Auteur Topic: Ando op bezoek bij Jerry  (gelezen 17471 keer)

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2013, 22:35:29 »
En dan krijg ik ook te horen dat de eerste cd de kopie was achteraf en de tweede het origineel?
Kijk eens hoe goed mijn set is, de eerste was een kopie en dat had je niet in de gaten, maar nu hoor je het origineel!!! Nee dank je,...
The music sounds better, when you know who's playing it

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2013, 22:54:03 »
Ga je gewoon luisteren. Is ook veel leuker.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2013, 22:58:37 »
de set zal ongetwijfeld goed zijn..geloof ik meteen,
Heb geen behoefte om gefopt te worden met 2 cd's.
The music sounds better, when you know who's playing it

Jerry

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 319
  • Wazzat??
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2013, 23:41:23 »
Mensen "foppen" doe ik niet, en met onwetendheid over wat akoestiek met serieuze weergave doet met reproductie in een ruimte, is jammer. ( en ja, ik ben vaker in opnamestudio's geweest, en speelde vroeger ook in muziekbands).

Condemnation without examination is prejudice.

Jammer dat bijna 99% v/d mensen op audiofora bijna altijd in een beperkte referentiekader van Nederlande huiskamerakoestiek luisteren, en van daaruit hun opinie over iets geven van muziekreproductie met een audioset.

En dit staat helemaal los van een kopie of een originele opname, allebeide opnames presteren ver bovengemiddeld hier op dit moment, in vergelijking met wat absoluut onmogelijk is in een "normale" akoestiek.

Groeten,

              Jerry
The test of the machine is the ultimate test.
If the machine produces tranquility, it's right.
If it disturbs you, either change the machine, or your mind.

It's fruitless endeavour to try and educate a fool that rejoices in ignorance.

Condemnation without examination is prejudice.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2013, 09:20:33 »
Klopt.  Grote, dure speakers geven geen garantie tot succes.



 ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #20 Gepost op: 24 augustus 2013, 09:50:14 »
Dat is zo.
Ik heb dure speakers gehoord bij een hifi zaak waar de acoustiek belabberd was,dus ook de weergave.
Dezelfde speakers klonken bij hem thuis heel wat beter.
I love vintage.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2013, 10:03:36 »
We kunnen in elk geval zonder veel gevaar stellen dat veel gronden voor het succesvol 'ervaren van verschillen door suggestie' aanwezig zijn geweest.

Ik heb  me in het verleden bij demo's meer dan eens afgevraagd of mijn oren zo slecht waren wanneer ik, in tegenstelling tot andere aanwezigen, weer geen verschil hoorde.
Ik kan niet met zekerheid stellen dat de door anderen 'gehoorde' verschillen veelal imaginair zijn maar het is wel opvallend dat de verschillen snel kleiner worden wanneer de voorwetenschap ontbreekt.

De suggestie dat Jerry de kluit zou beduvelen durf ik ver van me te werpen.

 :)
An inability to grasp science is no argument against it....

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #22 Gepost op: 24 augustus 2013, 10:50:10 »
Zoals ik al eerder meldde ben ik niet echt degene die allerlei kleine verschilletjes hoort waar vaak die discussies over zijn bij luistersessies. Ik was zelfs een beetje bang geen verschil te gaan horen toen Jerry meldde dat hij er de originele CD in ging doen en dat er verschil was. Hij heeft ook niet gezegd wat het verschil was maar mij gewoon laten luisteren.

Het verschil is overduidelijk aanwezig, dat is echt geen suggestie. Het was na twee noten al duidelijk.

De kopie-opname klinkt overigens ook gewoon goed en ruimtelijk, alleen in zijn geheel wat 'dunner' als ik het zo kan omschrijven. Volgens Jerry vinden sommige mensen de kopie mooier dan het origineel, dat zegt ook wel wat over de kwaliteit van deze kopie.

'Foppen' vind ik in deze een raar woord, het was duidelijk wat origineel en wat kopie was. Ik heb ook geen enkele reden om Jerry niet op zijn woord te geloven dat hij domweg een kopie gemaakt heeft. Maar blijkbaar is er tijdens die kopie toch iets gebeurd. De moraal van het verhaal was eigenlijk: blijkbaar kunnen er dingen mis gaan bij een (digitale) 1 op 1 kopie. Hoe zeker zijn we dan dat alle kopieën gelijk zijn aan het origineel?
Science is no democracy

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #23 Gepost op: 24 augustus 2013, 11:01:46 »
Dat valt bit voor bit te controleren, Jacco heeft dat al eens gedaan.

Met vuile branders zou je theoretisch schijven kunnen kopiëren die een zeer constante foutrate hebben die de speler nopen tot interpoleren (wijkt dan klankmatig af van het origineel)  maar die geen hoorbare uitval vertonen.
Ook zou een origineel exemplaar fouten kunnen hebben die een cd speler tot correctie dwingen maar die in een brander tot de originele data en dus een beter afspeelbare kopie zouden kunnen leiden.
An inability to grasp science is no argument against it....

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #24 Gepost op: 24 augustus 2013, 11:18:45 »
Mensen "foppen" doe ik niet, en met onwetendheid over wat akoestiek met serieuze weergave doet met reproductie in een ruimte, is jammer. ( en ja, ik ben vaker in opnamestudio's geweest, en speelde vroeger ook in muziekbands).

Condemnation without examination is prejudice.

Jammer dat bijna 99% v/d mensen op audiofora bijna altijd in een beperkte referentiekader van Nederlande huiskamerakoestiek luisteren, en van daaruit hun opinie over iets geven van muziekreproductie met een audioset.

En dit staat helemaal los van een kopie of een originele opname, allebeide opnames presteren ver bovengemiddeld hier op dit moment, in vergelijking met wat absoluut onmogelijk is in een "normale" akoestiek.

Groeten,

              Jerry
Ik ben het roerend met de stelling eens, dat het van groot belang is vanuit welk referentiekader iemand reageert. Wat heb je allemaal gehoord en ervaren op audiogebied ?

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #25 Gepost op: 24 augustus 2013, 11:46:12 »
Het bevreemd mij wel dat er verschiilen zijn tussen een kopie en het orgineel, zou niet mogen.....
Maar aan de andere kant, als er verschillen worden waargenomen zullen ze er ook zijn bij degene die het waarneemt. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of dit technisch tE verklaren is of niet.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #26 Gepost op: 24 augustus 2013, 12:24:05 »
Het mooie is dat Ando een ervaring rijker is en dat neemt niemand 'm af.  ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #27 Gepost op: 24 augustus 2013, 12:24:57 »
Precies....wat wil een mens nog meer.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #28 Gepost op: 24 augustus 2013, 12:26:24 »
Precies....wat wil een mens nog meer.

Gr Hans

Heel veel mooie ervaringen die den mensch "rijker" maken.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Ando op bezoek bij Jerry
« Reactie #29 Gepost op: 24 augustus 2013, 16:48:03 »
Precies....wat wil een mens nog meer.

Gr Hans

Heel veel mooie ervaringen die den mensch "rijker" maken.   8)

Zeker weten! Binnen het budget reizen we ook best veel om zoveel mogelijk ervaringen op te doen. En in verhouding met de ervaring was de reis Barendrecht - Tilburg zeker de moeite waard! Eentje met een hoge prijs-prestatieverhouding!
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2013, 17:18:42 door Ando »
Science is no democracy