Auteur Topic: Lang gewacht maar toch gekomen ! Jan en Leo op bezoek bij Hififreak.  (gelezen 4089 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Afgelopen zaterdagmiddag was het dan eindelijk zo ver en een reeds lang geleden gemaakte afspraak werd ingelost. Samen met een hifi-minnende neef uit Assendelft bezocht ik zwager Hififreak om mijn neef eens te laten meemaken hoe goed bepaalde luidsprekers (en ook diegenen waar je het totaal niet van verwacht) kunnen klinken in  een gunstige akoestische omgeving. Allereerst werd er (natuurlijk weer met die vermaledijde forum Zoonie) over de woodcones van JVC gedraaid en mijn neef wist ze er feilloos tussen uit te pikken. Lastiger werd het toen er met drie paar verschillende needles werd gedraaid. Deze ranke zuiltjes klinken stuk voor stuk verbluffend goed. Naar mijn mening bouwden de needles met een Visaton unit de meeste geluidsdruk op, maar die had volgens mij ook de grootste conusdiameter.

Mijn neef die in het bezit is van een paar flinke Quadral Shogun luidsprekers, moest zich wel even achter de oren krabben naar aanleiding van de kwaliteiten van de needles. Kenmerkend vind ik dat ze mooi plaatsen en open klinken. De bas is niet overweldigend maar hij blijft mooi strak en voor mij persoonlijk voldoende. Liever wat minder bas en strak, dan een hoop wollig geboem.
Ook luisterden we naar de grote broers van de woodcones en dat zijn hele fraaie ranke zuilen met een voortreffelijke weergave.

Aan het einde van de sessie hebben we ook nog even aan de flink uit de kluiten gewassen kasten voor Freak's nieuwe project kunnen snuffelen en m.i. belooft dat heel wat te worden. Dat wordt straks eerst de gordels om daarna met het haar in de war en fladderende broekspijpen van een imposante weergave te genieten.
Het zijn schitterend gebouwde kasten en voor zover ik het begrijp worden er Fostex 206 units in geplaatst.
E.e.a. heeft mij dermate geprikkeld, dat ik al dagen lang op het internet naar "full range" units loop te zoeken. Inmiddels heb ik daar wel een idee over, maar dat vertel ik wel als de bouwplannen t.z.t. concreet worden.  Na eerst nog wat gedronken en genuttigd te hebben, zijn we met een tevreden gevoel huiswaarts gegaan voor een afterparty, en neefmans mocht nog even naar mijn stereosetje luisteren.
Al bij al een leuke en gezellige dag.


Groet,

Audiofreak

 

ThE_En4CeR

  • Systeembezweerder
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • *****
  • Berichten: 134
  • Gek van ICT, auto's en muziek!
Re: Lang gewacht maar toch gekomen ! Jan en Leo op bezoek bij Hififreak.
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2013, 12:17:14 »
Vind ik leuk! Leo heeft t ook naar de zin gehad lees ik :)
ICT-helpdesk van Hififreaks.nl

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.088
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Lang gewacht maar toch gekomen ! Jan en Leo op bezoek bij Hififreak.
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2013, 19:30:28 »
Leuk verslag van een ongetwijfeld leuke dag :)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Lang gewacht maar toch gekomen ! Jan en Leo op bezoek bij Hififreak.
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2013, 18:11:38 »
Leuk verhaal, heb je ook nog foto's gemaakt van freak's nieuwe uit de kluiten gewassen kasten.  ;D
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Lang gewacht maar toch gekomen ! Jan en Leo op bezoek bij Hififreak.
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2013, 18:19:41 »
Nee, we hebben geen foto's gemaakt en we hebben daar eigenlijk ook helemaal niet aangedacht. Volgens mij heeft Hififreak onlangs nog een foto van deze kasten op het forum gezet. Het zijn overigens wel hele grote broers van de needles.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Lang gewacht maar toch gekomen ! Jan en Leo op bezoek bij Hififreak.
« Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2013, 12:26:43 »
Leuk verhaal, heb je ook nog foto's gemaakt van freak's nieuwe uit de kluiten gewassen kasten.  ;D



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Lang gewacht maar toch gekomen ! Jan en Leo op bezoek bij Hififreak.
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2013, 17:30:55 »
Leuk verslag van een ongetwijfeld leuke dag :)
+1

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal