Auteur Topic: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.  (gelezen 129522 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #30 Gepost op: 01 oktober 2013, 11:44:23 »
Die uitnodiging neem ik , afhankelijk van de afstand van mijn betonnen woondoos tot jouw betonnen woondoos, graag aan.

Maar ik mag eerst een keer de eer genieten om in de luistergrot van Hififreak te gaan luisteren. Waarschijnlijk ben ik dan voor de rest van mijn leven verpest.

Daarnaast heb ik al een beetje mogen meemaken wat een zeer klein breedbandertje in mijn bunker kan presteren. En lijkt het me geweldig leuk om gewoon de beroemde / beruchte Needles te gaan bouwen.  Gewoon als winterprojectje. 

Vandaag werk ik tot 13.00 (5.00 begonnen)  en dan naar huis en ik moet eigenlijk de badkamer schoon maken ........... maar er moet ook tijd over blijven om van mijn nieuwe DSP instelling te gaan genieten.   Hififreak heeft me op het spoor gezet van erg mooie en erg lekkere muziek.

Wat zullen mijn buren me dankbaar zijn dat ze minder bas horen en meer midden.  ::) ;D

groet

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #31 Gepost op: 01 oktober 2013, 20:01:24 »
Maar ik mag eerst een keer de eer genieten om in de luistergrot van Hififreak te gaan luisteren. Waarschijnlijk ben ik dan voor de rest van mijn leven verpest.

Verwacht niets, dan valt het altijd mee.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #32 Gepost op: 02 oktober 2013, 05:47:00 »
Heer Hififreak,

Het zou maar zo eens kunnen zijn dat het best wel eens mee gaat vallen.  ;D

groetsen

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #33 Gepost op: 25 november 2013, 15:00:44 »
Vandaag lekker vrij en een oud idee borrelde terug mijn koppie in.

Toch de stoute schoen aangetrokken en voorzichtig aan mijn meisje gevraagd of het haar heel erg ging storen als ik de woonkamer overhoop ging halen. Er hingen grote vraagtekens boven haar hoofd maar ik kreeg akkoord.   :yeah:
Ik wilde mijn luisterplek een kwart slag draaien om de wand achter mijn hoofd kwijt te zijn.

De luidsprekers staan nu aan de korte muur en mijn luisterpositie is op 1/3 van de lengte van de kamer. er zit een metertje of 4,5 achter me en dan pas een wand. 
De Needles staan nu ongeveer twee meter uit elkaar met tussen de zijmuren een afstand van ongeveer een meter.  Ze staan 65 cm uit de wand / glaspartij en ik zit ongeveer 2 meter van de luidsprekers.
Er is nu al een groot probleem opgelost.   Nu nog een keer met dempende panelen aan de gang. Heerlijke hobby is dit toch.

Mijn meisje is echt een schat.   :D Ze vindt de woonkamer nu minder leuk maar ze zegt dat het wel went.
Gaat goed komen.

Effect op het geluid.  Eeehhh uuuuhhhh het is beter.  Kan het nog niet goed omschrijven maar het voelt goed .  Ik kom er nog op terug.

Marcel Dali

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #34 Gepost op: 25 november 2013, 15:58:14 »
Foto's misschien ?

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #35 Gepost op: 25 november 2013, 17:40:07 »
Leuk om te lezen :)
Over mijn smaak valt te twisten

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #36 Gepost op: 25 november 2013, 17:49:24 »
Leuk om te lezen :)

Inderdaad! Het geeft letterlijk en figuurlijk een nieuwe dimensie aan de hobby.  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #37 Gepost op: 29 november 2013, 05:38:23 »
Vandaag lekker vrij en een oud idee borrelde terug mijn koppie in.

Toch de stoute schoen aangetrokken en voorzichtig aan mijn meisje gevraagd of het haar heel erg ging storen als ik de woonkamer overhoop ging halen. Er hingen grote vraagtekens boven haar hoofd maar ik kreeg akkoord.   :yeah:
Ik wilde mijn luisterplek een kwart slag draaien om de wand achter mijn hoofd kwijt te zijn.

