Auteur Topic: Welke muziek klinkt er op dit moment?  (gelezen 2350109 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16320 Gepost op: 22 augustus 2017, 08:31:44 »
Acoustic Guitar - Sound Quality Test
Het mag wellicht niet je muzikale smaak zijn maar dit klinkt in huize Fourplay best lekker! Welke muziek / nummers spelen jullie eigenlijk wanneer je muziek luistert op zoek naar andere luidsprekers en waarom? I know, i know, curiosity killed the cat. Maar ik ben geen kat, slechts curious... :)

Inderdaad zeer goede weergave,de kritiek van Ando kunnen we gewoon naast ons neerleggen.

En speakers beoordelen doe ik met cd's die ik zeer goed ken, en dat zitten cd's bij van 35jr geleden.

En er is 1 versterker die oldies als nieuw laat klinken en dat is de Cambridge CXA60.Je moet deze versterker wel paren

met geschikte analytische weergevers want een wat warm afgestemde speaker kan het wat te loudnes klinken.

Met de mededeling van de nl test dat hij met elke speaker zeer goed klinkt is dus onzin,whats hifi heeft helemaal gelijk

met hun mededeling dat je moet uitkijken met het paren van speaker+versterker. :claps:

De linker en rechter gitaar plakken bij mij een beetje aan de speakers. Klinkt een tikkeltje dof...zou graag wat meer openheid willen. Beetje platte weergave. Kan allemaal in de opname zitten, in de akoestiek, kwaliteit van youtube, mijn oren...

Wel lekker gespeeld.

Gr. Hans

Zit niet in de opn/weergave Hans,koop anders een dragonfly black of red voor jouw pc sluit jouw hooftelefoon erop aan

dan heb je teminste een referentie.Je kunt hem ook dan met jouw aktieve speakers verbinden en aansturen.

Als je hier in de buurt woonde had ik de black wel uitgeleend maaaar je woont een roteind weg en versturen is mij te risky :neenee:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16321 Gepost op: 22 augustus 2017, 09:29:59 »
Acoustic Guitar - Sound Quality Test
Het mag wellicht niet je muzikale smaak zijn maar dit klinkt in huize Fourplay best lekker! Welke muziek / nummers spelen jullie eigenlijk wanneer je muziek luistert op zoek naar andere luidsprekers en waarom? I know, i know, curiosity killed the cat. Maar ik ben geen kat, slechts curious... :)

Inderdaad zeer goede weergave,de kritiek van Ando kunnen we gewoon naast ons neerleggen.

En speakers beoordelen doe ik met cd's die ik zeer goed ken, en dat zitten cd's bij van 35jr geleden.
Meestal dus geen spul om echt te vergelijken, want er zijn heel veel opnames die realistischer zijn.

De hoogste audio-bitrate is 173795....... grofweg 170Kb... wat mij betreft gewoon bagger....
Science is no democracy

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16322 Gepost op: 23 augustus 2017, 14:58:51 »
Acoustic Guitar - Sound Quality Test
Het mag wellicht niet je muzikale smaak zijn maar dit klinkt in huize Fourplay best lekker! Welke muziek / nummers spelen jullie eigenlijk wanneer je muziek luistert op zoek naar andere luidsprekers en waarom? I know, i know, curiosity killed the cat. Maar ik ben geen kat, slechts curious... :)

Inderdaad zeer goede weergave,de kritiek van Ando kunnen we gewoon naast ons neerleggen.

En speakers beoordelen doe ik met cd's die ik zeer goed ken, en dat zitten cd's bij van 35jr geleden.

En er is 1 versterker die oldies als nieuw laat klinken en dat is de Cambridge CXA60.Je moet deze versterker wel paren

met geschikte analytische weergevers want een wat warm afgestemde speaker kan het wat te loudnes klinken.

Met de mededeling van de nl test dat hij met elke speaker zeer goed klinkt is dus onzin,whats hifi heeft helemaal gelijk

met hun mededeling dat je moet uitkijken met het paren van speaker+versterker. :claps:

De linker en rechter gitaar plakken bij mij een beetje aan de speakers. Klinkt een tikkeltje dof...zou graag wat meer openheid willen. Beetje platte weergave. Kan allemaal in de opname zitten, in de akoestiek, kwaliteit van youtube, mijn oren...

Wel lekker gespeeld.

Gr. Hans

Zit niet in de opn/weergave Hans,koop anders een dragonfly black of red voor jouw pc sluit jouw hooftelefoon erop aan

dan heb je teminste een referentie.Je kunt hem ook dan met jouw aktieve speakers verbinden en aansturen.

