Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384430 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #675 Gepost op: 07 september 2016, 06:56:31 »
Citaat
-
« Laatst bewerkt op: 10 september 2016, 10:36:15 door Hififreak »
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #676 Gepost op: 07 september 2016, 10:27:35 »
 :reddance:   ;D

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #677 Gepost op: 07 september 2016, 13:23:01 »

Dan kom ik terloops nog op het volgende onderwerp betreffende ando en be tweeter die dus luidkeels beweerden

dat de zangeres van de granberries vals zingt,het bewijs hieromtrent is dus niet bewezen neen zelfs onwaar.

Dan komt er van ando ook geen bekentenis dat ie het mischien mis heeft,nee dan komt hij met de uitvlucht tis niet mijn

muziek, maar ando dat was dus niet waar het om gaat! de vraag is zingt deze dame vals? dat is de point.

be tweeter heeft inmiddels de benen genomen dacht ik want hij is in velden nog wegen te bekennen zelfs niet op forums

die mij bekend zijn, maar be tweeter kan dus ook wel op vakantie zijn.

Als zuchero een wereldbekende zanger iets of iemand uitnodigd dan is dat gewoon de top of dat nu pavarottie is of u2

Ik denk en vermoed dat hij geen zangerresje uitzoekt die vals zingt dacht ik :neenee:



Beste Bram,

Je maakt er weer een mooi verhaal van. Ik heb nergens beweerd dat ze vals zingt, lees mijn reacties maar terug. Wel heb ik gezegd dat de laagste noten niet lekker in haar bereik liggen. Dat kun je bij de eerste zin al horen, het gaat eigenlijk net niet lekker.

Omdat jij zo hoteldebotel was van de zangeres heb ik nog wat meer nummertjes geluisterd met het idee dat er wellicht nog wel wat andere leuke nummers tussen zouden zitten. Op één nummer kun je tenslotte iemand niet afrekenen. Maar ik mis daar gewoon een stukje power in wat ik bijvoorbeeld (bij bepaalde nummers) van Donna Summer wel zie. Na wat nummers te hebben geluisterd ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet mijn ding is. Blijkbaar wel jouw ding en daar heb ik niets over te zeggen. Verder heb ik helemaal niets te verdedigen dus probeer me ook niet in die hoek te drukken.
Science is no democracy

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #678 Gepost op: 07 september 2016, 14:40:40 »
 Bram, sorry dat ik niet doorlopend in ieder theemutsentopic vinger aan de pols houd.
Ik vond die live uitvoering inderdaad niet helemaal zuiver. Ik speel in een bandje waar we wat  aan meerstemmigbeid doen en dat gaat ook wel eens mis en dan klinkt dat ook zo.
Het kan zijn dat dat volledig aan je voorbijgaat en dat je louter gegrepen wordt door de uitvoering. Dat is geen schande, ik vergeef mijn helden ook veel.
An inability to grasp science is no argument against it....

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #679 Gepost op: 07 september 2016, 14:41:22 »
Lees ik nu dat Bono om zijn geweldige zangkwaliteiten is uitgekozen door Zucherro ?

Zucherro vind ik overigens ook geen geweldige zanger. Maakt zeker leuke muziek.

De zangeres van de Cranberries kan volgens mij prima zingen alleen heeft ze een raar trekje aangeleerd...Zombhie hie hie. Nogmaals de eerste cd is het leukst/best en neem dat maar van mij aan. Ik heb al zoveel ervaring.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #680 Gepost op: 07 september 2016, 14:41:52 »
Ando daar ben ik toch voor,mooie verhalen uitdragen en dat lukt toch aardig vind ik zelf.

Kijk en of ze wel wel of niet vals zingt vind ik geen punt alle superstars gaan bij een live optreden onderuit en vooral

met optredens van 2 uur of meer dat valt mij wel op. en voor de rest let it be. ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #681 Gepost op: 08 september 2016, 09:33:03 »
En om even op mav terug te komen jij luistert heel direct en ik kan mij dat wel denkbeeldig voorstellen maar dat is natuurlijk

niet de realiteit en ik heb daar ook geen oordeel over, ik zou het toch een keer graag willen beluisteren,en als je in de buurt

woonde had ik me gewoon zelf uitgenodigd,en ik weet zeker dat je had gezegd akkoord ::)

Je bent uiteraard welkom Bram!

Wat je trouwens eens kunt doen is zelf in nearfield gaan luisteren. De MFB 585,586 en 587 zijn daarvoor namelijk heel geschikt. Aangezien je die allemaal hebt zou ik 1 van die sets als nearfields opstellen bij je ocmputer. Het enige dat je nodig hebt is een geluidskaart en een volumeregeling. Probeer dan een goede luisterdriehoek op te zetten en de luidsprekers op enige afstand van de muren te houden.

