Auteur Topic: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?  (gelezen 44673 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #30 Gepost op: 22 oktober 2013, 19:29:38 »
Gewoon doorgaan met ademhalen dan ga je het meemaken.   ;)

Ik kijk er naar uit!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #31 Gepost op: 22 oktober 2013, 19:47:54 »
Gewoon doorgaan met ademhalen dan ga je het meemaken.   ;)

Ik kijk er naar uit!
En dan nodigen we de meneer van luidsprekershop ook uit en wel speciaal voor een blindtest :-)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #32 Gepost op: 22 oktober 2013, 19:50:49 »
Een bepaald soort verkoper, lees: type hork, zal alles willens en wetens afbranden wat hij zelf niet verkoopt.
Dom, want de meeste bezoekers van zijn toko zullen zo'n houding al snel in de gaten hebben, tenzij je uit een ei komt.

Dat het ook anders kan bewees de dealer waar ik ooit de MA GS-60 kocht.
Toen ik daar een keer binnen liep en zei dat ik overgestapt was naar ADAM-speakers zei hij:
T., ik heb ze nooit gehoord maar veel plezier er mee, wil je koffie? :)

De Needles heb ik ooit een keer gehoord bij Hififreak. Dat was zijn eerste  Needles-set als ik mij goed herinner, maar
dat is al wat langer geleden. Gekscherend heb ik ze in mijn commentaar een kistje genoemd waar amper een meter bier
in past. De prestaties vond en vind ik ongekend. Wel was ik er van overtuigt dat dit nooit mijn hoofdset zou worden, maar
dat hoeft ook niet.
ADAM    Bryston     DENON

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #33 Gepost op: 22 oktober 2013, 19:57:13 »
Een bepaald soort verkoper, lees: type hork, zal alles willens en wetens afbranden wat hij zelf niet verkoopt.
Dom, want de meeste bezoekers van zijn toko zullen zo'n houding al snel in de gaten hebben, tenzij je uit een ei komt.

Dat het ook anders kan bewees de dealer waar ik ooit de MA GS-60 kocht.
Toen ik daar een keer binnen liep en zei dat ik overgestapt was naar ADAM-speakers zei hij:
T., ik heb ze nooit gehoord maar veel plezier er mee, wil je koffie? :)

De Needles heb ik ooit een keer gehoord bij Hififreak. Dat was zijn eerste  Needles-set als ik mij goed herinner, maar
dat is al wat langer geleden. Gekscherend heb ik ze in mijn commentaar een kistje genoemd waar amper een meter bier
in past. De prestaties vond en vind ik ongekend. Wel was ik er van overtuigt dat dit nooit mijn hoofdset zou worden, maar
dat hoeft ook niet.

Mooi stukje commentaar Mister T. En zo zou mijns inziens een goeie verkoper ook moeten zijn.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #34 Gepost op: 22 oktober 2013, 20:17:52 »
De gebruiker bepaald zelf wel of hij het een onvolwaardige speaker vind of niet.
Uiteraard moet een gebruiker zelf beslissen en dat ben ik geheel en al met je eens. Toch vraag ik mij af waarom de verkoper (die al heel wat jaren in het wereldje meeloopt) zich zo afzet tegen de Needles. Hij had overigens een diversiteit aan fraaie systemen staan.
Ik heb het niet op zulke verkopers.
Als hij wel Needles verkocht dan was zijn verhaal beslist anders geweest.
Het is ook niet slim om een systeem af te breken tegenover iemand die er positief over is.
Hij weet als verkoper ook iets van prijs kwaliteit verhouding.
I love vintage.

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #35 Gepost op: 22 oktober 2013, 21:07:59 »
Tja een breedband onvolwaardig.... Soms wel ja, ze kunnen gewoon weg niet alles goed doen. Maar ze klinken wel lekker makkelijk en doen het soms beter dan sommige meerweg systemen.

Het is maar waarmee je het vergelijkt.

