Auteur Topic: Test JBL Studio 590 in Music Emotion ??  (gelezen 21990 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Test JBL Studio 590 in Music Emotion ??
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2013, 12:43:31 »
Citaat
Groeien
Ruud Jonker kwam met een mooie inleiding over audio en zijn beroep als recensent. Allereerst  is audio een groeiproces. Het duurt namelijk lang totdat de audioliefhebber tot een realistische geluidsweergave komt, het is een leerproces. Zijn beroep brengt verder een zekere verantwoording met zich mee, hij weigert te schrijven over apparaten, die niet dat beetje extra in zich hebben. Of te wel, er vindt een voorselectie plaats, deze selectie geschied op basis van de luisterindrukken op grote shows en fabrieksbezoeken. Laat een apparaat een positieve indruk achter, dan is een recensie op zijn plaats. Hiermee is ook meteen één van de veelgehoorde klachten over audiotijdschriften beantwoord: Waarom schrijven ze altijd positief over audio-apparatuur? Wel nu, omdat je liever een recensie schrijft over een goed product, dan een negatief verhaal over een slecht product.

Bron.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Test JBL Studio 590 in Music Emotion ??
« Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2013, 12:53:25 »
Ja, prachtig gevonden en een fantastische, aanvallende verdediging.
Daar wil ik het bij laten.

Mark 8)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Test JBL Studio 590 in Music Emotion ??
« Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2013, 13:02:35 »
Ik ga gewoon op mijn gevoel af en dat voelt qua meisje en hobby geweldig goed.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

karma

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: Test JBL Studio 590 in Music Emotion ??
« Reactie #18 Gepost op: 06 augustus 2013, 08:54:50 »
Het is sowieso niet handig om op iemands omschrijving af te gaan als je de smaak van die persoon niet kent. Vaak zijn termen te algemeen om er iets aan te ontlenen en kent iedereen daar zijn eigen interpretatie aan toe. Een voorbeeld is een term als muzikaal. Wat voor de één muzikaal is, is voor de ander niet om aan te horen. Het is dan vervolgens al erg lastig om precies te beschrijven wat je dan onder muzikaal verstaat.

Anders ligt het al als je de persoon wél kent en de smaak van hem overeen komt met die van jou. Als hij dan enthousiast wordt van iest heb je al een kans dat jij dat ook wordt.

Wat mij persoonlijk opvalt aan dit verslag van ME is dat ten tijde van de test van de magico er zo ongeveer geen betere speaker bestond.

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Test JBL Studio 590 in Music Emotion ??
« Reactie #19 Gepost op: 06 augustus 2013, 12:56:29 »
Armand van Ommeren heeft eens geschreven: "Het is niet de bedoeling dat u de mening van de recensent overneemt, maar hooguit de argumenten. Dat maakt dat u misschien een iets meer weloverwogen keuze kunt maken uit het overweldigende aanbod."

En:

"Luidsprekers beluisteren moet u zelf thuis doen. Specificaties, behalve die van kleur, gewicht en afmetingen, mag u van mij in de kachel gooien."
- audiodidact -

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Test JBL Studio 590 in Music Emotion ??
« Reactie #20 Gepost op: 06 augustus 2013, 14:33:22 »
Ik lees ergens Fritz de With, dan krijg ik kippenvel ondanks het mooie weer. Dat kippenvel is niet van enthousiasme.
Eens buizen altijd buizen.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Test JBL Studio 590 in Music Emotion ??
« Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2013, 20:13:29 »
Ik lees ergens Fritz de With, dan krijg ik kippenvel ondanks het mooie weer. Dat kippenvel is niet van enthousiasme.

Hoezo, wat is er mis met de heer Fritz de With. Verklaar je nader.
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167