Auteur Topic: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.  (gelezen 129615 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #360 Gepost op: 18 maart 2017, 13:40:17 »

Hier nog wat info over jouw hoofdteloon Marcel. :o

https://www.cnet.com/products/denon-ahd2000/review/
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #361 Gepost op: 18 maart 2017, 13:53:11 »

Hier nog wat info over jouw hoofdteloon Marcel. :o

https://www.cnet.com/products/denon-ahd2000/review/

Mooi ding toch?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #362 Gepost op: 18 maart 2017, 13:55:09 »

Hier nog wat info over jouw hoofdteloon Marcel. :o

https://www.cnet.com/products/denon-ahd2000/review/

Dat heeft Marcel vast nog niet gelezen..  ::)

Ik zie je veel posten met links naar Whathifi en CNET. Gebruik je hen als referentie voor het maken van je keuzes op audiogebied?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #363 Gepost op: 18 maart 2017, 14:02:44 »

Hier nog wat info over jouw hoofdteloon Marcel. :o

https://www.cnet.com/products/denon-ahd2000/review/

Mooi ding toch?

Marcel

Zekers ziet er goed uit. Jij koopt meer voor het oog bemerk ik dan,ook gezien jouw Denon bolide 7.1,stamt die nog uit

jouw surround tijd? of was het meer veel watt en de grote van het apperaat?

Dus je gebruikt eigenlijk die avr denon voor stereo dacht ik,maar dan heb je eigenlijk 5 versterkers over die geen dienst

doen maar wel aan staan dacht ik zo ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #364 Gepost op: 18 maart 2017, 14:25:32 »
Nee Bram dat heb je niet goed.
Ik koop voor de functie en als het dan ook nog mooi is dan is dat meegenomen.
Dat de Denon AH-D2000 er goed uit ziet was niet van belang wel de weergave kwaliteit.

Mijn Denon bolide heb ik gekocht puur voor de mogelijkheid van roomcorrectie voor een aanvaardbare prijs.
De Denon heeft Audyssey onder de kap. Daarmee pak ik , werkt ook met stereo, de problemen welke ik heb met de akoestiek.

En om veel watt geef ik niet.  Met een paar watt aan vermogen speel ik al een oorlog met mijn buren bij elkaar.
En inderdaad er zitten een paar versterkers onder de kap die geen werk hebben. Das jammer maar voor mij aanvaardbaar dat het zo is.
Als ik een apparaat met roomcorrectie van Lyngdorf wil kopen moet ik ruim 3500,- euro betalen en nu was ik voor onder de 1000 euro klaar.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #365 Gepost op: 18 maart 2017, 14:38:14 »

Hier nog wat info over jouw hoofdteloon Marcel. :o

https://www.cnet.com/products/denon-ahd2000/review/

Dat heeft Marcel vast nog niet gelezen..  ::)

Ik zie je veel posten met links naar Whathifi en CNET. Gebruik je hen als referentie voor het maken van je keuzes op audiogebied?

Zekers Carni,en vooral whathifi dat vind ik de meest betrouwbare tests wereldwijd,daar kun je niet omheen.

En natuurlijk houd ik rekening ermee dat mensen corrupt kunnen zijn,zondermeer ik volg deze figuren al jaren van wat ze

testen en hoe een beoordeling tot stand komt.  stereoplay&audio vallen wat dat betreft door de mand. :sceptic:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #366 Gepost op: 18 maart 2017, 17:30:45 »
Bram onze audio-detective!
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #367 Gepost op: 18 maart 2017, 18:22:03 »
Zelfs de beresford tc-7510 dac die ik net aan het uitproberen ben is getest bij whatshifi,en dat deden ze onder druk

van de lezers,en uiteindelijk gaven ze de lezers gelijk in deze,dat is inmiddels wel een paar jaar geleden maar ik kan deze

voledig onderschrijven. bram is helemaal pro dac,en mijne heren dit had ik voordien nooit gedacht! :yeah:

En dat voor 59,99+7 euro verzendkosten :yeah:
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2017, 18:34:36 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #368 Gepost op: 18 maart 2017, 18:44:44 »

Hier nog wat info over jouw hoofdteloon Marcel. :o

https://www.cnet.com/products/denon-ahd2000/review/

Dat heeft Marcel vast nog niet gelezen..  ::)

Ik zie je veel posten met links naar Whathifi en CNET. Gebruik je hen als referentie voor het maken van je keuzes op audiogebied?