MFB's zijn goede nearfields en als je er een beetje werk van maakt om ze in nearfield te gebruiken in een computerkamer, zul je niet snel meer achter de computer vandaan komen. ;)
« Laatst bewerkt op: 08 september 2016, 09:35:24 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #682 Gepost op: 08 september 2016, 10:28:30 »
Ando daar ben ik toch voor,mooie verhalen uitdragen en dat lukt toch aardig vind ik zelf.

Kijk en of ze wel wel of niet vals zingt vind ik geen punt alle superstars gaan bij een live optreden onderuit en vooral

met optredens van 2 uur of meer dat valt mij wel op. en voor de rest let it be. ;)
Bram dan heb jij nooit een concert van Bruce Springsteen gezien, dik 3 uur op het podium en ver in de 60 en gaan als een jonge god.

Zo zie je maar er is meer dan tukker muziek.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #683 Gepost op: 08 september 2016, 12:42:48 »
En om even op mav terug te komen jij luistert heel direct en ik kan mij dat wel denkbeeldig voorstellen maar dat is natuurlijk

niet de realiteit en ik heb daar ook geen oordeel over, ik zou het toch een keer graag willen beluisteren,en als je in de buurt

woonde had ik me gewoon zelf uitgenodigd,en ik weet zeker dat je had gezegd akkoord ::)

Je bent uiteraard welkom Bram!



Wat je trouwens eens kunt doen is zelf in nearfield gaan luisteren. De MFB 585,586 en 587 zijn daarvoor namelijk heel geschikt. Aangezien je die allemaal hebt zou ik 1 van die sets als nearfields opstellen bij je ocmputer. Het enige dat je nodig hebt is een geluidskaart en een volumeregeling. Probeer dan een goede luisterdriehoek op te zetten en de luidsprekers op enige afstand van de muren te houden.

MFB's zijn goede nearfields en als je er een beetje werk van maakt om ze in nearfield te gebruiken in een computerkamer, zul je niet snel meer achter de computer vandaan komen. ;)

Ik sluit mijn mfb's altijd aan op de hoofdtelfoonuitgang van zowel mijn tv als mijn laptop.

Ik heb de digi uitgang van mijn tv meerdere malen een dac uitgeprobeerd en ik hoor gewoon geen verschil dus de

hoofdteloonaansluiting is gewoon top,moet erbij vertellen van tv of laptops van ± 6, 7 of 8 jr geleden was dat anders

dus minder vond ik toen.

En van de mfb' houd ik alleen de 587 de rest gaat vandaag of morgen de deur uit de infinity's dus ook, dan heb ik nog wat

leuke speakers van kef en warfdale en die houd ik gewoon want die zetten geen zoden aan de dijk kwa euro's. :(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #684 Gepost op: 08 september 2016, 13:05:04 »
Ando daar ben ik toch voor,mooie verhalen uitdragen en dat lukt toch aardig vind ik zelf.

Kijk en of ze wel wel of niet vals zingt vind ik geen punt alle superstars gaan bij een live optreden onderuit en vooral

met optredens van 2 uur of meer dat valt mij wel op. en voor de rest let it be. ;)
Bram dan heb jij nooit een concert van Bruce Springsteen gezien, dik 3 uur op het podium en ver in de 60 en gaan als een jonge god.

Zo zie je maar er is meer dan tukker muziek.

Nee paul live gezien heb the boss nog nooit,het laatste live concert waar ik bij was, was van de rolling stones in Germany.

De kinks in apeldoorn,cuby and the blizzard's 2x zelfs utrecht+zwolle met herman brood erbij. en dat allemaal binnen 1 jr

1968 dus,Euh.. ik vergeet er 1 them dus met van morrissen naderhand dus nooit weer,je werd doof van lawaai,vanaf /69

mooi de plaatjes gedraaid thuis waar het toch beter klonk.

Ben sowiezo een rozijnenpikker dus van alle lp of cd's vind ik 1 of 2 nummers goed en de rest gaat in de kliko.

En YouTube geeft mij die vrijheid met hun afspeellijsten en ik heb er ook nog een prachtbeeld bij,wat wil een mens nog

meer :yeah:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #685 Gepost op: 08 september 2016, 18:09:47 »
Ando daar ben ik toch voor,mooie verhalen uitdragen en dat lukt toch aardig vind ik zelf.

Kijk en of ze wel wel of niet vals zingt vind ik geen punt alle superstars gaan bij een live optreden onderuit en vooral

met optredens van 2 uur of meer dat valt mij wel op. en voor de rest let it be. ;)
Bram dan heb jij nooit een concert van Bruce Springsteen gezien, dik 3 uur op het podium en ver in de 60 en gaan als een jonge god.