Als je hier in de buurt woonde had ik de black wel uitgeleend maaaar je woont een roteind weg en versturen is mij te risky :neenee:

Ik speel het gewoon via de set af. Aan de speakers, akoestiek en samenwerking tussen die 2 ligt het in ieder geval niet.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16323 Gepost op: 23 augustus 2017, 21:22:32 »
Acoustic Guitar - Sound Quality Test
Het mag wellicht niet je muzikale smaak zijn maar dit klinkt in huize Fourplay best lekker! Welke muziek / nummers spelen jullie eigenlijk wanneer je muziek luistert op zoek naar andere luidsprekers en waarom? I know, i know, curiosity killed the cat. Maar ik ben geen kat, slechts curious...

Inderdaad zeer goede weergave,de kritiek van Ando kunnen we gewoon naast ons neerleggen.
En speakers beoordelen doe ik met cd's die ik zeer goed ken, en dat zitten cd's bij van 35jr geleden.
En er is 1 versterker die oldies als nieuw laat klinken en dat is de Cambridge CXA60.Je moet deze versterker wel paren
met geschikte analytische weergevers want een wat warm afgestemde speaker kan het wat te loudnes klinken.
Met de mededeling van de nl test dat hij met elke speaker zeer goed klinkt is dus onzin,whats hifi heeft helemaal gelijk
met hun mededeling dat je moet uitkijken met het paren van speaker+versterker.

De linker en rechter gitaar plakken bij mij een beetje aan de speakers. Klinkt een tikkeltje dof...zou graag wat meer openheid willen. Beetje platte weergave. Kan allemaal in de opname zitten, in de akoestiek, kwaliteit van youtube, mijn oren... Wel lekker gespeeld.
Gr. Hans

Zit niet in de opn/weergave Hans,koop anders een dragonfly black of red voor jouw pc sluit jouw hooftelefoon erop aan
dan heb je teminste een referentie.Je kunt hem ook dan met jouw aktieve speakers verbinden en aansturen.
Als je hier in de buurt woonde had ik de black wel uitgeleend maaaar je woont een roteind weg en versturen is mij te risky

Ik speel het gewoon via de set af. Aan de speakers, akoestiek en samenwerking tussen die 2 ligt het in ieder geval niet.
Gr. Hans

Het is dat ik beter weet Bram anders zou ik haast denken dat je aandelen Cambridge hebt... ;) Mooi dat je zo te spreken bent over je laatste aanwinst. Mocht ik ooit Overgauw Leiden een bezoekje brengen dan zal ik de CXA60 eens beluisteren. Voor wat betreft de geluidskwaliteit op YouTube kan niet ontkent worden dat een groot deel van de aangeboden muziek inderdaad te wensen over laat. Ik kom daarentegen ook muziek tegen dat best goed te pruimen valt. Ook hier blijft de gitaar aan de speakers plakken maar dof klinken doet het m.i. niet. Ik draai deze track regelmatig dus mocht iemand het origineel in z'n bezit hebben dan hou ik me warm aanbevolen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16324 Gepost op: 23 augustus 2017, 21:49:50 »

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16325 Gepost op: 25 augustus 2017, 19:23:48 »
His Royal Badness and Me, Myself and I taking a walk down Memory Lane...
Incense And Candles - Circle Of Amour - Don't Play Me - Sign O' The Times - Musicology - When Doves Cry - Call My Name - Let's Go Crazy -

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16326 Gepost op: 25 augustus 2017, 20:39:59 »
Snoeiharde herrie op de SLOS (lokaal radiostation).

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16327 Gepost op: 26 augustus 2017, 20:43:16 »

Erg fraai op den actieve Adam's.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16328 Gepost op: 27 augustus 2017, 16:23:19 »

We sluiten de vakantie's maar af met een plaatje uit volendam zwaaizwaai

                                         
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16329 Gepost op: 27 augustus 2017, 19:31:52 »
01. Triggerfinger - [Colossus #01] Colossus [4:08]

In 1411 kbps wav kwaliteit.

Dit klinkt lekker  Headbanging

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16330 Gepost op: 28 augustus 2017, 15:02:23 »
Album She Works Hard For The Money van Donna Summer. Wel één van mijn favoriete albums van haar. Tja, eighties......
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16331 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:29:10 »

Hier een clip van annie een tycoon uit de 80/90 tijd,eigenlijk een moordwijf wat betreft haar gedaanteverwisseling Toppie!

                                                       
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16332 Gepost op: 28 augustus 2017, 20:42:18 »
24. Kygo & Ellie Goulding - [Now Dance Summer 2017 (CD2) #01] First Time  [3:14]

In PCM 1411kbps.

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16333 Gepost op: 30 augustus 2017, 09:16:38 »

Roy Orbinson,wat waren de jr 50/60 zonder roy?


                                                     
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke muziek klinkt er op dit moment?
« Reactie #16334 Gepost op: 30 augustus 2017, 11:56:07 »
31. Кипелов - [Реки Времён #09] Призрачный Взвод [5:00]

Groet,
Jacco