Auteur Topic: Advies gevraagd,welk element(MC) voor een micro seiki DD-40 met een 505 arm  (gelezen 3901 keer)

muziek

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 358
Hallo,

Ik ben hier nieuw in,ik zoek een mooi (MC)element voor een micro seiki DD40 met een 505 middelzware arm.
Nieuw of 2de hands,alleen met 2de hands weet je nooit wat de speel uren zijn,dus dat is een risico.
Het mag ongeveer 150 euro kosten.

Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2013, 19:41:26 door muziek »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Advies gevraagd,welk element(MC) voor een micro seiki DD-50 met een 505 arm
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2013, 19:33:44 »
Ik was zelf positief over de door mijzelf gebruikte Nagaoka MP 200. 'Was' omdat ik geen platenspeler meer gebruik.
Een erg onspectaculair element wat zeker niet ieders smaak zal zijn. Mogelijk dat de lager betypeerde varianten hetzelfde karakter hebben, wat er dik in zit waarschijnlijk.
Klankbeschrijvingen zijn heel lastig omdat de weegevers nooit erg constant bleven en de akoestiek de dikste duit in het zakje doet v.w.b. opmaak van de hierboven gegeven weergave. Etc.

Maar toch; Als je van een pittig of bijvoorbeeld een rond klinkend karakter houdt, links laten liggen.

Groet, Mark.....die nog eens naslag gaat doen op de defenitie van de woorden pittig en rondklinkend in relatie tot geluidsweergave..... ;D  :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

muziek

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 358
Re: Advies gevraagd,welk element(MC) voor een micro seiki DD-40 met een 505 arm
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2013, 20:19:13 »
Ik hou wel van het meer rondere geluid,maar tergelijketijd ook van detail,ik zat te denken aan een Grado gold.
Maar het gaat ook om de arm,2de hands weet ik niet goed wat te kopen.
Ik ga weer beginnen na 30 jaar met platen,en dit had ik veel eerder moeten doen alleen al om die plaat te zien draaien en dat gevoel van vroeger.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Advies gevraagd,welk element(MC) voor een micro seiki DD-40 met een 505 arm
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2013, 20:26:51 »
Dat laatste is zeker geweldig leuk.  Ik heb een tijdje geleden daarom uit nostalgie een Thorens TD160 gekocht.  Toen ik 'm na liet kijken en kreeg ik een NOS Ortofon F15S uit dezelfde tijd cadeau.  Die combinatie gaat nooit meer weg.  Klinkt inderdaad ook mooi rond met voldoende detail.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Advies gevraagd,welk element(MC) voor een micro seiki DD-40 met een 505 arm
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2013, 20:43:10 »
Ik heb de indruk, zo van wat me bijstaat van mijn internetdwalingen, dat de Grado serie waar je over spreekt eigenlijk altijd positief besproken wordt (niet door bladen bedoel ik).

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

muziek

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 358
Re: Advies gevraagd,welk element(MC) voor een micro seiki DD-40 met een 505 arm
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2013, 21:15:50 »
Die gold is voor armen met een massa van 15 gram of zoiets,ik weet niet wat de massa is van deze arm,ik zal dat op zoeken op google.
Maar het is geen MC element en dat is eigenlijk wat ik zoek,ik weet niet waarom die beter klinken dan een MM,maar er is mij verteld dat een MC bijna altijd beter/mooier klinkt dan een MM.


« Laatst bewerkt op: 31 juli 2013, 16:45:29 door muziek »