De luidsprekers staan nu aan de korte muur en mijn luisterpositie is op 1/3 van de lengte van de kamer. er zit een metertje of 4,5 achter me en dan pas een wand. 
De Needles staan nu ongeveer twee meter uit elkaar met tussen de zijmuren een afstand van ongeveer een meter.  Ze staan 65 cm uit de wand / glaspartij en ik zit ongeveer 2 meter van de luidsprekers.
Er is nu al een groot probleem opgelost.   Nu nog een keer met dempende panelen aan de gang. Heerlijke hobby is dit toch.

Mijn meisje is echt een schat.   :D Ze vindt de woonkamer nu minder leuk maar ze zegt dat het wel went.
Gaat goed komen.

Effect op het geluid.  Eeehhh uuuuhhhh het is beter.  Kan het nog niet goed omschrijven maar het voelt goed .  Ik kom er nog op terug.

Marcel Dali

 :'(  snif.  Er zaten toch veel meer nadelen aan de nieuwe opstelling dan voordelen.  Stereoplaatje werd beter maar de kamer ging met luid spelen nog veel meer mee doen dan in de oude situatie en met drukke producties liep de boel volledig dicht.
Ook de leefbaarheid van de woonkamer was toch een stuk minder geworden.  Ik ben terug in de oude situatie.
Ik wil op de wand waar ik met mijn koppie bij zit een paneel maken om het nadelig  effect van die muur te onderdrukken.

Groets

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #38 Gepost op: 29 november 2013, 06:54:11 »
Je hebt van die dagen, dat alles tegenzit  ;)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #39 Gepost op: 29 november 2013, 07:21:10 »
Je hebt van die dagen, dat alles tegenzit  ;)

Is geen probleem. Het is gewoon een nieuwe uitdaging. Beetje jammer, maar gewoon effe terug naar de tekentafel, nieuw plan, en vol in de aanval weer. 
En de aanval gaat, denk ik, een paneel worden. Hah dah weettik wel zekuhr.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #40 Gepost op: 29 november 2013, 07:22:55 »
Je hebt van die dagen, dat alles tegenzit  ;)

Is geen probleem. Het is gewoon een nieuwe uitdaging. Beetje jammer, maar gewoon effe terug naar de tekentafel, nieuw plan, en vol in de aanval weer. 
En de aanval gaat, denk ik, een paneel worden. Hah dah weettik wel zekuhr.


Marcel

Herkenbaar fenomeen.  ;D Hier ook uitgeweken naar panelen en het dempen van een bestaand canvasdoek. Tot nu toe goede resultaten, al moeten de panelen nog wel netjes opgehangen gaan worden. Kleine investering die zich direct heeft terugbetaald in een afname van reflecties en echo.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #41 Gepost op: 29 november 2013, 07:45:00 »
Je hebt van die dagen, dat alles tegenzit  ;)

Is geen probleem. Het is gewoon een nieuwe uitdaging. Beetje jammer, maar gewoon effe terug naar de tekentafel, nieuw plan, en vol in de aanval weer. 
En de aanval gaat, denk ik, een paneel worden. Hah dah weettik wel zekuhr.


Marcel


Herkenbaar fenomeen.  ;D Hier ook uitgeweken naar panelen en het dempen van een bestaand canvasdoek. Tot nu toe goede resultaten, al moeten de panelen nog wel netjes opgehangen gaan worden. Kleine investering die zich direct heeft terugbetaald in een afname van reflecties en echo.
Ja, die akoestiek wil wat !

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #42 Gepost op: 29 november 2013, 08:01:14 »
akoestiek is een pijn aan de bips ehh  oren .  >:( ;D

Soms zit het mee en soms moet je afdwingen dat het mee gaat zitten.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #43 Gepost op: 29 november 2013, 11:31:54 »
een soort van kunstwerk met schuine vlakjes oid achter je hangen zodat het achter je niet kan resoneren met de parallelle voorste wand? Een diffusor dus in feite.
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #44 Gepost op: 02 december 2013, 18:33:18 »
Er hangen aan de achterwand drie schilderijen met een nogal dik frame en ik denk dat ik die drie dingen maar eens ga volstoppen met dempingsmateriaal.

Dat zou al eens wat kunnen gaan schelen. 

groets

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000