Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384471 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #585 Gepost op: 02 juni 2016, 19:40:26 »
deze speaker neemt het op met elke hi end aktieve speaker anno nu!! worship1

Los van het feit dat ik een 'pro MFB'er' beschouw vind ik dat wel 'ietsje' te ver overtrokken.

De prijs/kwaliteit van MFB's is imo extreem voordelig, waardoor je met een beperkt budget heel goed geluid kan verkrijgen, maar het beste hedendaagste aanbod in de markt van actieve monitoring systemen (waar de concurrentie momenteel behoorlijk scherp is) is toch echt van een ander kaliber.

MFB's zijn vooral bizar als je nagaat in welk tijdperk ze ontworpen zijn. De 587 is imo overigens de meest neutrale allround monitor die ze gemaakt hebben. Uit de 5** serie vind ik de 544 denk ik de beste weergever. Voor wat ze moeten kosten vind ik ze allemaal lachwekkend goed klinken (zolang je maar met het uiterlijk kunt leven)!

Je 567's lijken me wel briljant als je een feestje hebt! Die maak je niet snel 'de pis lauw'.. :)

Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt, maar daar twijfel ik niet aan!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #586 Gepost op: 03 juni 2016, 09:17:19 »

Weet je wat helemaal niet op gelet word en wat mij ook vaak overkomt ik houd alleen rekening met hoe het bij mij thuis klinkt.

En daar klinken de 587 beter als in andere woonkamers en het is ook zo plaats ik ze elders in mijn kamer dan ga ik ook niet

uit mijn dak van wat klinken ze uitmuntend,en inderdaad ze staan op de venterbank en daar doen ze hun job onvoorstelbaar

goed.

Plaats ik de 567 die dus aanmerkelijk groter is op de vensterbank dan word dat helemaal niets,je krijgt een niet plaatsbare

rommelige midd laag en een bas waar zelfs de bloempotten gaan dansen,de 567 heeft ruimte nodig dus ze staan in mijn

slaapkamer helemaal vrij en daar klinkt hij nog mooier als de 587.

Er zijn 3 opties hoe je speakers beluistert direct helemaal vrijstaand, of indirect dus met achterwand en hoeken,en de 3 optie

is in to the music een nearfield opstelling zoals jij ze beluisterd dacht ik, teminste gezien jouw foto's van oudere postings.

En eerlijksheidhalve kan ik mij ook goed voorstellen dat ze in andere huiskamers de 587 of 567 niet dat weergeven wat ze bij

mij thuis doen,ik denk zelf als je bij mij de 567 beluisterd dat je hem klangmatig niet weerherkend dus het is echt geen disco

speaker integendeel. :banana:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #587 Gepost op: 03 juni 2016, 18:18:05 »
Iedere luidspreker doet in iedere ruimte weer wat anders inderdaad.

Mooi dat ze goed bevallen. Beste rakkers! :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #588 Gepost op: 17 juli 2016, 12:03:54 »

Mijn beste aankopen allertijden zijn toch wel wat ik dagelijks gebruik en dat is de sennheiser 589 hoofdtelefoon,ik weet

ik bezit meer sennheisers die aanmerkelijk duurder waren maar de 589 vind ik de allerbeste alrounder kwa klank.

dan kan ik rustig verder gaan met de 587 maar dan heb ik het over aktive speakers de motional feed back van phillips.

De allerbeste laptop die ik al jaren bezit maar toch nog steeds niet te slaan is in snelheid is de dell psx met de intelcore i7

En deze laptop klinkt samen met de senn 589 onovertroffen.

Beste versterker allertijden is de nad receiver 7130 heb hem ondertussen welhaast 35 jr maar deze nad is een klankwonder op

zich,ik weet u haalt hierbij uw neus voor omhoog maar dat mag van mij.

Klinkt deze versterker beter als alle andere merken,jazekers ! tis een echte hi end net als de nad 3020i en beide zijn al 40 jr

oud, en op watt of wattage raak ik niet onder de indruk die tijd heb ik gehad.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #589 Gepost op: 25 juli 2016, 16:15:44 »

Had af en toe problemen met mijn smart tv's zowel de bedrade als de onbedrade(wifi) na een paar nummers vanaf YouTube

kwam ie adem (bits) te kort en gingen ze loaden (laden).

Heb vanmiddag van tele2 het nieuwe modem van 50 mb (had 20mb) geinstaleerd en wat mij op de laptop al direct opviel

en wat ik niet verwacht had dat het beeld veel beter is  en dat had ik echt niet verwacht tis dus een full hd.

Maar op het ogenblik speel ik mijn playlist van YouTube af op mijn 50 inch phillips smarttv en verdorie een beter beeld

maar ook een beter geluid!

Krijg ik in de loop van de middag op de smart tv geen storing meer dan ben ik een gelukkig kind. zwaaizwaai
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #590 Gepost op: 26 juli 2016, 04:54:07 »
hd is 8mb bram dus als er meer dan 3 apparaten op je modem staan is het gedaan met hd bij een 20mb modem
dus nu met een 50 mb modem lekker genieten van waar je recht op hebt  Toppie!
 
