Auteur Topic: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels  (gelezen 13744 keer)

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #15 Gepost op: 13 november 2012, 14:10:16 »
Ik blijf erbij dat je een platenspeler beter in een andere ruimte kunt plaatsen dan waar je luistert i.v.m microfonie van het plaatoppervlak.

Als je dat vindt, dan vind je ook dat alle materialen in/aan een draaitafel uitmaken, evenals de constructie.
Subchassis, massa, wel/geen mat, rubber/kurk/vilt, lagering, wel/geen stofkap enz. enz.

En dat is natuurlijk ook zo.  ;)

De opmerkzame lezer zal zien dat ik hier de arm/element combinatie niet noem.
Ik ben Capt. Obvious toch zeker niet!   ;D
- audiodidact -

RegaP7lover

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 27
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #16 Gepost op: 13 november 2012, 14:19:22 »
k geef grif toe dat het wat van de magie wegneemt als je naar de keuken of garage moet om de andere plaatkant te kunnen beluisteren. ;)


zet je hem toch bij de buurvrouw  ::)

 :yeah:
Naim Nait XS, Naim CD5x, Naim NAT05, Rega P7, Sumiko Blackbird, Rega Fono MM, Neat motive 2, Naim kabels, Naim Fraimlite, Quadraspire Q4, Ikea Lack

RegaP7lover

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 27
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #17 Gepost op: 13 november 2012, 17:30:20 »


Ik blijf erbij dat je een platenspeler beter in een andere ruimte kunt plaatsen dan waar je luistert i.v.m microfonie van het plaatoppervlak. Ik geef grif toe dat het wat van de magie wegneemt als je naar de keuken of garage moet om de andere plaatkant te kunnen beluisteren. ;)

ja ja en dan een snoer van 15 m van arm naar phonotrap? ;)
Naim Nait XS, Naim CD5x, Naim NAT05, Rega P7, Sumiko Blackbird, Rega Fono MM, Neat motive 2, Naim kabels, Naim Fraimlite, Quadraspire Q4, Ikea Lack

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #18 Gepost op: 13 november 2012, 20:33:14 »
Gebalanceerd dan he :sceptic:
I love vintage.

RegaP7lover

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 27
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #19 Gepost op: 13 november 2012, 23:30:22 »
Gebalanceerd dan he :sceptic:

klopt maar dat kan niet de bedoeling zijn. ik denk dat die akoestische terugkoppeling wel meevalt. Tenminste met een goede platendraaiert ;)
Naim Nait XS, Naim CD5x, Naim NAT05, Rega P7, Sumiko Blackbird, Rega Fono MM, Neat motive 2, Naim kabels, Naim Fraimlite, Quadraspire Q4, Ikea Lack

haavee

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #20 Gepost op: 20 oktober 2014, 20:43:08 »
Even een oud draadje reanimeren: is het effect nog steeds hetzelfde als je het blad van de Lack-tafel met draadeinden aan de muur monteert, of is de werking uitsluitend maximaal als 'ie op z'n pootjes staat?

Translator.

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 31
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #21 Gepost op: 17 januari 2015, 19:30:54 »
Havee,ik gebruik alleen glas,ik heb op een stalen frame van een orgelbank een dikke glasplaat liggen uit de bouw,er zat een piepklein krasje op dus werd hij weggegooid de container in,daarvoor staat een philips TV tafel,ruim 2 en een halve versterker breed,drie laags,dus installatie nummer 1 staat, nummer 2 staat daar haaks op,daar heb ik stalen rachels aan de muur bevestigt met daarop 4 glasplaten,en daaronder ook weer een Philips TV tafel,twee laags,anderhalve versterker breed,ik dacht dat zo de boel wel aardig stabiel stond en geen rondzingen c.q. microfonie,met hout moet je altijd enorme dikten gebruiken,die ervaring heb ik wel,en met draaitafels moet je zeker de kap open laten staan,anders hoor je dat wel,ook daar heb ik ervaring mee.
LS:Translator-Reference Translator Bombarde
Amp:Luxman C-383/M383
        Syn AP-900
        Denon PMA980R
Tuner: Luxman T100L
DT:Thorens td125 mk2
Cass-Decks:Nakamichi,BX300E
                  Philips 900series
CD:Nakamichi,CD5 E/CD4
HT: Sennheiser 555-650
       AKG:K340

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2015, 19:33:22 »
 :pictures:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #23 Gepost op: 17 januari 2015, 20:48:30 »
Even een oud draadje reanimeren: is het effect nog steeds hetzelfde als je het blad van de Lack-tafel met draadeinden aan de muur monteert, of is de werking uitsluitend maximaal als 'ie op z'n pootjes staat?
Welke werking?, laat je toch aub niets wijsmaken. Gewoon waterpas, aan de muur of op een tafeltje en dan niet gaan hossen en springen anders slaat de naald over.
Eens buizen altijd buizen.

haavee

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
Re: Ikea Lack tafel voor Rega draaitafels
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2015, 10:06:19 »
Uiteindelijk heb ik mijn speler aan de muur opgehangen met een originele Rega muurbeugel. Dat ding is met keilbouten waterpas opgehangen en daarmee staat de speler ook gelijk waterpas. Het vervelende aan de Rega draaitafel is dat 'ie geen stelpoten heeft. M.a.w. de ondergrond waarop je hem plaatst dient dus waterpas te zijn.