Maar ik denk zelf dat je voor onder de 50,- geen beter/muzikaler luidspreker hebt.
Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #36 Gepost op: 22 oktober 2013, 21:28:44 »
Volwaardig? Dat is aan de eigenaar en zijn/haar muziekkeuze. Wat is volwaardig? Niets zonder duidelijke definitie. Net high-end terminologie.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #37 Gepost op: 22 oktober 2013, 21:47:25 »
Volwaardig? Dat is aan de eigenaar en zijn/haar muziekkeuze. Wat is volwaardig? Niets zonder duidelijke definitie. Net high-end terminologie.

Groet, Mark
De verkoper vond de Needles niet volwaardig in vergelijk met de systemen die hij verkoopt en dat leek mij een interessant discussiepunt voor dit forum.  Natuurlijk kan de verkoper diverse redenen hebben om dergelijke uitspraken te doen en dat kan variëren van een zakelijke belang tot het niet eens zijn met de filosofie achter de Needles.
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2013, 22:40:27 door Audiofreak »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #38 Gepost op: 22 oktober 2013, 22:20:28 »
Misschien de verkoper hier uitnodigen ? Kan hij het hier uitleggen..


Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #39 Gepost op: 22 oktober 2013, 22:38:46 »
Misschien de verkoper hier uitnodigen ? Kan hij het hier uitleggen..


Gr Hans
Kijk dat vind ik een sterke opmerking !  ;)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #40 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:18:10 »
Ik vind dat een Needle weinig fout doet. 
Sommigen zullen 'm afserveren vanwege het te weinig aan laag.

Je leert m.i. langer leven met een tekort aan laag dan met een kleine ergernis in het laag.
De keuze is reuze als het speakers betreft.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #41 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:32:15 »
Vanmiddag was ik in de buurt van een welbekende zaak [...] De verkoper [...] bedolf hij mij onder een stortvloed  van technische feiten [...]
Deze zag ik vanmiddag reeds.

Een verkoper en technische feiten. Ik was er toen al klaar mee  8) Maar dat is natuurlijk beroepsdeformatie.

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #42 Gepost op: 23 oktober 2013, 00:17:28 »
Vanmiddag was ik in de buurt van een welbekende zaak [...] De verkoper [...] bedolf hij mij onder een stortvloed  van technische feiten [...]
Deze zag ik vanmiddag reeds.

Een verkoper en technische feiten. Ik was er toen al klaar mee  8) Maar dat is natuurlijk beroepsdeformatie.

Groet,
Jacco
De zogenaamde verkoper kan ook de eigenaar zijn geweest, maar dat weet ik niet zeker.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #43 Gepost op: 23 oktober 2013, 00:41:00 »
Ach, hoe feller de reactie des te meer er een kern van waarheid in gezeten zal hebben  8) Die Needles zullen dan echt wel iets zijn. Natuurlijk wel met de nodige voorzichtigheid en reserves, maar qua formaat en verschijning zijn ze heel wat waard. Geen reden om er zo tegen in te gaan (in de zin van proberen af te fakkelen), lijkt me zo.

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #44 Gepost op: 23 oktober 2013, 06:00:31 »
Needles??  Af fakkelen??   

Had ik ze van brandwerend materiaal moeten maken??   

Ooowww  die onzekerheid  :-[  :think:     Tuurlijk vinden verkopers die dingen niks waard. Je mag ze zelf maken maar niet verkopen.  De verkoop kan er geen enorme "toegevoegde waarde" mee verdienen.  ;D

Het zal zeker zo zijn dat een breedbandluidspreker zijn beperkingen heeft maar dat heeft elk type luidspreker.  Er is maar één ding in dit geval wat, in deze, geen beperking heeft en dat is de muziek live horen . Het liefst zonder zaalversterking , als dat kan.

Maar ik vind het heel erg jammer dat een verkoper van audiospulletjes zich negatief uitlaat over iets wat hij / zij waarschijnlijk niet kent.
Ik loop weg bij zo iemand en hij verkoopt dan helemaal niets meer aan me.  En dat is jammer voor de verkopende partij.
Ik snap dat een verkoper een compleet systeem wil verkopen waar hij wat aan kan verdienen. Maar nu verdient hij helemaal niets.

groeten

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000