Auteur Topic: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?  (gelezen 44675 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Gepost op: 22 oktober 2013, 17:04:12 »
Vanmiddag was ik in de buurt van een welbekende zaak die reeds  jarenlang luidsprekerkits e.d. verkoopt en ik dacht laat ik de gelegenheid maar eens te baat nemen om  te informeren naar "full range" luidsprekercomponenten om een Cyborg Needle te bouwen. Wel, dat heb ik geweten ! De verkoper verschoot zo wat van kleur toen  ik over de Needles begon en hij had geen goed woord over voor dit luidsprekersysteem. Toen ik hem duidelijk maakte dat ik ze overigens prima vond klinken, bedolf hij mij onder een stortvloed  van technische feiten waaruit moest blijken dat je een Needle niet tot de serieuze luidsprekers mag/kunt rekenen. " Men doet tegenwoordig maar wat !", aldus de licht gagiteerde verkoper.
"Wel, doe mij dan maar twee Nippies om enkele kapotte vervangen !", was mijn reactie en na betaald te hebben heb ik hem vriendelijk een hele goede dag toegewenst
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2013, 17:05:52 door Audiofreak »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2013, 17:14:00 »
Zo, dus meneer de verkopert bepaald wat serieuze luidsprekers zijn!? Zal dan waarschijnlijk sterk afhankelijk zijn van het prijskaartje wat hij er aan heeft gehangen...

Pfffff..
Science is no democracy

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2013, 17:47:26 »
Ieder zijn mening,niks mis mee.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2013, 17:52:13 »
Het is anders wel één van de meest gebouwde luidsprekers in heel Europa sinds 2005. En iets in mij zegt dat, dat niet alleen is omdat deze vrij makkelijk te bouwen valt. 8)

[Edit: tekst aangepast]
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2013, 17:58:00 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2013, 17:56:18 »
Ieder zijn mening,niks mis mee.

Ieder zijn mening, Dat ben ik met je mee eens.

Als verkoper zou je nooit dit soort discussies met een klant moeten voeren, tenzij je hem of haar vraagt om zijn mening.
Als verkoper lijkt me deze meneer of vrouw dan ook minder geslaagd.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:07:32 »
onvolwaardig zou ik ze zeker niet willen noemen maar je meot er geen zwaar stampende housemuziek op willen draaien want dan is de limiet vlot bereikt.
ik heb hier een setje thuis gehad en het was niet helemaal mijn ding,ik vond ze wat 'neuzig' klinken
wat ik wel erg mooi vond was het stereolpaatje,dat ben ik nog niet eerder zo tegengekomen
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:09:20 »
In dit geval laat audiofreak zich informeren en wordt er dus naar een mening gevraagd. De vraag hoe ver je moet gaan is altijd lastig.
Sommige mensen maken er een sport van om jou kennis te testen om vervolgens zelf te gaan preken. Mis in dit verhaal wat dan de eventuele alternatieven volgens de verkoper zouden moeten zijn. Betreft de technische kant, dat vind ik altijd heel moeilijk om daar over te discussieren. Gaat erom hoe dat ding klinkt, niet hoe het is gebouwd, meet of wat dan ook.

Speakers zijn net vrouwen, ze kunnen nog zo mooi zijn maar niet alle brengen je de vlinders in je buik ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:11:59 »
Het zijn leuke speakers...voor het geld presteren ze erg goed. Verder zou ik er ws niet mee kunnen leven...maar om daarmee de speaker in zijn geheel af te serveren..dat ook weer niet.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:12:28 »
Als die van mij klaar zijn dan geef ik mijn mening.

Ik denk niet dat je er een theaterzaal mee gaat vullen. Zeker niet met zware metaal muziek en ounch ounch ounch muziek.
Maar ik heb er goede hoop op dat ze mijn woonkamer aardig vol gaan duwen met muziek.

De Needles van Richard en Hififreak wil ik ook erg graag beluisteren.

Groets

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:19:42 »
Als die van mij klaar zijn dan geef ik mijn mening.

Ik denk niet dat je er een theaterzaal mee gaat vullen. Zeker niet met zware metaal muziek en ounch ounch ounch muziek.
Maar ik heb er goede hoop op dat ze mijn woonkamer aardig vol gaan duwen met muziek.

De Needles van Richard en Hififreak wil ik ook erg graag beluisteren.

Groets

Marcel

Als ik dit nog niet vermeld had je bent van harte welkom omdat een keer te doen ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:34:12 »
Het zijn leuke speakers...voor het geld presteren ze erg goed. Verder zou ik er ws niet mee kunnen leven...maar om daarmee de speaker in zijn geheel af te serveren..dat ook weer niet.

Gr Hans
De verkoper vond de Needles geen volwaardige luidsprekers en toen ik hem vertelde dat ze in bepaalde kringen momenteel een "hot item" waren, beweerde hij dat  men tegenwoordig maar wat aan doet ! Als voorbeeld gaf hij de geweldige beeldkwaliteit van de huidige flat screens  en de inferieure geluidskwaliteit die deze helaas hebben..
Kortom de Needles konden in zijn ogen geen goed doen.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:38:42 »
Weer een mooi voorbeeld van een pijpzeiker, danwel azijnpisser. Zo veel mensen, zoveel wensen. Ik zou er gewoon lekker van gaan genieten als ik jou was.  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #12 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:46:19 »
De gebruiker bepaald zelf wel of hij het een onvolwaardige speaker vind of niet.
I love vintage.

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:47:33 »
ze verkopen ze waarschijnlijk niet en/of de marge is te klein  ;D

Ik was redelijk onder de indruk, in de vrij kleine kamer op laag volume, maar gaan ze niet worden voor hier thuis.
Desalniettemin absoluut een leuk speakertje/weergever.
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Zijn Needles onvolwaardige luidsprekers ?
« Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:55:29 »
De gebruiker bepaald zelf wel of hij het een onvolwaardige speaker vind of niet.
Uiteraard moet een gebruiker zelf beslissen en dat ben ik geheel en al met je eens. Toch vraag ik mij af waarom de verkoper (die al heel wat jaren in het wereldje meeloopt) zich zo afzet tegen de Needles. Hij had overigens een diversiteit aan fraaie systemen staan.