Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 388075 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #660 Gepost op: 04 september 2016, 11:54:28 »
Hebben die 901's geen foam randen?
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #661 Gepost op: 04 september 2016, 11:55:21 »
Hebben die 901's geen foam randen?
De serie III die ik had wel.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #662 Gepost op: 04 september 2016, 12:00:09 »
Hebben die 901's geen foam randen?

Inderdaad dat is de GROTE vraag aller vragen,en die is voor mij doorslaggevend. :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #663 Gepost op: 04 september 2016, 12:13:05 »
Ik vind de eerste cd van The Cranberries eigenlijk het mooiste. Zo dat wilde ik even gezegd hebben.

Gr. Hans

Dat kan haast niet volgens ando en be tweeter kan ze niet zingen nee nog erger ze zingt vals! ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #664 Gepost op: 04 september 2016, 13:45:33 »
Zover mijn geheugen me niet in de steek laat ken ik maar één nummer van de Cranberries en wel het nummer Zombie (in you're head). Maar die is dan ook erg goed (vind ik). Ik draai het nummer alleen niet zo vaak, moet er voor in de stemming zijn.
 

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #665 Gepost op: 04 september 2016, 14:27:24 »
Zover mijn geheugen me niet in de steek laat ken ik maar één nummer van de Cranberries en wel het nummer Zombie (in you're head). Maar die is dan ook erg goed (vind ik). Ik draai het nummer alleen niet zo vaak, moet er voor in de stemming zijn.
 

Inderdaad dat zit katholieke ieren nog steeds dwars de moordpartijen van weleer er is ja nog een bekend nummer

bloody Sunday, maar dan van een andere band.
« Laatst bewerkt op: 04 september 2016, 16:12:00 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #666 Gepost op: 04 september 2016, 17:17:20 »
Ik vind de eerste cd van The Cranberries eigenlijk het mooiste. Zo dat wilde ik even gezegd hebben.

Gr. Hans

Dat kan haast niet volgens ando en be tweeter kan ze niet zingen nee nog erger ze zingt vals! ???

Heuhh..je haalt echt weer alles door elkaar.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #667 Gepost op: 04 september 2016, 17:22:04 »
Ik vind de eerste cd van The Cranberries eigenlijk het mooiste. Zo dat wilde ik even gezegd hebben.

Gr. Hans

Dat kan haast niet volgens ando en be tweeter kan ze niet zingen nee nog erger ze zingt vals! ???

Heuhh..je haalt echt weer alles door elkaar.

Gr Hans
Bram bedoelt het goed Hans, komt goed.   ;D zwaaizwaai      ;)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #668 Gepost op: 05 september 2016, 16:21:28 »
Ik vind de eerste cd van The Cranberries eigenlijk het mooiste. Zo dat wilde ik even gezegd hebben.

Gr. Hans

Dat kan haast niet volgens ando en be tweeter kan ze niet zingen nee nog erger ze zingt vals! ???

Nou Bram, ik heb ze vandaag eens wat uitgebreider bestudeerd, maar het is niet mijn ding...
Science is no democracy

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #669 Gepost op: 06 september 2016, 17:46:25 »
Tja, die live sessie is het ook niet echt moet ik toegeven...

Ja dat heb je maw met nearfields speakers analitisch heet dat, zeg maar afluistermonitoren,ik gebruikte die hele 

Dan zijn het dus goede luidsprekers of zie je dat toch anders Bram?

Nee dat heeft met goed of slecht niets te doen zelfs dat is ook een kwestie van smaak en zelfs daar heb je nog

onderscheid in b.v.b HF is meer geneigd naar een directe weergave dus helemaal vrijstaand. Komen we dan bij maw terecht

dan moet je dat zien als ultra direct en dat komt hoofdzakelijk omdat hij nearfield monitoren gebruikt.

