Auteur Topic: Synergy Acoustics: even voorstellen!  (gelezen 14054 keer)

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2013, 17:15:17 »
denkkkkkk om de lensdop..  ;D ;)

oja, en succes mannen!  :)
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #16 Gepost op: 06 november 2013, 15:26:20 »


Een impressie van onze monitorluidsprekers. Let wel, het is een render, dus kleine ontwerpdetails kunnen nog veranderen.

Kunnen jullie wat meer (technische) informatie geven m.b.t. de bovenstaande luidsprekers?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Auke - Synergy Acoustics

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
    • Synergy Acoustics
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #17 Gepost op: 06 november 2013, 17:26:37 »
Natuurlijk!

De meest in het oog springende eigenschappen van het ontwerp zijn de geperforeerde zijpanelen en de tweeter met waveguide. Deze twee features maken deze luidsprekers tot een uniek concept, specifiek ontworpen om optimaal te klinken in normale kamers en normale opstellingen.

Door de kastconstructie met open zijkanten wordt bijna geen geluid afgestraald naar de wand achter de luidspreker. Door de combinatie met de tweeter met waveguide wordt ook niet teveel energie naar de zijwanden afgestraald. De luidspreker stuurt als het ware een 'constante' bundel van geluid naar de luisteraar zonder teveel 'kamerklank'.

Het resultaat is een schoner middengebied, een natuurlijke klank en goede 'staging'. Maar vooral: een luidspreker die goed plaatsbaar is in de buurt van wanden, zonder dat geluidskwaliteit daarbij vermindert.

Vanwege de open zijkanten kan de monitor geen diep laag weergeven. Onder 120 Hz passen we daarom aparte laagmodules toe.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #18 Gepost op: 06 november 2013, 17:37:31 »
Natuurlijk!

De meest in het oog springende eigenschappen van het ontwerp zijn de geperforeerde zijpanelen en de tweeter met waveguide. Deze twee features maken deze luidsprekers tot een uniek concept, specifiek ontworpen om optimaal te klinken in normale kamers en normale opstellingen.

Door de kastconstructie met open zijkanten wordt bijna geen geluid afgestraald naar de wand achter de luidspreker. Door de combinatie met de tweeter met waveguide wordt ook niet teveel energie naar de zijwanden afgestraald. De luidspreker stuurt als het ware een 'constante' bundel van geluid naar de luisteraar zonder teveel 'kamerklank'.

Het resultaat is een schoner middengebied, een natuurlijke klank en goede 'staging'. Maar vooral: een luidspreker die goed plaatsbaar is in de buurt van wanden, zonder dat geluidskwaliteit daarbij vermindert.

Vanwege de open zijkanten kan de monitor geen diep laag weergeven. Onder 120 Hz passen we daarom aparte laagmodules toe.

Beste Auke,

Misschien is het een idee, om ook hier........ Zoals je het mij hebt laten zien aan de hand van (ik hoop dat ik de juiste term gebruik) afstraling grafiek (ik bedoel die met al die kleurtjes) Het ook hier met beeld te laten zien. Eerst een afbeelding van de "normale" afstraling bij een luidspreker. En dan één met jullie concept.... Ik hoop dat ik geen onmogelijk moeilijke dingen vraag... Maar mij... werd met jou verhaal erbij het toen veel duidelijker als complete leek op dit gebied ;) Misschien werkt dit ook zo voor andere forummers..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #19 Gepost op: 06 november 2013, 17:44:59 »
Mooi.  Uit welke stal komen de gebruikte units?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #20 Gepost op: 06 november 2013, 18:06:05 »
Dat klinkt heel interessant allemaal! Ik houd dit draadje goed in de gaten.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Auke - Synergy Acoustics

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
    • Synergy Acoustics
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #21 Gepost op: 07 november 2013, 12:56:38 »
Beste Auke,

Misschien is het een idee, om ook hier........ Zoals je het mij hebt laten zien aan de hand van (ik hoop dat ik de juiste term gebruik) afstraling grafiek (ik bedoel die met al die kleurtjes) Het ook hier met beeld te laten zien. Eerst een afbeelding van de "normale" afstraling bij een luidspreker. En dan één met jullie concept.... Ik hoop dat ik geen onmogelijk moeilijke dingen vraag... Maar mij... werd met jou verhaal erbij het toen veel duidelijker als complete leek op dit gebied ;) Misschien werkt dit ook zo voor andere forummers..

