Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 388357 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2160 Gepost op: 21 juli 2021, 13:29:16 »
Zeker waar. ieder zijn ding. Dat laat oa. Bram wel zien. Ben ook bij mensen thuis geweest die hun galmbak geweldig vonden klinken en wanneer het volume een beetje opging de hele weergave in elkaar donderde van ellende. En wat ik al schreef: Een mens went aan alles, dus ook ellende.

Maar je bent er (van DSP) geen fan van. Dan is afkeur ws wat te sterk uitgedrukt door mij.

Gr. Hans
geen fan nee, maar ook geen tegenstander, studio werk erg handig...voor thuis...nee geen behoefte aan, zal zeker niet optimaal zijn, boeit ook niet..zeker niet met mijn muziek keuze, 80% is zo ie zo al, of niet om aan te horen..of voledig verpest door loudneswar, als jij er baat bij heeft, zoals velen,prima! .

Wat maakt dat je er geen fan van bent ? Ik ben een groot fan omdat het voor een heel groot gedeelte je laagproblemen oplost. Ik corrigeer dan tot een Hz of 200 a 300 max. Met subs erbij is het helemaal leuk. In mijn ruimte was het niet nodig om 4 subs te hebben, maar toch een periode gedaan puur voor de kick. Want de laagoutput was ernorm. Wat overigens alleen maar leuk is als het strak is. Met vier subs werd het natuurlijk niet strakker.

Doel was op een bepaald moment om de dsp zo min mogelijk in te laten hoeven grijpen. Dit punt heb ik toen bereikt en vervolgens was het klaar met de subs. Uitdaging weg. ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2161 Gepost op: 21 juli 2021, 13:36:13 »
https://dr.loudness-war.info/album/list/1?artist=Annie+Lennox

Het kan allemaal nog erger als ik het zo. Valt me niets tegen van Annie.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2021, 13:37:52 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2162 Gepost op: 21 juli 2021, 14:05:36 »
Zeker waar. ieder zijn ding. Dat laat oa. Bram wel zien. Ben ook bij mensen thuis geweest die hun galmbak geweldig vonden klinken en wanneer het volume een beetje opging de hele weergave in elkaar donderde van ellende. En wat ik al schreef: Een mens went aan alles, dus ook ellende.

Maar je bent er (van DSP) geen fan van. Dan is afkeur ws wat te sterk uitgedrukt door mij.

Gr. Hans
geen fan nee, maar ook geen tegenstander, studio werk erg handig...voor thuis...nee geen behoefte aan, zal zeker niet optimaal zijn, boeit ook niet..zeker niet met mijn muziek keuze, 80% is zo ie zo al, of niet om aan te horen..of voledig verpest door loudneswar, als jij er baat bij heeft, zoals velen,prima! .

Wat maakt dat je er geen fan van bent ? Ik ben een groot fan omdat het voor een heel groot gedeelte je laagproblemen oplost. Ik corrigeer dan tot een Hz of 200 a 300 max. Met subs erbij is het helemaal leuk. In mijn ruimte was het niet nodig om 4 subs te hebben, maar toch een periode gedaan puur voor de kick. Want de laagoutput was ernorm. Wat overigens alleen maar leuk is als het strak is. Met vier subs werd het natuurlijk niet strakker.

Doel was op een bepaald moment om de dsp zo min mogelijk in te laten hoeven grijpen. Dit punt heb ik toen bereikt en vervolgens was het klaar met de subs. Uitdaging weg. ;D

Gr. Hans

Ik heb ooit een soortgelijke ervaring met professionele Shure SR-107 equalizers gehad. De weergave werd retestrak, maar het was net alsof de weergave wat van zijn natuurlijkheid verloor. Daarna ben ik met twee regelbare eindbakken (bi-amping) gaan werken en dat gaf voor mijn gevoel (en anderen beaamden dit) een beter resultaat.

In mijn huidige luisterruimte staan twee sets (ieder op een afzonderlijke voor-en eindbak) te spelen en ik ben meer dan tevreden met het eindresultaat. De akoestiek in deze luisterruimte lijkt aardig mee te werken.