En mijn persoon houd het bij indirect geluid omdat je dan een meer aan muziek hebt en kamervullend is dus het

kan zomaar zijn dat bram de 901 van doktorandus in de muziek de heer bose een prima speaker vind,maar zelfs

die speaker moet de ruimte hebben.Ja,ja tis allemaal niet zo simpel :police:


De ene nearfield monitor is de andere niet. Je hebt luidsprekers die scherp klinken en je hebt luidsprekers die heel soft klinken. Je hebt luidsprekers heel kritisch zijn en luidsprekers die juist vergeeflijk zijn.

Dat geldt net zo goed voor nearfields als voor andere luidsprekers. Een voordeel van nearfields is dat je er dicht op zit waardoor je relatief veel direct geluid hebt (in relatie tot indirect geluid). Dat wil niet zeggen dat je helemaal geen direct geluid hebt. De verhouding is alleen anders (relatief veel direct geluid). Geen reflecties is onwenselijk. Als je wat reflectie hebt zorgt dat voor een ruimtelijke beleving. Een goede ruimte is daarom nooit helemaal dood, maar reflecties via de eerste reflectiepunten is zeer onwenselijk. Dat versmeert het geluid namelijk heel erg.

Een luidspreker die gebruik maakt van indirecte reflecties, zoals bv. die Bose 901, is een suboptimaal model. Dat is gewoon geen goede weergave. De enige reden waar dat wenselijk kan zijn is misschien in een ruimte die uberhaubt alles versmeerd en waar het eigenlijk per definitie kl*te is.

De reden dat ik zelf nearfield zo prettig vindt, is omdat de gehele situatie (inclusief) akoestiek dan voor mij nog beheersbaar is. Ik ben evengoed een groot fan van midfield of mainfield als je dat op dezelfde manier kunt uitwerken. Maar daar zit hem de crux. Wanneer je namelijk een dergelijke weergave wilt realiseren met een midfield of mainfield setup vraagt dat maatregelen aan de ruimte die ik (en iedereen hier met mij) niet kunnen realiseren. Ik heb dat aan der lijve ondervonden door de akoestiek in de woonkamer te verbeteren. Die is flink verbeterd, maar de problemen in een grote ruimte zijn groter en tegelijkertijd ook een stuk lastiger op te lossen. De akoestiek in mijn ruimte boven is vele malen beter dan in mijn woonkamer, terwijl ik aan de aanpassingen in de woonkamer zo'n 4 x zoveel heb uitgegeven.

Naast het argument van kosten is nearfield ook niet perse een voordeel. Voor luisteren/monitoren in mijn eentje zou ik zelf wel primair kiezen voor nearfield, maar daar zit ook gelijk het nadeel. Een nearfield setup biedt namelijk een sweetspot voor slechts 1 of hooguit 2 personen.
« Laatst bewerkt op: 06 september 2016, 17:53:55 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #670 Gepost op: 06 september 2016, 18:14:22 »
Nog even over near/mid/far-field monitoring...

Het mag geen geheim zijn dat ik helemaal lijp ben van muziek luisteren op mijn ME Geithain nearfields. Sinds ik muziek ben gaan maken (produceren) is mijn enthousiasme alleen maar verder toegenomen en ik blijf de monitors maar meer en meer waarderen. De feedback die ik krijg van de monitors is onbeschrijfelijk. Ik kan de kleinste wijzigingen heel duidelijk horen en het maakt niet uit bij welke frequentie dat is of wat het is dat ik in dat gebied aan het doen ben.

Zelfs comperssie en distortion in het geluid zijn heel kraakhelder te horen. Het is bizar om te merken dat dat evengoed geldt voor de laagste octaven als voor alle andere. Als ik zo gemakkelijk hele subtiele compressie in het geluid kan waarnemen ongeacht het frequentiegebied betekent het simpelweg dat de luidspreker zelf nergens compressed of vervormt.

Ik denk dat dat dus evengoed kan in midfield en mainfield setups, maar ik zou niet willen weten wat zo’n feestje dan wel niet gaat kosten als je de ruimte evengoed wilt krijgen.
« Laatst bewerkt op: 06 september 2016, 18:34:52 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #671 Gepost op: 06 september 2016, 21:58:30 »

Maw ik kan jouw helemaal volgen in deze, voor en nadelen van grof vertaald heel direct,gewoon direkt en vrijstaand.

