Auteur Topic: Visaton tl-sub 30  (gelezen 4545 keer)

Kurt

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
Visaton tl-sub 30
« Gepost op: 25 mei 2014, 12:39:01 »
Hallo,
Omdat bovenstaande sub van Visaton beschikt over de 2 woofers die ik hier heb, is me de stap klein om dit ontwerp te bouwen.
De "kist" is vrij gigantisch te noemen, 217cm hoog. (De weergave ervan zit tussen 20 en 60Hz.zeer laag dus)
Met de kost van een 3 tal mdf- platen is het een geringe investering, dus...
Hetgeen me wel een beetje verontrust is het feit dat de wanddikte slechts 19mm bedraagt, en dit voor de grote panelen waaruit hij bestaat?
De bedoeling van de sub is momenteel enkel ondersteuning voor muziek.
Naderhand wil ik hem voorzien van de Hypex 4.0 basmodule.

Gegroet, Kurt.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Visaton tl-sub 30
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2014, 12:46:18 »
Welkom Kurt!   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Visaton tl-sub 30
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2014, 13:09:52 »
Kurt, al eens gedacht over een TL? Daar zit ik nog steeds een beetje mee in mijn achterhoofd. Voor de prijs van het MDF hoef je het zeker niet te laten. Eerst testen en als het bevalt afwerken, dat kost nog het meeste tijd.
Science is no democracy

Kurt

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
Re: Visaton tl-sub 30
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2014, 14:05:27 »
Dank u,

Ja, de afwerking even uitstellen is niet onverstandig, het is tevens een hoekmodel, wat ervoor zorgt dat verschuiven praktisch onmogelijk wordt.
Voor mijn situatie is dit ideaal, daar ik een paar meter naast de stereo set een hoek vrij heb.

De grote 3-weg speakers die ik nu heb, bezitten dus elk een tiw.300 Visaton die deze luidsprekers nogal groot doen uitvallen, op de plaats waar ze nu staan.
Iets kleiner in de plaats zou ideaal zijn. Een smalle 3-weg met een 8" basmid is mijn bedoeling, bijgestaan door de subkast. (In de hoek)

Na enig overleg met iemand uit mijn omgeving die eea. weet over de betere hifi set, vernam ik dat het moeilijk wordt om een degelijke 3-weg speaker (met alle units "in line") te verslaan, door ("ingewikkelde en vaak te ver gezochte") systemen met subwoofer ondersteuning ed.
Waar er dan tevens meestal gebruik wordt gemaakt van meerdere versterkers...

Dus als het puur om stereo hifi gaat, weg met bijkomende subwoofers, en werk maken van een, met één versterker aangestuurde luidsprekerset, dat beschikt over een mooi evenwichtig (passief) filter.





« Laatst bewerkt op: 28 mei 2014, 23:33:51 door Kurt »