Auteur Topic: Marcel Needle Dali  (gelezen 35310 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #30 Gepost op: 30 oktober 2013, 05:55:47 »
 ;D

Nog even terugkomende op mijn Needle-tjes.   Die dingen doen het echt goed. 

 ;D

groets

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #31 Gepost op: 30 oktober 2013, 05:57:47 »
Dat je er mateloos van kan genieten, maar het kan altijd beterder  ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #32 Gepost op: 30 oktober 2013, 06:01:06 »
Dank JohnK.

 :o  beter beterder beterderst.   :yeah:

groetens
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #33 Gepost op: 30 oktober 2013, 06:02:02 »
Dank JohnK.

 :o  beter beterder beterderst.   :yeah:

groetens
Inderdaad  :afro: :afro: :afro:
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #34 Gepost op: 30 oktober 2013, 13:50:07 »
Goed om te horen dat deze naar je wensen werken.
Heb zelf nl. ook een setje van mijn broer gekocht en het klinkt super!!!! (Richard)
Mijn Marantz SR6001 functioneert uitstekend op de aparte Stereo mogelijkheden!!!!
 
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #35 Gepost op: 31 oktober 2013, 06:18:50 »
Hoi Edwin,

Het zijn echt kleine wondertjes.

Ik luister er nu al een paar dagen met redelijk lange luistersessies naar en ben nog steeds zeer tevreden.
Ze gaan hard genoeg. Er is voldoende laag. Ik mis nog steeds niks.

groet

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #36 Gepost op: 31 oktober 2013, 10:38:08 »
Hoi Edwin,

Het zijn echt kleine wondertjes.

Ik luister er nu al een paar dagen met redelijk lange luistersessies naar en ben nog steeds zeer tevreden.
Ze gaan hard genoeg. Er is voldoende laag. Ik mis nog steeds niks.

groet

Marcel



Beluister je nu met of zonder dsp?
                         
                                           gr bram



« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2013, 10:43:41 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #37 Gepost op: 31 oktober 2013, 10:47:43 »
Hoi Edwin,

Het zijn echt kleine wondertjes.

Ik luister er nu al een paar dagen met redelijk lange luistersessies naar en ben nog steeds zeer tevreden.
Ze gaan hard genoeg. Er is voldoende laag. Ik mis nog steeds niks.

groet

Marcel

Onze hi end man staat dus met beide benen weer op de grond,is dat met dsp of zonder?

@ He Marcel ja onvoorstelbaar wat daar voor een muziek uitkomt.
Heb de vorige set van Richard gekocht en dat zijn ook kleine krachtpartsers.
De Sonus die hij heeft staan ja dat is echt mooi. Maar zoals wij allemaal kunnen concluderen je mag geen Ferarri's met Lada's vergelijken als het om de prijs gaat.
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #38 Gepost op: 31 oktober 2013, 10:48:13 »
De DSP zit er nog wel tussen.
Ik heb voor mijn rust nog wel een bultje bij 45 Hz weggehaald. Deze frequentie laat alles trillen in de kamer.
Bij de Needles is dat al wel een enorm stuk minder maar voor mijn idee en gemoedsrust filter ik die freq nog wel weg maar voor de rest staat alles helemaal recht.
Eh uuhhh  ja. De Needle perst die 45 Hz er wel uit.

groets

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #39 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:02:41 »
@ He Marcel ja onvoorstelbaar wat daar voor een muziek uitkomt.
Heb de vorige set van Richard gekocht en dat zijn ook kleine krachtpartsers.
De Sonus die hij heeft staan ja dat is echt mooi. Maar zoals wij allemaal kunnen concluderen je mag geen Ferarri's met Lada's vergelijken als het om de prijs gaat.


Die Sonus Faber set is schitterend. Alleen al om naar te kijken.
En de prijs van een Italiaans racepaard mag je niet vergelijken met een Russisch werkpaard.

Maar ik vind de vergelijking tussen auto's en audioapparaten volledig mank gaan.   Bij auto's doet het gevoel dat de auto jou geeft door de wegligging de kracht van de motor en de kwaliteit van de materialen direct iets met je. Maar die hele dure mooie auto en die hele goedkope brengen je beide droog van A naar B.

