Auteur Topic: DIY 3-weg van GSE  (gelezen 16426 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #30 Gepost op: 20 oktober 2013, 14:40:37 »
Mooi werk.
I love vintage.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #31 Gepost op: 20 oktober 2013, 21:16:00 »
Heel erg mooi! Wat een vakmanschap, klasse! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #32 Gepost op: 20 oktober 2013, 21:27:46 »
Heel erg mooi! Wat een vakmanschap, klasse! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Groet, Mark

Idd een dikke + 1 en ben ook erg benieuwd naar het eind resultaat en niet alleen qua looks maar ook het geluid!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #33 Gepost op: 22 oktober 2013, 07:31:21 »
Super mooi....lijkt erg op mijn subjes. ;D ;D ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #34 Gepost op: 22 oktober 2013, 10:37:50 »
Ziet er super uit. Altijd mooi om een stukje jaloersmakend vakwerk te zien!

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #35 Gepost op: 22 oktober 2013, 21:08:28 »
Bedankt mannen!
Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #36 Gepost op: 12 januari 2014, 14:52:22 »
Zo even weer een update.

De kasten vorderen al aardig! Het zand is in de laagkasten gestamp en het loodbitumen zit in de top kasten. De 4 kasten zijn klaar om gefineerd te worden. Bij mijn vorige luidsprekers heb ik het fineer verlijmd met contact lijm. Dat ging verbazingwekkend mooi! Alleen na een paar weken begon het op sommige punten weer los te laten  :cry: . Waarschijnlijk komt dat doordat de contactlijm te veel in het hout getrokken is. Toch zie ik het niet zitten om alles met de strijkbout te doen. Te grote stukken en de voegnaden die open kunnen gaan staan. Als oplossing heb ik het fineer met een fineerpers eerst op LDF (lakdraagfolie) geplakt. De kasten heb ik nog een keer ingerold met een restje epoxy dat ik nog over had. Op deze manier kan de contactlijm nergens intrekken. De vellen LDF met fineer kan ik nu makkelijk insmeren en verlijmen met contactlijm. Ik hoop dat het nu wel goed gaat, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Het fineer wat erop komt is Europees Noten. Ik vind het prachtig om dat hout te oliën, de meubels in onze woonkamer zijn ook van Europees Noten met Woca Olie. Het enige grote nadeel vind ik dat je het moet bij houden. En dat vind ik bij meubels niet erg om te doen. Een tafel is prima te 'her-oliën', alleen bij luidsprekers vind ik dat niets. Ik ga binnenkort een proefje maken met schellak. Dit is zo'n dunne lak dat het lijkt op olie, erg mooi spul!

Binnenkort zet ik nieuwe foto's erop.

De units zijn bekend, besteld en van de week binnen gekomen. Het wordt een CSS setje. De enthousiaste reactie op het net over de VWR126X en de LD25X hebben me over gehaald om die eens uit te proberen. Ik ben erg benieuwd hoe ze zullen meten en vooral hoe ze klinken! De dubbele Trio 8 die ik al had blijven toch, maar ze zullen nu aangesloten worden op de bekende miniDSP.
Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #37 Gepost op: 12 januari 2014, 16:11:35 »
Ik ben heel benieuwd! Klinkt goed allemaal. Die CSS–drivers zijn ook erg mooi. Ik zou je wel aanraden om te overwegen een reservesetje aan te schaffen, want CSS voert regelmatig nieuwe reeks drivers in en als je dan met een kapotte tweeter zit kun je geen vervanger meer aanschaffen  :(

Mijn eerste speakers, waarvan één van beide FR125SR's door de kat te grazen is genomen, moeten dus ook met een gelijmde rolrand door het leven.

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #38 Gepost op: 12 januari 2014, 17:11:12 »
Daar heb je idd wel gelijk in. Ik zal het in mijn achterhoofd houden, eerst maar eens kijken of ik ze kan laten zingen.


Sent from my GT-I9100G using Tapatalk

Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #39 Gepost op: 11 juni 2014, 22:35:47 »
Zijn ze al klaar..?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #40 Gepost op: 24 juni 2014, 20:00:19 »
 ;D Nee, dat duurt ook nog wel ff.......... :-\

Laatste tijd ben ik zo druk met van alles en nog wat dat ik er niet echt aan toe kom. Af en toe doe ik nog wel wat.

Ik had vorige keer beloofd foto's neer te zetten, dus bij deze:

Het fineer op lakdraagfolie:


De kast gefineerd en in de schellak gepoetst:


De kast met het begin van het frontje:
Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #41 Gepost op: 24 juni 2014, 20:01:47 »
Dat ziet er veelbelovend uit.
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #42 Gepost op: 24 juni 2014, 20:03:31 »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #43 Gepost op: 24 juni 2014, 20:03:41 »
Door de tip van Koen om een reserve unit te kopen kwam ik op het volgende model: CSS Triton

Deze onderdelen heb ik nu allemaal net binnen en de kast is ook klaar. Nu nog ff in elkaar zetten. Binnenkort zal ik mn bevindingen op het net zetten.
Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton

GSE

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 248
    • ProgArchives
Re: DIY 3-weg van GSE
« Reactie #44 Gepost op: 16 augustus 2014, 15:38:29 »
Zo de CSS Triton speelt al weer een tijdje......En wat een verrassing geeft deze monitor zeg!

In audioland heb ik geleerd dat je nieuwe dingen wel een paar weken de tijd moet geven voordat je ergens een eerlijk oordeel over kan geven. Is een euforisch gevoel blijvend? Meestal zwakt het gevoel wel na een paar weken af en ben je aan een bepaalde sound gewend en wil je weer iets nieuws en beters.

Nou iets nieuws dat zal altijd wel blijven  ;D

Deze Triton zelfbouw is niet goedkoop, het heeft me alles bij elkaar ongeveer 700,- gekost, maar ik vind ze wel bijzonder mooi!
Ik ben niet zo goed in recensies schrijven dus doe ik het maar zo:

+ Heel natuurgetrouw, vooral de stemmen komen mooi naar voren en lijken net echt.
+ Mooi stereobeeld, eiegenlijk niet bijzonder in de zin van groot ofzo, maar wel precies.
+ Ze luisteren makkelijk, eisen niet continu je aandacht
+ Detailrijk, transparant en diepte
+ Heel grootste pluspunt wat voor mij eigenlijk nieuw is (hier in mijn huiskamer). De dynamiek in de muziek. Ik hoorde voor het eerste subtiele verschillend in zangpartijen. Bijvoorbeeld als iemand in een nummer harder en zachter zingt. Bij alle andere luidsprekers was dit gewoon continu. Dit geeft een muziekstuk meer emotie en diepgang.

+/- Het laag is vrij strak voor een monitor

- Het laag is niet zo als een vloerstaander. Het is er wel, maar niet zo groots. 
- Iets gekleurd laag

Ik denk dat dit de mooiste luidspreker is die ik in huis heb gehad.

Op het moment ben ik 2 gesloten subwoofers aan het maken. Elke met 2 Trio8 (8") woofers. Voor de aanvulling voor het laag. Met de dsp gaat de crossover ergens tussen de 100 en de 200Hz zitten. Deze subwoofers komen tegen de muur.
Bron:    Denon DCD-3000
VV:       Passieve vv zelfbouw
EV:       Proton D1200 & Kenwood M1A
LS:       CSS Triton