Zo zie je maar er is meer dan tukker muziek.

Nee paul live gezien heb the boss nog nooit,het laatste live concert waar ik bij was, was van de rolling stones in Germany.

De kinks in apeldoorn,cuby and the blizzard's 2x zelfs utrecht+zwolle met herman brood erbij. en dat allemaal binnen 1 jr

1968 dus,Euh.. ik vergeet er 1 them dus met van morrissen naderhand dus nooit weer,je werd doof van lawaai,vanaf /69

mooi de plaatjes gedraaid thuis waar het toch beter klonk.

Ben sowiezo een rozijnenpikker dus van alle lp of cd's vind ik 1 of 2 nummers goed en de rest gaat in de kliko.

En YouTube geeft mij die vrijheid met hun afspeellijsten en ik heb er ook nog een prachtbeeld bij,wat wil een mens nog

meer :yeah:
The Kinks heb ik op 1 mei 1966 in de Jaarbeurshallen in Utrecht gezien en Van Morrison heb ik in 1968 in Apeldoorn zien optreden. Hij kwam toen aan op Schiphol zonder zijn begeleidingsgroep Them. In allerlijl werden Cuby en The Blizzard opgetrommeld om Van te begeleiden. In latere jaren heb ik bijna alle Engelse Sixties groepen gezien en persoonlijk ontmoet. Zo had ik bijvoorbeeld regelmatig The Fortunes bij mij thuis op bezoek.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #686 Gepost op: 09 september 2016, 11:54:57 »

Inderdaad er staat mij iets bij met de band Them dat ik het optreden zag, met morrison zonder them.

Dan moet dat welhaast geweest zijn na apeldoorn,want ze traden hier op in het openlucht,ik dacht zomer 68

Wat zijn dan wel niet de connecties tussen jou en the fortunes dat ze bij jouw op de koffie kwamen Jan?

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #687 Gepost op: 09 september 2016, 12:07:04 »

Ik was gisteren op bezoek bij een kennis en die is al 3 mnd geleden gestopt is met roken,dat houd natuurlijk wel in

dat ik daar de komende mnd of maanden een verbod krijg om te roken,dat voel ik dus al aankomen ook al schud de

gastheer met zijn hoofd,dat hem dat niets uitmaakt.

Ik wist dat hij een mooie asbak heeft,en zei Bertus die asbak moet je wegdoen want als je met roken stopt moet je

alles wegdoen wat ook maar met roken van doen heeft.

                                                                   het russeltaat:

                                                             
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #688 Gepost op: 09 september 2016, 16:03:40 »

Inderdaad er staat mij iets bij met de band Them dat ik het optreden zag, met morrison zonder them.

Dan moet dat welhaast geweest zijn na apeldoorn,want ze traden hier op in het openlucht,ik dacht zomer 68

Wat zijn dan wel niet de connecties tussen jou en the fortunes dat ze bij jouw op de koffie kwamen Jan?
Ik ontmoette The Fortunes in 1983 tijdens een concert in Arnhem en samen met nog twee liefhebbers richtten wij "Friends of the Fortunes" op en ik zorgde ervoor dat er maandelijks een Engelse nieuwsbrief werd verspreid onder de wereldwijde fans. Ik had destijds ook de eer om de leden van The Fortunes voor een 3000 koppig publiek te eren voor hun 30 jarige carrière in de muziek. Na een optreden in Nederland kwamen ze regelmatig bij mij thuis buurten. Tijdens één van die bezoeken hebben ze ook een jingle ingezongen voor Hififreak, die destijds onder de naam Robinson als DJ voor de plaatselijke omroep uitzendingen verzorgde. Ik heb ook nog even als manager voor The Fortunes gefungeerd, toen ze tijdens een tournee in Nederland door hun toenmalige Nederlandse manager werden bedrogen. Ik heb toen de resterende contracten voor die tournee afgewerkt. Inmiddels zijn er geen originele leden meer binnen de Engelse Fortunes. Rod Allen de zanger overleed in 2007 en Barry Pritchard overleed al jaren daarvoor. Dave Carr die later naar America verhuisde en o.a. met The Ventures werkte (Hawai Five O) overleed enkele jaren gelden.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #689 Gepost op: 09 september 2016, 18:44:40 »


Jan in 1983 waren ze al een beetje out of time teminste al die bands uit de sixties zo werkt dat.

Maar uit de glorie tijd van sixties blijven de top nummers het nog steeds doen, en dat een meer als de bands uit de

jr 70/80 en dat is een feit. Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65