Bij audio apparatuur gaat het om het voortbrengen van geluid van een bepaalde kwaliteit.  Hoe dicht kan de weergave van de audioketen bij werkelijkheidsweergave komen  binnen de grenzen van wat er in jouw luisterruimte kan. het voortbrengen van een bepaalde geluidskwaliteit heeft vaak helemaal niets te maken met de kwaliteit van de gebruikte materialen te maken.  Een hele dure versterker in een geweldig mooie kast hoeft niet meteen een beter audiosignaal voort te brengen.  Een prachtig gemaakte luidspreker hoeft helemaal niet goed weer te kunnen geven. 

Een Rolls Royce geeft voor het geld wat dat ding moet kosten meteen als je er in stapt al een gevoel van kwaliteit en luxe.
De auto zelf is de belevenis.
Bij een luidspreker is de muziek de belevenis.  Er zit een stapje tussen.

Komt het een beetje over waar ik naar toe wil?

Groet

Marcel
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2013, 11:13:15 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #40 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:19:26 »
@ He Marcel ja onvoorstelbaar wat daar voor een muziek uitkomt.
Heb de vorige set van Richard gekocht en dat zijn ook kleine krachtpartsers.
De Sonus die hij heeft staan ja dat is echt mooi. Maar zoals wij allemaal kunnen concluderen je mag geen Ferarri's met Lada's vergelijken als het om de prijs gaat.


Die Sonus Faber set is schitterend. Alleen al om naar te kijken.
En de prijs van een Italiaans racepaard mag je niet vergelijken met een Russisch werkpaard.

Maar ik vind de vergelijking tussen auto's en audioapparaten volledig mank gaan.   Bij auto's doet het gevoel dat de auto jou geeft door de wegligging de kracht van de motor en de kwaliteit van de materialen direct iets met je. Maar die hele dure mooie auto en die hele goedkope brengen je beide droog van A naar B.

Bij audio apparatuur gaat het om het voortbrengen van geluid van een bepaalde kwaliteit.  Hoe dicht kan de weergave van de audioketen bij werkelijkheidsweergave komen  binnen de grenzen van wat er in jouw luisterruimte kan. het voortbrengen van een bepaalde geluidskwaliteit heeft vaak helemaal niets te maken met de kwaliteit van de gebruikte materialen te maken.  Een hele dure versterker in een geweldig mooie kast hoeft niet meteen een beter audiosignaal voort te brengen.  Een prachtig gemaakte luidspreker hoeft helemaal niet goed weer te kunnen geven. 

Een Rolls Royce geeft voor het geld wat dat ding moet kosten meteen als je er in stapt al en gevoel van kwaliteit en luxe.
De auto zelf is de belevenis.
Bij een luidspreker is de muziek de belevenis.  Er zit een stapje tussen.

Komt het een beetje over waar ik naar toe wil?

Groet

Marcel

Zeker Marcel,
Heb daar gister middag bij mijn broer (Richard) ook een hele fijne discussie over gehad.
Smaak staat voor iedereen op nummer 1. (tenminste bij mij wel).
En de randverschijnselen daaromheen ja dat is voor iedereen weer anders.
Ik zeg altijd maar zo hoe wil je het laten klinken in je eigen huis is puur persoonlijk en daarom heb ik ook eerst Richard zijn Cyburg Needles getest qua akoestiek. Mijn huiskamer is voorzien van een vide. (En dat wil dus zeggen dat ik een trap in de woonkamer heb die naar de 1e verdieping toe gaat. Als je dus op de 1e verdieping staat kun je dus naar beneden kijken in de woonkamer). Dus het geluid kan ook naar boven toe!! Concluderend daaraan de Cyburg Needles van Richard komen bij mij prachtig tot een geheel over. (En ja zelfs met mijn Marantz SR6001)  Mvg Edwin.
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #41 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:33:11 »
@ He Marcel ja onvoorstelbaar wat daar voor een muziek uitkomt.
Heb de vorige set van Richard gekocht en dat zijn ook kleine krachtpartsers.
De Sonus die hij heeft staan ja dat is echt mooi. Maar zoals wij allemaal kunnen concluderen je mag geen Ferarri's met Lada's vergelijken als het om de prijs gaat.


