Auteur Topic: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.  (gelezen 129513 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #15 Gepost op: 29 september 2013, 12:33:33 »
En nog een plaatje van de kleine reuzen.


« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2013, 13:29:33 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #16 Gepost op: 29 september 2013, 12:35:49 »
Ik kan heel goed snappen dat die meneer een grote grijns op zijn gezicht heeft.

Die kleintjes zijn echt geweldig goed.

groet

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #17 Gepost op: 29 september 2013, 13:29:03 »
Leuk om te lezen en heel erg herkenbaar... ik heb gisteren in grote lijnen een zelfde soort PM bericht gestuurd naar een forumlid (MAW) waarom ik mijn B&W's uiteindelijk heb verkocht... Het zijn magnifieke luidsprekers, maar gewoon wat minder geschikt voor mijn luisterruimte/woonkamer en dan bedoel ik met name de akoestiek... Begrijp goed ik was er meer dan tevreden over, alleen toen ik eenmaal... een minder grote LS met één driver eigen bouwsel hier aansloot in de kamer wist ik niet wat mij overkwam en is het balletje gaan rollen..... Met als uiteindelijke uitkomst bigger isn't always better. Aangezien het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan ben ik inmiddels wel bezig met een setje monitoren van een bekend Italiaans merk ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #18 Gepost op: 29 september 2013, 13:53:34 »
Zijn dat niet JVC's met een houten conus?
Welk type?

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #19 Gepost op: 29 september 2013, 15:37:44 »

Zijn dat mischien breedbanders,die nog stammen uit het stenentijdperk 50 jr geleden.
Dus er zijn mensen met 3 weg vloerstaanders met een ingewikkeld basreflexsysteem en die gaan over op breedbanders van
±50 jr geleden want technisch gezien is er in het breedbandgebeuren weinig gebeurd in dat opzicht.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #20 Gepost op: 29 september 2013, 15:46:40 »
Nou... de conussen van de JVC's worden gedrenkt in saké.
Dat geeft, afhankelijk van de impregnatieduur, een droog en los óf een aan de speaker plakkend geluid, neem ik aan.  :evil:

Maar het zou me inderdaad verbazen dat deze kastjes een goede vloerstaander er uit spelen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #21 Gepost op: 29 september 2013, 15:57:17 »
Dat ligt eraan hoe men ze inzet. Feit is wel dat er veel minder of geen filtervlooierij toegepast wordt en gerelateerde eigenschappen en uitwerkingen bij dit systeem van geen of een heel andere orde zijn.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #22 Gepost op: 29 september 2013, 15:58:53 »
Nou... de conussen van de JVC's worden gedrenkt in saké.
Dat geeft, afhankelijk van de impregnatieduur, een droog en los óf een aan de speaker plakkend geluid, neem ik aan.  :evil:

Maar het zou me inderdaad verbazen dat deze kastjes een goede vloerstaander er uit spelen.

Nee dat denk ik niet, maar een grotere breedbander in een kast van pakwek 50 bij 60, krijgt de vloerstaander het aanmerkelijk moeilijker,en alleen al met het kosten baten plaatje.Een breedbander klinkt losser en muziekaler,ze worden ja ook niet doodgefilterd.Ongeveer net als mijn kefjes 303.2,die klinkt als een breedbander met tweetertjes.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #23 Gepost op: 29 september 2013, 16:40:15 »
Nou, da's wat enthousiast. Een B200 vergelijken met een breedbander, het ding loopt tot ongeveer 3500 Hz.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #24 Gepost op: 29 september 2013, 16:51:07 »
Marcel,

Het ziet er goed uit; Ik vind de Dali's wel iets hebben, de NAD minder.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #25 Gepost op: 29 september 2013, 20:16:16 »
Zijn dat niet JVC's met een houten conus?
Welk type?

JVC SP-UXT150H


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #26 Gepost op: 30 september 2013, 06:03:38 »
Markus,

Dank voor je reactie.    Die NAD ziet er inderdaad niet geweldig uit.  Maar hij doet wel wat hij moet doen. En ik heb hem met flinke korting kunnen kopen en dat verzacht zijn aanblik een beetje.
Mijn vrouw vindt de bruine papier / houtvezel cones van de Dali echt heel erg lelijk.  Ik denk dat ik de fronts er maar weer op ga zetten. Voor het geluid maakt dat helemaal niets uit, heb ik gemerkt. Ik zelf vind de tweeters wel mooi om te zien. 