Zekers Carni,en vooral whathifi dat vind ik de meest betrouwbare tests wereldwijd,daar kun je niet omheen.

En natuurlijk houd ik rekening ermee dat mensen corrupt kunnen zijn,zondermeer ik volg deze figuren al jaren van wat ze

testen en hoe een beoordeling tot stand komt.  stereoplay&audio vallen wat dat betreft door de mand. :sceptic:

Grappig. Tussen mijn vijtiende en zeg eens twintigste levensjaar enkele What Hifi's en volgens mij Hifi Choice's (bestaat dat nog?) aangekocht, maar ze snel als méér slappe lulkoekbladen afgedaan dan de Duitse. Waarom weet ik niet meet precies. Alhoewel; Ik meende destijds een ernstig chauvinistisch karakter te herkennen, in zowel uitslagen als de getestte apparatuur.
Daarnaast gingen de meeste Duitse bladen dieper in op de technische aspecten. Een middenkaterm doorspekt met grafieken en uitleg staat mij daarvan nog bij.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #369 Gepost op: 19 maart 2017, 09:59:57 »
De diverse audiosites en audiobladen zijn wat mij betreft niet meer en minder dan uitgebreide advertentie sites en bladen.
Ik lees ze graag, maar neem alles met een enorme korrel zout.
Die testen met sterretjes en referentieklasse en weet ik veel welke klassen er in de Duitse bladen allemaal staan.
Ik blijf het gek vinden dat het altijd hoe duurder hoe beter is en vooral uit eigen land is het altijd het beste.

Ik snap wel als je de ballen verstand van techniek hebt en al helemaal niet van audio kastjes dat je op zoek gaat naar een handvat.
En dat handvat wordt graag aan je verkocht in de vorm van bladen en sites die schaamteloos , net als de meeste verkopers in audiozaken, jou je geld uit de zak kloppen.

Als je serieus gaat lezen in die bladen en op die sites is er toch nooit iets slechts te koop.
Alleen een hoop troep voor erg veel geld wat helemaal niets doet maar volgend de bladen en sites enorme verbeteringen brengen in het geluid.
Meer detail, meer een zwarte achtergrond, stemmen klinken natuurlijker, er is meer diepte en breedte het geluid komt zelfs buiten de luidsprekers, er is meer hoogte waarneembaar de zangeres is nu echt 1,65 meter groot en geen 1,20.
En nog veel meer van dat geluid test mannen vakjargon.
En daarbij zegt al dat gel*l nog helemaal niets over hoe e.e.a gaat klinken in de eigen akoestiek.

Natuurlijk kraken ze nooit iets af of zeggen ze dat iets een onzin-product is. 
Dezelfde fabrikanten die de spullen beschikbaar stellen zijn ook de fabrikanten die de advertenties in de bladen plaatsen en dus financieren.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #370 Gepost op: 19 maart 2017, 10:01:51 »

Hier nog wat info over jouw hoofdteloon Marcel. :o

https://www.cnet.com/products/denon-ahd2000/review/

Dat heeft Marcel vast nog niet gelezen..  ::)

Ik zie je veel posten met links naar Whathifi en CNET. Gebruik je hen als referentie voor het maken van je keuzes op audiogebied?

Zekers Carni,en vooral whathifi dat vind ik de meest betrouwbare tests wereldwijd,daar kun je niet omheen.