Die Sonus Faber set is schitterend. Alleen al om naar te kijken.
En de prijs van een Italiaans racepaard mag je niet vergelijken met een Russisch werkpaard.

Maar ik vind de vergelijking tussen auto's en audioapparaten volledig mank gaan.   Bij auto's doet het gevoel dat de auto jou geeft door de wegligging de kracht van de motor en de kwaliteit van de materialen direct iets met je. Maar die hele dure mooie auto en die hele goedkope brengen je beide droog van A naar B.

Bij audio apparatuur gaat het om het voortbrengen van geluid van een bepaalde kwaliteit.  Hoe dicht kan de weergave van de audioketen bij werkelijkheidsweergave komen  binnen de grenzen van wat er in jouw luisterruimte kan. het voortbrengen van een bepaalde geluidskwaliteit heeft vaak helemaal niets te maken met de kwaliteit van de gebruikte materialen te maken.  Een hele dure versterker in een geweldig mooie kast hoeft niet meteen een beter audiosignaal voort te brengen.  Een prachtig gemaakte luidspreker hoeft helemaal niet goed weer te kunnen geven. 

Een Rolls Royce geeft voor het geld wat dat ding moet kosten meteen als je er in stapt al een gevoel van kwaliteit en luxe.
De auto zelf is de belevenis.
Bij een luidspreker is de muziek de belevenis.  Er zit een stapje tussen.

Komt het een beetje over waar ik naar toe wil?

Groet

Marcel

Jazeker dat komt wel over,maar niet zo als jij dat bekijkt.een rolls royce is het toonbeeld van decatente uitspattingen.
Een auto voor bankiers en andere graaiers. het is een lompe zware bak die weinig nut heeft in steden,zijn verbruik van 1 op 3
is ook niet om over naar huis te schrijven.
Maar inderdaad in de luidsprekerwereld kom je dat soort exoten ook wel is tegen.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #42 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:50:41 »
Jazeker dat komt wel over,maar niet zo als jij dat bekijkt.een rolls royce is het toonbeeld van decatente uitspattingen.
Een auto voor bankiers en andere graaiers. het is een lompe zware bak die weinig nut heeft in steden,zijn verbruik van 1 op 3
is ook niet om over naar huis te schrijven.
Maar inderdaad in de luidsprekerwereld kom je dat soort exoten ook wel is tegen.


Proef ik hier een beetje afgunst?  Is elke rijke mens een bankier en of een graaier?
Lompe zware bak?  Zelf al eens mee gereden?  Ik niet. Ik heb geen idee.  Maar er zit tegenwoordig een VAG motortje in en ik denk dat die VAG techneuten  ook nog wel met het onderstel hebben gestoeid. Ik denk dat het nogal meevalt met dat lompe.

Maar al zou ik het geld er voor hebben dan zou ik het er niet voor over hebben.  Doe mij dan maar een decadente Audi.

Maar we dwalen weer enorm af. 

Ik denk dat je in een Renault Twingo en in een Rolls Royce droog van A naar B komt maar in beide heb je een totaal andere ervaring van de rit.
De ervaring van de muziek hoeft niet anders te zijn met een Needle of met een Backes und Muller.  Als beide ontwerpen deugen dan kan de muziekweergave van beide even goed zijn.  De dure en grote luidspreker kan wellicht een veel grotere ruimte vullen met kwaliteit waardig geluid.  De kleinere goedkopere is wellicht zeer goed in staat om mijn woonkamer te vullen met datzelfde geluid.
Voor een snelle en comfortabele rit heb je een snelle en comfortabele auto nodig. Voor een mooie weergave van muziek heb je een goed ontworpen luidspreker nodig die past bij de ruimte waarin deze gebruikt wordt.

groet

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #43 Gepost op: 31 oktober 2013, 15:57:22 »
dit smeekt om een abx met auto's
blinddoek om en rijden maar....
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Marcel Needle Dali
« Reactie #44 Gepost op: 31 oktober 2013, 16:02:51 »
Wel trekken met dezelfde kabels he.