Die Sony 227 is , naar mijn idee , best een mooi jaren 80 design .  Maar het mooiste ding vind ik toch zelf de CD100 van Philips. En deze werkt nog steeds. En goed.

Samen met Hififreak wel een paar pijnpuntjes kunnen bevestigen en daar ga ik eerst met de DSP proberen wat aan te doen. 
En heel heel misschien komen er andere luidsprekers welke beter in de ruimte passen. 
Deze Ikon 6 is eigenlijk toch te groot. Er wordt te veel lucht in beweging gebracht.
Hierover later meer.

Hififreak, mag ik het balletje nog even terug kaatsen naar jou?

groeten

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #27 Gepost op: 30 september 2013, 17:16:41 »

Hififreak, mag ik het balletje nog even terug kaatsen naar jou?


Zeker!   ;)

Wat me afgelopen zaterdag natuurlijk direct bij binnenkomst al opviel, was de vrij harde ruimte.
De houten vloer, de betonnen muren, het ontbreken van een kleed en gordijnen.

Je merkt dat al voordat de muziek klinkt, maar daar moet je het wel mee doen.

In dat geval is het vaak zo dat de kleintjes die ik meegenomen had goed uit de verf komen en ik zeg er altijd maar bij, niet omdat de zo goed zijn maar omdat ze zo weinig fout kunnen doen.  Zo was het ook nu weer. 

Het ontbreken van de wolken van laag en toch de indruk wekken dat het er allemaal wel gedoseerd is en het immer benoemde schone geluid, hetgeen niet zo gek is als de vertroebeling ontbreekt. 

Je zou voor de gein je speakers eens in een andere ruimte moeten plaatsen om te kijken waartoe ze in staat zijn. 

Kortom, deze hobby kent vele facetten en kan je aardig van de straat houden. 
Dat is voor mij toch wel een punt dat het zo boeiend maakt en houdt.

Ik heb zaterdagmiddag op alle punten, of het nu om het treffen, de gesprekken, de muziek of doosjes betrof, genoten.  Ook zonder de lekkernij die je vergeten was.  Ik kan het missen zoals je hebt kunnen zien.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #28 Gepost op: 01 oktober 2013, 08:31:16 »
Jah, Ik moet het doen met de ruimte zoals deze is. 
Het is een betonnen doos waar ik in woon.  En de luisterruimte is ook woon / eetkamer en filmkijk kamer.  Kleden en gordijnen zijn geen mogelijkheid.

Ik ga, denk ik, nog wel aan de gang met dempende panelen aan de muren . Er hangen schilderijen van de hand van mijn vrouw aan de muur en er staan veel planten. Maar er moet meer komen wat het beton bedekt en beter dempt. 
 
Maar voor nu.
Met de DSP heb ik de laag wolk weggehaald.  Ik ben het laag anders gaan benaderen.  Ik heb alle frequenties welke op de luisterplek harder te horen zijn dan andere verzwakt en sommige zelfs veel verzwakt.  De frequenties welke ik eerder flink heb versterkt heb ik terug naar 0 gezet.  Eerder was ik naar een gemiddelde op zoek gegaan. Maar wat ik al vermoedde bevestigde Hififreak. Te veel te wollig laag.  Naast 45 Hz, welke ik al had verzwakt, heb ik  ook 68 Hz 75 Hz  128 Hz  150 Hz in meer of mindere mate verzwakt. Eerder had ik juist 50 tot 60 Hz versterkt en 100 Hz versterkt. 
Ook heb ik het laag in zijn geheel vanaf 250 Hz ongeveer 3 dB verzwakt t.o.v het midden .
De frequentieweergave van de Ikon 6 heeft ook een bult bij 80 Hz en 10.000 Hz.  Twee bergen met een dal in de midden.  De luidspreker zou daardoor, denk ik , levendiger moeten klinken dan dat werkelijk nodig is. Misschien is dat om hem een beetje op te laten vallen tijdens het luisteren in de winkel.

