Auteur Topic: Iemand ervaring met de Marantz NR1604?  (gelezen 4245 keer)

starbase218

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 34
Iemand ervaring met de Marantz NR1604?
« Gepost op: 25 augustus 2013, 01:47:01 »
Op dit moment heb ik een video-mediaspeler en een blu ray-speler als videobronnen. Samen met mijn twee audiobronnen (CD-speler en Squeezebox) prikt dit in op mijn DAC. Dan gaat het naar de voor- en eindversterker. Verder heb ik nog twee analoge bronnen, de platenspeler en de tuner.

Ik wil eigenlijk mijn video-mediaspeler vervangen. Ten eerste speelt deze 1080P video niet zonder schokken af, en ten tweede lijkt Netflix mij wel wat, als dat in Nederland beschikbaar komt. Ik zat alleen te denken; AV-bronnen hebben tegenwoordig niet altijd meer een dedicated digitale audio uitgang; alles gaat over HDMI. De "bedoeling" is dat je dat dan inprikt op je AV-receiver... die ik dus niet heb. Ook zou ik misschien wel minder apparaten willen hebben, maar ik wil er qua geluidskwaliteit niet op inleveren.

Zo kwam ik op een gegeven moment de Marantz NR1604 tegen: een AV-receiver, maar dan een stuk kleiner, met HDMI-poorten en 2 digitale audio-ingangen. Deze ondersteunt ook nog eens AirPlay. En bij de naam Marantz krijg ik het gevoel dat het met de geluidskwaliteit wel goed moet zitten.

Maar is dat ook zo? En ik zou het graag beter hebben dan "dat het wel goed zit". Ik ben wat dat betreft heel blij met mijn huidige set, en wat huiverig om mijn voorversterker, eindversterker, tuner en DAC te vervangen door 1 ander apparaat, dat kleiner is en ook nog eens 7 ipv 2 eindversterkers heeft. Kan dat wel goed klinken, vraag ik mij af.

Overigens zou ik de NR1604 als stereo receiver gebruiken. Misschien komt daar later een keer surround bij, maar dat is geen doel op zich.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2013, 01:48:32 door starbase218 »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Iemand ervaring met de Marantz NR1604?
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2013, 09:04:50 »
Ik meen de reserves te kunnen plaatsen.
In jouw geval zou ik even Hificorner te Groningen benaderen en vragen of je de Marantz een paar dagen mag lenen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

jwx

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 444
Re: Iemand ervaring met de Marantz NR1604?
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2013, 11:39:41 »
Weet niet of je aan een bepaalde hoogte zit maar de 1604 is bijna net zo duur als een SR7007  :yeah:

starbase218

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 34
Re: Iemand ervaring met de Marantz NR1604?
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2013, 14:02:04 »
Weet niet of je aan een bepaalde hoogte zit maar de 1604 is bijna net zo duur als een SR7007  :yeah:

Op zich niet echt, maar ik vind de 1604 wel een mooier apparaat.

Wat ik me trouwens nog afvroeg, is of er misschien klasse-D eindtrappen in die 1604 zitten. Weet iemand dat?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Iemand ervaring met de Marantz NR1604?
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2013, 15:45:58 »


Geen idee maar ze proppen wel veel mogelijkheden in zo'n doosje van bescheiden afmeting.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.