de wharfedales 10.7 een ondergesneeuwd merk die gewoon monitor audio en B&W

achterlaat kwa weergave en kwaliteit in de prijsklasse tot 2000 euro.

Dus zoals u al leest bram ist restloos glucklich zwaaizwaai
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #790 Gepost op: 19 augustus 2017, 16:43:58 »
 ;D
Da's mooi Bram, geniet ze !!!
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #791 Gepost op: 19 augustus 2017, 17:40:52 »
Mooi dat je nu de rust gevonden hebt Bram, veel luisterplezier!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #792 Gepost op: 19 augustus 2017, 17:51:30 »
Ik voel dat er weer iets komende is in Huize Brammeke.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #793 Gepost op: 19 augustus 2017, 18:00:08 »
Ik voel dat er weer iets komende is in Huize Brammeke.   ;D

Uw glazen bol laat weer audio onrust zien ?   😄😊

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #794 Gepost op: 19 augustus 2017, 18:09:14 »
Haha ja deze periode kan nooit lang duren.......
Science is no democracy