Auteur Topic: DM4 gezien: prijsindicatie?  (gelezen 16709 keer)

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
DM4 gezien: prijsindicatie?
« Gepost op: 28 augustus 2013, 18:15:41 »
Tijdens het verhuizen van m'n (vermoedelijk) aanstaande schoonzoon zag ik een setje B&W DM4 in de garage staan. Bleken van de nieuwe vriendin van z'n vader te zijn.
Technisch leken ze me in goede staat. De kasten vertoonden echter wel behoorlijk gebruikssporen (krassen, gebroken logo op de fronts), dus daar is nog het één en ander aan te doen.
Ze bleek echter wel bereid ze te verkopen, maar wat kan ik (zonder haar of mij tekort te doen) bieden?

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2013, 19:20:12 »
50 tot 75 euro is redelijk volgens mij.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2013, 20:44:31 »
Ik zou zeggen wat jij er max aan uit wilt geven. Als je zelf de kasten moet gaan repareren krijg je daarna er nooit meer dan 75 euro zelf voor terug. Dus ik zou zeggen 35 euro.... En dan met de gedachte zij het geld, jij het plezier.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2013, 10:02:00 »
Alleen de Coles tweeters brengen al €50+ op. Een paartje DM4 in goede staat brengt wel €100,- op. Gekrast, missende logo's. Inderdaad ergens tussen de €50-€75,- is goed betaald.
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:25:40 »
Nog even los van de prijs, ik heb diverse paartjes B&W DM4's in huis gehad en vond het een hele leuke speaker.  Sprak mij meer aan dan de B&W DM2A.

Mooi van afmeting en klankmatig in mijn ruimte goed klinkend.  Nimmers opdringerig maar vooral erg homogeen van klank.  Als je er een setje stands bij scoort heb je een mooi geheel.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:56:13 »
Nog even los van de prijs, ik heb diverse paartjes B&W DM4's in huis gehad en vond het een hele leuke speaker.  Sprak mij meer aan dan de B&W DM2A.

Mooi van afmeting en klankmatig in mijn ruimte goed klinkend.  Nimmers opdringerig maar vooral erg homogeen van klank.  Als je er een setje stands bij scoort heb je een mooi geheel.

Schoonzoon in spé neemt ze straks mee.
Vanavond even testen of alles goed werkt en, ook belangrijk, hoe ze klinken in m'n woonkamer.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2013, 22:31:09 »
Schoonzoon in spé neemt ze straks mee.
Vanavond even testen of alles goed werkt en, ook belangrijk, hoe ze klinken in m'n woonkamer.
En?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #7 Gepost op: 01 september 2013, 14:16:26 »
Nou, valt me niets tegen.
Zoals op het groene forum al geschreven: eerste snelle indruk is positief.
Gedetailleerd (supertweeters doen het dus nog), alleen is het laag wat magertjes.
Ze staan dan ook nog absoluut niet goed opgesteld: op de vloer, een meter van elkaar, ver van de muur en met de kabels in de achterzijde gefrommeld.

Uiterlijk zijn ze niet meer de mooisten. Blijkbaar is er ooit zwarte beits op gesmeerd. Bovendien laat het fineer hier en daar los.
Wat betreft de bepaling van de toestand van de filters ben ik een leek. Ze zijn minstens 30 jaar oud, dus daar zal misschien toch naar gekeken moeten worden.

Ik heb in eerste instantie voorgesteld om ze voor 50 Euro over te nemen, maar vind dat, gezien de uiterlijke staat, toch te optimistisch. Ga proberen ze voor uiterlijk de helft te kopen.

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #8 Gepost op: 01 september 2013, 14:29:19 »
Leuk dan heb je echt een koopje te pakken!

De filters zeker opknappen. Komt de weergave zeker ten goede is mijn ervaring. Geen bijzondere elco's kopen dat is meestal zonde van het geld. Voor het laag gewoon 'glatt' nemen en voor het mid/hoog mkt/mkp.

Controleer ook de connecties met de speaker units. Als dit met kabelschoentjes zit kan er oxidatie tussen zitten. Even solderen is de mooiste oplossing of een licht schuurtje geven met een fijne korrel schuurpapier.
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: DM4 gezien: prijsindicatie?
« Reactie #9 Gepost op: 09 september 2013, 17:53:57 »
Ben nog in afwachting van een reactie, maar voor de meekijkers: zo zien ze er uit.





Ze staan nu even op de kop om te horen of dat inderdaad verschil maakt.