En natuurlijk houd ik rekening ermee dat mensen corrupt kunnen zijn,zondermeer ik volg deze figuren al jaren van wat ze

testen en hoe een beoordeling tot stand komt.  stereoplay&audio vallen wat dat betreft door de mand. :sceptic:

Waarom geloof je Whathifi wel en Stereoplay&audio (bestaat dat?) niet?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #371 Gepost op: 19 maart 2017, 10:03:42 »
Er is sowieso weinig slechts te koop. Ik kan me 1 negatieve review herinneren en die ging over Eichmann kabels. Die werden echt helemaal afgebrand. Ws iets misgegaan in de communicatie.

Ik koop liever iets op aanraden van een forumgenoot waarvan ik vind dat die geen poep praat.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #372 Gepost op: 19 maart 2017, 10:13:01 »
Hoe kies ik dan?

Nou door bij anderen te gaan luisteren. Proberen te onthouden wat ik mooi vind (spullen en geluid).
Door het internet op te gaan en te lezen in diverse bladen, wel met die korrel zout, vooral om te vinden wat er te koop is en tegen welke prijs.
Altijd er van uitgaan dat een CD speler een CD speler is en ik die alleen hoef te kiezen op merk en type welke ik mooi vind en ik een goed gevoel bij heb.
Altijd er van uitgaan dat elke versterker doet wat hij moet doen en dat is versterken en geen sound mag maken.
Roomcorrectie nodig hebben en zoeken welke kast dat voor een aanvaardbare prijs levert. Dan nog kijken welk merk me aanspreekt en welk het onder de kap heeft.
Eerst bij Lyngdorf (boven budget) en bij Trinov (ver boven budget) kijken en dan bedenken dat HT receivers Audyssey hebben en je dat ook voor stereo kunt gebruiken.
Luidsprekers heb ik gegokt.  In de winkel erg mooi klinken en binnen budget kopen maar thuis toch tegenvallen.
Een poosje met zelfgebouwde Needles gespeeld die erg aangenaam klinken maar niet dat gaven in mijn akoestiek wat ik wilde.
Later van een erg aangename forumvriend een paar mooie Xavian XN 185 mk2 kunnen kopen die het erg goed doen in mijn ruimte en met Audyssey helemaal uitblinken.
Daar heeft geen blad of site me in kunnen adviseren, me alleen van informatie voorzien op basis waarvan ik mijn eigen keuzes heb gemaakt.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #373 Gepost op: 09 oktober 2017, 13:34:21 »
Hier is eigenlijk sinds een jaar niets verandert.

Het enige wat ik vorige maand een keer gedaan heb is de luidsprekers ieders minder ingedraaid neergezet en iets dichter bij elkaar.
Vervolgens Audyssey opnieuw laten meten en inregelen.

Wat valt me op. Stemmen zijn wat beter hoorbaar / verstaanbaar.  De staande golf op 45 Hz lijkt een kleiner probleem geworden.

Maar het maakt allemaal niet uit.  Veel belangrijker, ik geniet met volle teugen van muziek.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #374 Gepost op: 09 oktober 2017, 21:05:06 »
Dat genieten met volle teugen komt ook omdat ik al enige tijd niet meer aan het luisteren / zoeken ben waar het fout gaat.

Eigenlijk kan het me helemaal niets schelen dat er af en toe iets fout gaat. Uiteindelijk gaat bijna 99% goed. Nou ja 98%.
Het stoort me niet.
Gewoon vertrouwen dat die jongens van Audyssey het goed doen.

En als je dat zoeken loslaat dan gaat er een mooie wereld open.  Dan hoor je ineens alleen nog maar muziek. 
En daar wordt je heel erg rustig en tevreden van.

Ik blijf het toch zeggen hoor. Dat zouden meer mensen moeten doen.  ;D

Marcel


Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000