Wat opvalt is dat stemmen eindelijk een stuk beter verstaanbaar zijn en het laag zachter maar beter hoorbaar is.
Het resultaat voor het hoog was dat dit nogal opdringerig werd.  Ik heb het hoog vervolgens vanaf 2000 Hz met ongeveer 4 dB verzwakt t.o.v het midden.
Natuurlijk blijft de ruimte hard en kun je niet erg luid spelen maar op normaal luisternivo heb ik nu wel het idee dat er weer een verbeterslag gemaakt is.
Het laag is een stuk minder maar wel veel duidelijker. Het midden is meer helder en detailrijker geworden en het hoog is aangenamer geworden.
Wat me nog wel opvalt is dat de s-klanken soms nogal hard zijn. Ik heb wel het idee dat dat al vaak in de opname zit.
Maar misschien heeft iemand nog een tip om die s-klanken nog wat natuurlijker te laten klinken.

En ik ga nog luisteren naar breedbandluidsprekers.

Naast muziek luisteren is juist door het experimenteren met componenten en instellingen de audio hobby erg leuk.
En je moet nooit vergeten om door de fouten van je luisterruimte en je set heen te luisteren en van muziek te gaan genieten. Daar is muziek te mooi voor.

Groeten

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #29 Gepost op: 01 oktober 2013, 09:51:39 »
Jah, Ik moet het doen met de ruimte zoals deze is. 
Het is een betonnen doos waar ik in woon.  En de luisterruimte is ook woon / eetkamer en filmkijk kamer.  Kleden en gordijnen zijn geen mogelijkheid.

Ik ga, denk ik, nog wel aan de gang met dempende panelen aan de muren . Er hangen schilderijen van de hand van mijn vrouw aan de muur en er staan veel planten. Maar er moet meer komen wat het beton bedekt en beter dempt. 
 
Maar voor nu.
Met de DSP heb ik de laag wolk weggehaald.  Ik ben het laag anders gaan benaderen.  Ik heb alle frequenties welke op de luisterplek harder te horen zijn dan andere verzwakt en sommige zelfs veel verzwakt.  De frequenties welke ik eerder flink heb versterkt heb ik terug naar 0 gezet.  Eerder was ik naar een gemiddelde op zoek gegaan. Maar wat ik al vermoedde bevestigde Hififreak. Te veel te wollig laag.  Naast 45 Hz, welke ik al had verzwakt, heb ik  ook 68 Hz 75 Hz  128 Hz  150 Hz in meer of mindere mate verzwakt. Eerder had ik juist 50 tot 60 Hz versterkt en 100 Hz versterkt. 
Ook heb ik het laag in zijn geheel vanaf 250 Hz ongeveer 3 dB verzwakt t.o.v het midden .
De frequentieweergave van de Ikon 6 heeft ook een bult bij 80 Hz en 10.000 Hz.  Twee bergen met een dal in de midden.  De luidspreker zou daardoor, denk ik , levendiger moeten klinken dan dat werkelijk nodig is. Misschien is dat om hem een beetje op te laten vallen tijdens het luisteren in de winkel.

Wat opvalt is dat stemmen eindelijk een stuk beter verstaanbaar zijn en het laag zachter maar beter hoorbaar is.
Het resultaat voor het hoog was dat dit nogal opdringerig werd.  Ik heb het hoog vervolgens vanaf 2000 Hz met ongeveer 4 dB verzwakt t.o.v het midden.
Natuurlijk blijft de ruimte hard en kun je niet erg luid spelen maar op normaal luisternivo heb ik nu wel het idee dat er weer een verbeterslag gemaakt is.
Het laag is een stuk minder maar wel veel duidelijker. Het midden is meer helder en detailrijker geworden en het hoog is aangenamer geworden.
Wat me nog wel opvalt is dat de s-klanken soms nogal hard zijn. Ik heb wel het idee dat dat al vaak in de opname zit.
Maar misschien heeft iemand nog een tip om die s-klanken nog wat natuurlijker te laten klinken.

En ik ga nog luisteren naar breedbandluidsprekers.

Naast muziek luisteren is juist door het experimenteren met componenten en instellingen de audio hobby erg leuk.
En je moet nooit vergeten om door de fouten van je luisterruimte en je set heen te luisteren en van muziek te gaan genieten. Daar is muziek te mooi voor.

Groeten

Marcel

Leuke hobby audio ;) Als je wilt.... stel ik bij deze mijn betonnen doos met breedbanders beschikbaar om je een idee te geven hoe dat zou kunnen klinken... Zoals wel vaker gezegd, bij HifiFreak klinken zelfs lege melkpakjes met daarin een speaker gefrommeld nog waanzinnig goed..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal