Auteur Topic: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?  (gelezen 44681 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #150 Gepost op: 25 november 2013, 11:32:51 »
Ik weet niet meer welke Needles hififreak had staan toen ik samen met Jerry bij hem op bezoek was.
Ik kon met de beste wil ter wereld in een blinde test niet onderscheiden van welke andere speakers dan ook die ik daat beluisterde.
Nu kan de conclusie zijn dat ik niet goed kan luisteren,maar dat vond ik er van.
In een niet blinde test is de uitkomst misschien anders :think:
Het is altijd een persoonlijke mening.
Wijlen Hottentot heeft ze vergeleken met de Scepters.
Zijn conclusie was,dat de Needles het moesten afleggen tegen de Scepters,maar dat je de Needles niet zomaar opzij moet schuiven.
Dat vind ik ook.
I love vintage.

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #151 Gepost op: 25 november 2013, 13:40:59 »
Natuurlijk is het je goed recht om ze te gaan beluisteren met de door jou gewenste driver!  ;)
Hartelijk bedankt voor de uitnodiging, welke dan ook zeker een keer gaan verzilveren! Ben je toevallig ook bij de nieuwjaarsborrel?

Ola Kevin,

Niet dat ik jouw Needles niet zou willen proberen hoor, maar zomaar krijgen .....  :o

Ik weet ook niet of jouw Tangbands de "beste" drivers zijn of dat Gerwin iets anders gaat gebruiken, maar ik heb inmiddels gezien dat er al een bestemming voor is gevonden.

Ik wil wel graag bij de nieuwjaarsborrel zijn, als er geen medische dingen tussen komen.
- audiodidact -

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #152 Gepost op: 25 november 2013, 13:47:24 »
Hey Sander,

Er gaat al genoeg geld om in Hi-fi land. Soms vind ik het ook gewoon leuk om iets weg te kunnen geven of te ruilen met een mede-enthousiast. Na al dat handelen op MP ben ik het geneuzel om een paar tientjes meer dan zat. Zelf heb ik toentertijd €50,- voor de Needles betaald en uiteindelijk ongeveer een zelfde bedrag aan de afwerking.

Met andere woorden, ze waren je van harte gegund.  ;D

Hopelijk laat je fysieke conditie het in januari toe om elkaar weer eens te treffen in Veenendaal op de meeting.

Alle goeds,

Kevin
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #153 Gepost op: 25 november 2013, 17:02:05 »

Zo,dan maar eerst is afwachten wat kt88 er van vind,als die ook himmelhoog staat te juichen,moet er wel een kern van waarheid overblijven,Ik neem vooralsnog een afwachtende houding aan in deze.

En als KT88 in de sloot springt doe jij dat dan ook??

Tuurlijk richard,als kt88 in de sloot springt haal ik hem eruit,hij kan toch verdrinken? en mocht jouw het gebeuren, en ik zie dat je niet zwemmen kunt, haal ik jou ook naar boven.Of je moet duidelijk aangeven dat je het allemaal zat bent,en geen needle meer wilt zien.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #154 Gepost op: 25 november 2013, 19:57:03 »
 ;D
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #155 Gepost op: 25 november 2013, 21:09:28 »
Is er misschien iemand die een meting kan doen of regelen.

Misschien als we er cijfers bij hebben over max geluidsdruk en frequentieweergave en vervorming dan weten we meer over de technische kwaliteit.

Van fabrieksproducten weten we wat de cijfertjes zijn en aan de hand van die cijfers vergelijken we en bepalen we vaak kwaliteit.
Dat zegt nog weinig over het feit of we vinden dat ze goed klinken. Maar dan hebben we een handvat.

Marcel

Cijfers zijn meestal maar beperkt nuttig: vaak wordt totaal niet aangegeven wat de context van de meetresultaten is. Belastbaarheid en frequentierespons zijn meetresultaten die je gemakkelijk kunt flatteren door je test ietsjes aan te passen. Om een eerlijk vergelijk te doen moet je op z'n minst onder vergelijkbare omstandigheden, maar liefst één op één vergelijken.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2013, 21:11:19 door Koen »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #156 Gepost op: 26 november 2013, 08:30:02 »
Is er misschien iemand die een meting kan doen of regelen.

Misschien als we er cijfers bij hebben over max geluidsdruk en frequentieweergave en vervorming dan weten we meer over de technische kwaliteit.

Van fabrieksproducten weten we wat de cijfertjes zijn en aan de hand van die cijfers vergelijken we en bepalen we vaak kwaliteit.
Dat zegt nog weinig over het feit of we vinden dat ze goed klinken. Maar dan hebben we een handvat.

Marcel

Cijfers zijn meestal maar beperkt nuttig: vaak wordt totaal niet aangegeven wat de context van de meetresultaten is. Belastbaarheid en frequentierespons zijn meetresultaten die je gemakkelijk kunt flatteren door je test ietsjes aan te passen. Om een eerlijk vergelijk te doen moet je op z'n minst onder vergelijkbare omstandigheden, maar liefst één op één vergelijken.

Het gaat me ook om dat beperkt nuttige. Voor zover ik weet weten we nu eigenlijk helemaal niks. We weten alleen wat de gebruikte unit kan. En dat kan dat ding in de meetopstelling van de fabrikant.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000