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2163 Gepost op: 21 juli 2021, 14:48:11 »
Zeker waar. ieder zijn ding. Dat laat oa. Bram wel zien. Ben ook bij mensen thuis geweest die hun galmbak geweldig vonden klinken en wanneer het volume een beetje opging de hele weergave in elkaar donderde van ellende. En wat ik al schreef: Een mens went aan alles, dus ook ellende.

Maar je bent er (van DSP) geen fan van. Dan is afkeur ws wat te sterk uitgedrukt door mij.

Gr. Hans
geen fan nee, maar ook geen tegenstander, studio werk erg handig...voor thuis...nee geen behoefte aan, zal zeker niet optimaal zijn, boeit ook niet..zeker niet met mijn muziek keuze, 80% is zo ie zo al, of niet om aan te horen..of voledig verpest door loudneswar, als jij er baat bij heeft, zoals velen,prima! .

Wat maakt dat je er geen fan van bent ? Ik ben een groot fan omdat het voor een heel groot gedeelte je laagproblemen oplost. Ik corrigeer dan tot een Hz of 200 a 300 max. Met subs erbij is het helemaal leuk. In mijn ruimte was het niet nodig om 4 subs te hebben, maar toch een periode gedaan puur voor de kick. Want de laagoutput was ernorm. Wat overigens alleen maar leuk is als het strak is. Met vier subs werd het natuurlijk niet strakker.

Doel was op een bepaald moment om de dsp zo min mogelijk in te laten hoeven grijpen. Dit punt heb ik toen bereikt en vervolgens was het klaar met de subs. Uitdaging weg. ;D

Gr. Hans
leuk, maar hier geen behoefte aan, veder zijn de tannoy dmt 15 onder de 200 hz licht wegvallend,dus in combinatie met de akoestiek hier gewoon goed, popmuziek speel ik nog maar weinig, ani Lenox valt nog mee volgens opgegeven tabel/link...kun je nagaan wat een bagger b.v Muse of Goldplay, kan het niet verdragen zo slecht..en daar gebruik ik nu juist een paartje goedkope breedbandjes voor...verder ga ik met Audiofreak mee...veel correctie maakt de boel in mijn beleving een beetje suf..zeg niet dat het suf wordt, maar dat is mijn beleving nogmaal..echte beleving heb ik pas met een goede band,zittend achter mijn drumkit...

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2164 Gepost op: 21 juli 2021, 16:05:08 »
Het moet wel heel bagger zijn wil ik er niet naar kunnen luisteren. Vorige week stond er een live opname van Rage Against the machine op Spotify...die kon ik echt niet luisteren.

En natuurlijkheid...vaak gebruikte term en wat mij betreft weinig tot nietszeggend. Wel een ultieme discussie doder...dat dan weer wel.  ;D

En suf...ook nooit ervaren,ook niet een beetje. In ieder geval niet door toedoen van juist toegepaste DSP, subs of wat dan ook. Juist de dynamiek knapt enorm op met goed laag, dat associeer ik dan weer niet met dsuf. Maar het klopt mijn associatie.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2021, 16:34:16 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2165 Gepost op: 21 juli 2021, 16:38:26 »
Het moet wel heel bagger zijn wil ik er niet naar kunnen luisteren. Vorige week stond er een live opname van Rage Against the machine op Spotify...die kon ik echt niet luisteren.

En natuurlijkheid...vaak gebruikte term en wat mij betreft weinig tot nietszeggend. Wel een ultieme discussie doder...dat dan weer wel.  ;D

En suf...ook nooit ervaren, in ieder geval niet door toedoen van juist toegepaste DSP, subs of wat dan ook. Juist de dynamiek knapt enorm op met goed laag, dat associeer ik dan weer niet met duf. Maar het klopt mijn associatie.

Gr. Hans

Gelukkig dat jij het beter kunt formuleren Hans ! ;)


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2166 Gepost op: 21 juli 2021, 16:39:36 »
Volgens mij heb ik niet eens een poging gewaagd. Maar evengoed bedankt.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2167 Gepost op: 21 juli 2021, 16:40:27 »
Volgens mij heb ik niet eens een poging gewaagd. Maar evengoed bedankt.

