Auteur Topic: Eventuele aankoop Marantz Sr4320  (gelezen 18319 keer)

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Eventuele aankoop Marantz Sr4320
« Reactie #30 Gepost op: 19 oktober 2013, 18:54:28 »
Kevin je had nog een paar goede tips voor mij??
Hoor het graag van je!!
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Eventuele aankoop Marantz Sr4320
« Reactie #31 Gepost op: 19 oktober 2013, 18:56:01 »
Ik volg dit nu.
Toch heb ik nog een vraagje?????  Hoe heb je je DVD speler aangesloten staan en hoe je setup box voor het ontvangen van de Tv-kanalen?????
Ik ben het eens met de jongens dat je beter een stereo versterker kan kopen.
Maar als je toch optisch wil zijn goede mogelijkheden in receivers die ook surround kunnen met een mooie dac aan boord.

MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Eventuele aankoop Marantz Sr4320
« Reactie #32 Gepost op: 19 oktober 2013, 19:47:36 »
@Edwin: Ik had inderdaad nog wat tips voor je op het gebied van een losse dac. Je moet gewoon die Marantz van Freak kopen qua versterking.

Als je een losse dac zoekt, kijk op MP eens naar een Beresford TC7510. Dit is ook een fijne voor niet al te veel geld: http://link.marktplaats.nl/733520106

@Martin Schouten: Hij heeft nu alles met HDMI naar zijn tv. Helaas heeft zijn TV alleen optisch s/pdif uit, dus zit hij aan een DAC vast, of een stereoversterker met optische ingang.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Eventuele aankoop Marantz Sr4320
« Reactie #33 Gepost op: 19 oktober 2013, 19:53:06 »
Ik volg dit nu.
Toch heb ik nog een vraagje?????  Hoe heb je je DVD speler aangesloten staan en hoe je setup box voor het ontvangen van de Tv-kanalen?????
Ik ben het eens met de jongens dat je beter een stereo versterker kan kopen.
Maar als je toch optisch wil zijn goede mogelijkheden in receivers die ook surround kunnen met een mooie dac aan boord.

MVG
Martin Schouten
Hallo Martin,
Heb zowel de Denon dvd speler als mijn Tele2 HD recorder aangesloten middels HDMI.
Ik heb geen andere keus kan alleen maar digitaal optisch vanuit mijn plasma scherm.
De goede mogelijkheden met een dac aanboord daar ben ik mee bekend.
Heb toch besloten om voor stereo te gaan
Heb zelf nu een Denon Avr.
Mvg Edwin
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Eventuele aankoop Marantz Sr4320
« Reactie #34 Gepost op: 19 oktober 2013, 20:10:30 »
Hoi Edwin

Misschien kan je zowel analoog stereo uit je dvd en tele2 decoder trekken zodat je de dac's van die twee gebruikt bij je stereo versterker.

Oplossing misschien.

MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Eventuele aankoop Marantz Sr4320
« Reactie #35 Gepost op: 19 oktober 2013, 21:02:05 »
Hoi Edwin

Misschien kan je zowel analoog stereo uit je dvd en tele2 decoder trekken zodat je de dac's van die twee gebruikt bij je stereo versterker.

Oplossing misschien.

MVG
Martin Schouten
Hoi Martin,
Is dit een theoretische oplossing of werkt dit in het echt ook zo.
Andere vraag, heb ik dan ook geluid uit de luidsprekers die ik heb staan over alles wat aan de tv zit geschakeld? Dit werkt toch niet ofwel?
Mvg Edwin
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Eventuele aankoop Marantz Sr4320
« Reactie #36 Gepost op: 19 oktober 2013, 21:13:14 »
Gebruik je de speakers van de plasma voor je geluid of is er een mogelijkheid op je lg om ze als center te gebruiken.

Dit zijn wat vragen maar normaal kan je het geluid uit de twee apparaten trekken en alleen het beeld naar de plasma sturen via hdmi.

Alleen moet je dan in de twee apparaten de hdmi alleen op beeld zetten en het geluid op analoog.

Dit zijn een hoop handelingen en het zal misschien mogelijk zijn. Maar als er op beide apparaten analoge uitgangen zitten is het mogelitjk.

MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Eventuele aankoop Marantz Sr4320
« Reactie #37 Gepost op: 19 oktober 2013, 22:07:34 »
Gebruik je de speakers van de plasma voor je geluid of is er een mogelijkheid op je lg om ze als center te gebruiken.

Dit zijn wat vragen maar normaal kan je het geluid uit de twee apparaten trekken en alleen het beeld naar de plasma sturen via hdmi.

Alleen moet je dan in de twee apparaten de hdmi alleen op beeld zetten en het geluid op analoog.

Dit zijn een hoop handelingen en het zal misschien mogelijk zijn. Maar als er op beide apparaten analoge uitgangen zitten is het mogelitjk.

MVG
Martin Schouten
Op alleen de dvd apparaat kun je analoge aansluiting op aansluiten, maar of je de dvd alleen op hdmi kan zetten en het geluid op analoog dat betwijfel ik ook ten zeerste.
Was wel een leuke optie geweest ja :D ;) :D ;)
Mvg Edwin
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017