Dan komen wij op het indirect en ik geef toe, het soort waar de ouwe bose een liefhebber van was, en dat kenbaar maakte

om de 901 op de markt te brengen.Ik ken alle oordelen en vooroordelen over de 901, die zijn overbekend.

Mijn bedenkingen zijn dan wel in deze er zijn vele wegen die naar het hi fi rome lijden, want ik kom er langzaam achter

dat er mensen zijn met een smaak dus een muzieksmaak waarvan dan ik denk daar kun je nooit een speaker of ruimte

mee beoordelen want dat klinkt overal eender,dus eigenlijk vergelijkbaar met auto's die voorbij snellen met veel boem

boem aan laag, maar waarvan je echt niet kunt zeggen of vermoeden hoe diep is dat dan wel, en mijn oortjes vertellen

dan opgeklopte 100hz, zo is dat en niet anders.ga je echt een speaker bij de strot pakken,dan neem je gewoon een cd

Van HF de man weet heel goed wat diep is en die heeft verstand van laag en diepte dus die maak je niks wijs.

Tis ja ook onze orgelman bij uitstek, en hij weet hoe diep in de bas kerkorgels gaan en daar let hij op,daarom gaat HF

heel zelfverzekerd naar huis na een bezoek elders,met in de zekerheid,de mijne gaan cleaner en dieper.

En dan komen wij op het laag, als ik een joekel van speaker naast mijn mfb 587 neerzet zal de meerheid van dit forum direct

de jbl of de infinity's aanwijzen met het oordeel daar komt die mfb niet aan mee, dan is dat onwetenheid en domheid

want deze 587 doen niet mee met overdreven loudnes,is er echt laag dan zijn ze aanwezig,kom maar op met echt laag

ook al is dat een kerkorgel, en daar waar de pasieve speakers de pijp aan maarten geven daar gaan deze kleine donders

eventjes door. is dit een speaker voor iedereen? dan zeg ik dus nee begin er niet aan,je moet echt vingerspitsen gevoel

hebben voor het plaatsen in een kamer,en eigelijk geld dat voor iedere speaker.

En om even op mav terug te komen jij luistert heel direct en ik kan mij dat wel denkbeeldig voorstellen maar dat is natuurlijk

niet de realiteit en ik heb daar ook geen oordeel over, ik zou het toch een keer graag willen beluisteren,en als je in de buurt

woonde had ik me gewoon zelf uitgenodigd,en ik weet zeker dat je had gezegd akkoord ::)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #672 Gepost op: 06 september 2016, 22:36:28 »
 
Dan kom ik terloops nog op het volgende onderwerp betreffende ando en be tweeter die dus luidkeels beweerden

dat de zangeres van de granberries vals zingt,het bewijs hieromtrent is dus niet bewezen neen zelfs onwaar.

Dan komt er van ando ook geen bekentenis dat ie het mischien mis heeft,nee dan komt hij met de uitvlucht tis niet mijn

muziek, maar ando dat was dus niet waar het om gaat! de vraag is zingt deze dame vals? dat is de point.

be tweeter heeft inmiddels de benen genomen dacht ik want hij is in velden nog wegen te bekennen zelfs niet op forums

die mij bekend zijn, maar be tweeter kan dus ook wel op vakantie zijn.

Als zuchero een wereldbekende zanger iets of iemand uitnodigd dan is dat gewoon de top of dat nu pavarottie is of u2

Ik denk en vermoed dat hij geen zangerresje uitzoekt die vals zingt dacht ik :neenee:



Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #673 Gepost op: 06 september 2016, 22:48:43 »
Wat heeft dit relaas met je set de maken? Of kwam het gewoon opzetten als kakken?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #674 Gepost op: 06 september 2016, 22:54:45 »
Wat heeft dit relaas met je set de maken? Of kwam het gewoon opzetten als kakken?

Heb je drank op,mischien?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65