Gr. Hans

Geen dank !  ;D

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2168 Gepost op: 21 juli 2021, 18:17:46 »
Kan alleen melden, een dergelijke set gehoord te hebben in rotterdam ergens aan het water, mooi huis,klank helemaal oké zeker perfect ingeregeld, maar gewoon mijn ding niet..fijn voor diegene die dat geweldig vinden,maar ik mis er wat aan,zal wel debet aan zijn..so bi it, vindt alleen jammer dat steeds minder je eigen ding/sound mag hebben,een trent die ik op alle fora tegenwoordig ziet/leest,nogmaals dan maar...is mijn sound niet, het is niet suf, IK vind het suf/dood /saai, letterlijk kleurloos...en ik hou van kleur, my fi?yep en zal me verder een biet zijn.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2021, 18:19:36 door Dmt 15 mkII »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2169 Gepost op: 21 juli 2021, 18:32:57 »
Mij ook. Dat ik jou manier van beleven niet begrijp en compleet onlogisch vind is mijn probleem. En je mag van mij alles, je doet er niemand kwaad mee, behalve jezelf terkort.  ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2170 Gepost op: 21 juli 2021, 18:33:11 »
P.s, natuurlijkheid, daar heb ik het niet over ,ook niet  over gehad trouwens..., pop en aanverwanten al helemaal niet,streef ik ook niet naar,enige referentie die enigzins bruikbaar is klassieke muziek..maar ja de ene concertzaal is de andere niet..nog niet te spreken over microfoons/tafels,de opname man/vrouw enz...

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2171 Gepost op: 21 juli 2021, 18:40:19 »
Mij ook. Dat ik jou manier van beleven niet begrijp en compleet onlogisch vind is mijn probleem. En je mag van mij alles, je doet er niemand kwaad mee, behalve jezelf terkort.  ;D

Gr. Hans
dat is jou opinie dat ik mijzelf tekort doet , waar je maar mee blijft strooien bij iedereen die  anders naar muziek luistert, jij gaat tussen je boeltje zitten boven, ik zet een plaat op en pakt er nog een boek bij..heel andere benadering van ontspannen, na 42 jaar in studio's, zit ik thuis niet meer heel met super gespitste oren te luisteren zoals met opnemen /mix/eind productie...pfff Hans die tijd is geweest.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2172 Gepost op: 21 juli 2021, 18:47:10 »
Tsja...jij de jouwe ik de mijne. Jij vindt iets van de mijne en ik van de jouwe. Gelukkig mag dat gezegd worden. Je hebt al duidelijk laten weten de manier van mij mij weinig aan te vinden.

De kwetsing die je mogelijk ervaart, als ik aangeef dat ik de jouwe niet begrijp en compleet onlogisch vind, mag je bij je zelf zoeken.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2173 Gepost op: 21 juli 2021, 19:34:05 »
Jij vind het niet logisch, heb je wel eens een gitarist opgenomen die zijn solo meer dan 50x opneemt en gaatbeluisteren,daarom een glaasje erbij,gesprek kan ook nog,tannoy heeft de eigenschap er niet vervelend erdoor te tetteren, zoals meeste luidsprekers..verder klinkt heel veel  luidsprekers  tegenwordig nagenoeg hetzelfde..mag ik dat alstublieft saai vinden?kijk eens verder dan je kleine wereldje..mensen verschillen nu eenmaal.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2021, 19:37:02 door Dmt 15 mkII »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #2174 Gepost op: 21 juli 2021, 21:42:52 »
...  luidsprekers  tegenwordig nagenoeg hetzelfde..mag ik dat alstublieft saai vinden?kijk eens verder dan je kleine wereldje..mensen verschillen nu eenmaal.

Jij mag alles van mij. Heb ik al eerder geschreven. Maakt mij helemaal niets uit wat jij wel of niet doet. Neemt niet weg dat ik er iets van kan en mag vinden. Die 2 kunnen prima samen gaan: niet boeiend vinden en er toch iets van vinden.

En ik verder kijken dan mijn kleine wereld ? Waar haal je dat vandaan ? Omdat ik iets van jouw manier van beleven vindt ?

Mensen verschillen nu eenmaal...ja heb ik ook al aangegeven...dat klopt als een bus. Het lijkt er verdacht veel op dat jij van alles mag over een ander of hoe een ander iets doet/beleeft, maar dat de ander iets van jouw beleving vindt wordt ietwat ingewikkeld voor je om te handelen.

Geen probleem..maar schuif dat vooral in je eigenste schoenen en niet in die van mij.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software