Prima idee! Ik heb 'sonogrammen' bijgevoegd van een prototype van de wooferbehuizing. Hierin is met kleuren (zie dB-schaal aan de rechterkant) het geluidsniveau weergegeven rondom de speaker. Het midden is 0 graden, dus recht vooruit, helemaal boven en onder is 180 graden (achter) en daartussen het niveau naar links en rechts. De horizontale as is de frequentieschaal. Het niveau op 0 graden is als referentie genomen, dus alsof de speaker vlak meet aan de voorzijde (dit is n.l. nog gemeten zonder het passieve filter).

Het eerste sonogram is van de woofer in een gewone gesloten behuizing. Te zien dat op lage frequenties veel energie naar de achterzijde wordt afgestraald. Daarnaast is de 'bundel' niet constant, waardoor naar de zijwand van de kamer meer energie wordt gestuurd in het laag dan in het middengebied. Het geluid buiten de luisteras (0 graden) heeft dan een andere balans dan het geluid recht naar voren, waardoor de zijwandreflectie kleuring kan toevoegen. Dit is één van de redenen waarom veel speakers in een vrije opstelling goed klinken, maar in de buurt van wanden teleurstellen.

Het tweede sonogram ('cardioid') is van de woofer in onze open behuizing. Te zien is dat de bundel over een groot deel van het bereik constant is en dat er nauwelijks energie naar achteren gaat (meer dan 20 dB lager dan aan de voorzijde). Dat betekent dus geen problemen met de wand achter de speaker en beperkte, 'klankneutrale' reflecties via de zijwanden!

Let wel, deze metingen zijn nog zonder de tweeter/waveguide. Boven ca. 1 kHz zal de bundel daarom constanter blijven dan in deze afbeeldingen is te zien.
« Laatst bewerkt op: 07 november 2013, 15:48:37 door Auke - Synergy Acoustics »

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #22 Gepost op: 07 november 2013, 13:08:21 »
Interessant!
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #23 Gepost op: 07 november 2013, 13:27:39 »
Zeker weten interessant! En voor mij als leek (samen met de uitleg van Auke) beter begrijpbaar met deze "sonogrammen"

Richard
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #24 Gepost op: 07 november 2013, 14:44:26 »
ja, zondermeer mee eens.  :)
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #25 Gepost op: 08 augustus 2014, 17:51:19 »
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen te melden?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #26 Gepost op: 11 augustus 2014, 11:03:19 »
Ben eigenlijk ook wel benieuwd!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 130
    • www.synergyacoustics.nl
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2014, 21:32:28 »
Bedankt voor het delen, Hififreak!

We hebben de laatste maanden een aantal verfijningen aan de producten doorgevoerd. De meeste daarvan zijn aan de buitenkant niet te zien. De meest opvallende verandering is de andere midwoofer. We passen nu een heel mooie PHL toe. Ondertussen zijn we bezig om de productie goed rond te krijgen. Het rond krijgen van alle details rondom de productie kost helaas flink meer tijd dan we hadden gehoopt. De onderneming vordert langzaam, doch gestaag.

Afgelopen maand hebben we een demo gedaan bij de Audiovereniging Oost-Brabant. We zijn daar warm ontvangen en de reacties waren lovend! Toch wel leuk  O:) .

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Synergy_Acoustics_2014

Martijn

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 130
    • www.synergyacoustics.nl
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
« Reactie #29 Gepost op: 08 februari 2015, 14:28:43 »
Synergy Acoustics zal ophouden te bestaan.

Sinds bijna een jaar ben ik betrokken bij Dutch & Dutch B.V*., ook en fabrikant van audio-apparatuur en luidsprekers. In verband met potentiële concurrentie tussen Synergy Acoustics en Dutch & Dutch heb ik moeten besluiten te stoppen met Synergy Acoustics. We hebben toen afgesproken dat ik formeel tot eind 2014 betrokken zou blijven bij Synergy Acoustics, maar mijn verantwoordelijkheden steeds meer over te dragen aan Martin en Auke.

Gedurende het afgelopen jaar hebben Martin en Auke besloten dat zij met z'n tweeën niet verder zullen gaan met Synergy Acoustics. We hebben een mooi gamma aan producten ontwikkeld, maar de stap van prototypes naar productiemodellen zal nog een aanzienlijke investering in tijd en geld kosten - te veel om op te brengen naast hun full-time banen.

Ik geloof nog steeds in het concept dat we met Synergy Acoustics hebben opgezet. Een systeem zoals het onze zou een uitkomst kunnen bieden voor velen die een zeer goede geluidsweergave nastreven in normale huiskamers. Daarom vind ik het jammer dat Martin en Auke hebben besloten om te stoppen met Synergy Acoustics, maar ik begrijp hun beslissing.

Graag wil ik alle forummers bedanken voor hun bijdragen in dit topic en via andere wegen.


* Dutch & Dutch was gisteren aanwezig bij de Hififreaks nieuwjaarsborrel: http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,1621.0.html