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #591 Gepost op: 19 augustus 2016, 17:30:11 »

Zo terugdenkend en alle centen gespendeert aan wattage en monoblokken kom ik nu tot de conclussie dat van alle

merken die ik gehad heb de laatste 45 jr in versterkers ik nog nooit een mCintosh bezeten heb, en ik gewoon nu tot de

conclussie gekomen ben ook gezien het uiterlijk de mCintosh 5200 een van de mooiste versterker vind allertijden.

Tis een juweel kwa uiterlijk en kwa klank zal die wel nier onderdoen voor de sony ta-fe 370 en ik denk ook niet dat ie veel zakt

kwa waarde. de vraag voor mij persoonlijk  de mCintosh is legendarisch kwa uiterlijk hij boesemd respect en ik denk dat ik

mijn centen terugkrijg bij een eventuele verkoop en ik ben nog aan het twijfelen koop ik hem of niet! het nadeel is ik moet dan

weer overgaan op pasieve boxen.Maar buiten dat om tis een juweeltje.
http://multimedia.tweedehands.net/versterkers/mcintosh-5200.html
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #592 Gepost op: 19 augustus 2016, 19:48:48 »
dat is een mooi ding bram en jij vind vast wel een paar luidsprekers die je hiermee kan laten zingen
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #593 Gepost op: 19 augustus 2016, 20:38:55 »
Niets zo verrasend als Bram op vrijdag. Maar het is een mooi ding, daar heb je helemaal gelijk in. Had je al luidsprekers in gedachten?
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #594 Gepost op: 19 augustus 2016, 20:45:57 »
Niets zo verrasend als Bram op vrijdag. Maar het is een mooi ding, daar heb je helemaal gelijk in. Had je al luidsprekers in gedachten?
Hoor Bram alleen over de de mooiste Flipsen die zullen het ook wel zijn na 45 jaar ervaring.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #595 Gepost op: 19 augustus 2016, 20:52:42 »
Niets zo verrasend als Bram op vrijdag. Maar het is een mooi ding, daar heb je helemaal gelijk in. Had je al luidsprekers in gedachten?
Hoor Bram alleen over de de mooiste Flipsen die zullen het ook wel zijn na 45 jaar ervaring.
Tja, de FB565? Zuiltjes moeten dan vanavond ook wel kunnen...
Science is no democracy

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #596 Gepost op: 21 augustus 2016, 13:34:32 »
Zo terugdenkend en alle centen gespendeert aan wattage en monoblokken kom ik nu tot de conclussie dat van alle merken die ik gehad heb de laatste 45 jr in versterkers ik nog nooit een mCintosh bezeten heb, en ik gewoon nu tot de conclussie gekomen ben ook gezien het uiterlijk de mCintosh 5200 een van de mooiste versterker vind allertijden. Tis een juweel kwa uiterlijk en kwa klank zal die wel nier onderdoen voor de sony ta-fe 370 en ik denk ook niet dat ie veel zakt kwa waarde. de vraag voor mij persoonlijk  de mCintosh is legendarisch kwa uiterlijk hij boesemd respect en ik denk dat ik mijn centen terugkrijg bij een eventuele verkoop en ik ben nog aan het twijfelen koop ik hem of niet! het nadeel is ik moet dan weer overgaan op pasieve boxen.Maar buiten dat om tis een juweeltje.

http://multimedia.tweedehands.net/versterkers/mcintosh-5200.html
De McIntosh 5200 uit de advertentie is inderdaad een juweeltje Bram. Ik denk wel dat er flink verschil zal zitten tussen de vraagprijs en de prijs waarvoor de versterker uiteindelijk van eigenaar mag wisselen!? 

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #597 Gepost op: 21 augustus 2016, 14:10:42 »

Met andere woorden hij word duurder? tis geen oudje 2004 zie ik en inderdaad op ebay word meer gevraagd.

kan ook een schade apperaat zijn geweest
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #598 Gepost op: 21 augustus 2016, 16:21:28 »

Met andere woorden hij word duurder? tis geen oudje 2004 zie ik en inderdaad op ebay word meer gevraagd.

kan ook een schade apperaat zijn geweest
Je koopt hem Bram of niet.  ;D   Niet zeuren.  8)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #599 Gepost op: 21 augustus 2016, 16:44:02 »
Met andere woorden hij word duurder? tis geen oudje 2004 zie ik en inderdaad op ebay word meer gevraagd. kan ook een schade apperaat zijn geweest

Wanneer ik de algemene vraagprijzen voor McIntosh audio op Marktplaats bekijk en die spiegel tegen de prijs van de McIntosh 5200 uit de advertentie dan kan ik niets anders concluderen dat de beste man een wel zeer scherpe vraagprijs heeft. Geen idee of het een schade apparaat is? De Focal Diablo Utopia met stands monitoren (andere advertentie) die hij ook aanbiedt zien er mijn inziens ook interessant uit afgezien van de prijs dan...