Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10 Volgende
1
Recensies / Re: Millon Phantom S
« Laatste bericht door Carl Gepost op Vandaag om 22:52:24 »
Noch even over de invloed van de versterker. Mijn MA 20 SE kreeg ik met mijn Quad 34/306 niet goed aan het klinken en ik bleef dus maar met de LS schuiven. Dat was in een keer voorbij toen ik een nieuwe (buizen)versterker kocht. Is vervolgens altijd een leidraad beweest bij eventuele aankopen: eerst thuis in de eigen set beluisteren en dan pas kopen. Op deze wijze wissel ik ook zelden apparatuur. Ik ben nu wel wat streamers aan het uitproberen. Het kan dus echt wel beter dan de Auralic mini.
2
Zelfbouw & modificatie luidsprekers / Re: Filter ELCAP vervangen in Wharfedale Shelton XP2
« Laatste bericht door mmuetst Gepost op Vandaag om 22:23:19 »
Gezien de waardes van 16Uf en 6UF niet verkrijgbaar zijn is het denkbaar de 6UF te vervangen door een 6,8UF Mundorf of voor een 5,6UF versie gaan en voor de 16UF een 15UF Mundorf? Of is het verstanding om parallel een 0,4UF en een 1UF te schakelen?
Het schema is zoals ik beteken heb, ga niog even een google doen naar "notchfilter "  en wat dat doet in de luidspreker. De rest is duidelijk. Tot zover dank.
3
Ons stamcafé / Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Laatste bericht door dekkersj Gepost op Vandaag om 21:50:31 »
Toen was het ook nodig, maar was het niet zo relevant. Nu, met die moderne gebakjes wel. Alles is veel compacter en moet veel langer mee, grotere onderhoudsintervallen. Black en white sludge zijn serieuze vijanden geworden.

Vroeger werd er veel meer via de uitlaat eruit geslingerd, nu wordt het allemaal binnenskamers gehouden. Goed reinigen is dan een goed idee. Ook was het vroeger zo dat de sludge naar onder zakte, waar het een zekere vorm van sediment vormde. Zolang dat daar bleef, werkte het gewoon prima verder. Nu, met moderne oliën wordt het sediment zwevende gehouden en zit het in principe overal. Nog een reden om goed te reinigen.

Een stokoude motor op minerale 10W40 moet je dus ook gewoon daar op laten draaien, niet overgaan op moderne, betere olie. Dat maakt de sediment-koek los en gaat die motor vrij snel het loodje leggen. Of heel grondig reinigen en vele malen spoelen met spoelolie voordat je overgaat.

Groet,
Jacco
4
Ons stamcafé / Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Laatste bericht door Ando Gepost op Vandaag om 21:39:56 »
Dat reinigen is toch wel iets van de laatste jaren volgens mij, vroeger hoorde je dat toch nooit?
5
Ons stamcafé / Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Laatste bericht door dekkersj Gepost op Vandaag om 20:09:11 »
Vandaag navraag gedaan voor de Opel inzake de oliewissel. Of het ook met reiniging moest. Tsja, dat hoort wel zo, ja maar dan moet het wel goed gebeuren. Dus reiniger bij de oude olie, warmlopen en aftappen. Dan nieuwe olie erin met een additief. "Ja, meneer. Zo gaan we dat inderdaad doen." Nou, dan is het goed. Binnenkort de Agila maar eens laten vertroetelen. Is inmiddels alweer twee jaar geleden, mag wel weer eens.

Groet,
Jacco
6
Ons stamcafé / Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Laatste bericht door Marcel Dali Gepost op Vandaag om 19:56:52 »
Hedenmiddag bezig geweest om de inmiddels aangeschafte nieuwe kaart met 3 jaar lang updates op de SD card van de navigatie der Clio te krijgen.
Is helaas nog niet gelukt.
De oude kaart is er al wel af maar de nieuwe er nog niet op.
De site van Renault geeft nu aan dat de dienst niet werkt en dat ik het later nog maar eens moet proberen.
Gelukkig hoef ik pas vrijdag ergens naar toe waarbij navigatie wel makkelijk zou zijn.
Anders wordt het in 2018 gewoon weer met de landkaart op het stuur navigeren.  Of zou je dan een boete krijgen voor het niet handsfree navigeren?

Het gaat me vast lukken om voor vrijdag het probleempje op te lossen.
Hoop ik.  :sceptic:

Marcel
7
Ons stamcafé / Re: Wat is je nieuwste aanwinst?
« Laatste bericht door Bryston power Gepost op Vandaag om 15:12:18 »
Tramadol en diclofenac  maar het helpt tegen een rugpijntje.
Welkom bij de club.   ;)

Waar kan ik opzeggen ;)
8
Ons stamcafé / Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Laatste bericht door Marcel Dali Gepost op Vandaag om 10:46:39 »
Neh Niet op de Clio.

16"  195 breed doet het erg goed onder deze auto.
Genoeg contact met de weg en prima comfort. 
Naast af en toe een beetje gooi en stuurwerk moeten er ook lange afstanden mee gereden worden.
En dat het liefst zo rustig en comfortabel mogelijk.
Gebruikelijke lange afstand instelling in het interieur is als volgt.
De misses slaapt en meld zich alleen als er geplast moet worden.
De navigatiedame meld zich alleen als ik een andere weg op dien te sturen.
Ik zit ontspannen van de rit en de radio te genieten en wissel eens van rijbaan en varieer de snelheid met het knopje op het stuur.
Bij voorkeur laten mensen die denken "beter" te kunnen rijden me vooral met rust.

Het valt wel op dat de misses het wel altijd in de gaten heeft dat we in de buurt komen van de Berlijnse beer als we bij de afrit Steglitz komen.

 ;D ;D
Marcel

9
Ons stamcafé / Re: goede morgen
« Laatste bericht door Marcel Dali Gepost op Vandaag om 10:40:30 »
Meurning
10
Zelfbouw & modificatie luidsprekers / Re: Filter ELCAP vervangen in Wharfedale Shelton XP2
« Laatste bericht door Be Tweeter Gepost op Vandaag om 10:03:03 »
C2,R2: impedantiecorrectie voor woofer's inductieve impedantie-invloeden van de spreekspoel.
C3,L3: 12dB/oct. Hoogdoorlaatsectie.
Is C1 goed getekend? Zit ie niet van het spoelknooppunt naar massa?
Zonee dan vormen C1,L1 en R 1 een gedempt notchfilter en L2 het laagdoorfilter.
Als de door mij gesuggereerde fout in het schema zit is het een gedempt 18dB/oct laagdoorlaatfilter..
Pagina's: [1] 2 3 ... 10 Volgende