Auteur Topic: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.  (gelezen 131377 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #345 Gepost op: 17 maart 2017, 13:14:51 »
We vinden ongetwijfeld ook hele andere muziek mooi.  Wellicht met raakvlakken.

Klassiek (vooral Russen) en Britpop (Radiohead en zeau).

Nog een vraagje. Welke prikkels moet ik weerstaan om niet te horen of te willen horen dat het anders klinkt?

Bijvoorbeeld die van mij.  Yeah

Ik accepteer dat apparaatjes beter of slechter kunnen klinken dan andere. De enige prikkel voor mij om te weerstaan is het handjevol mensen dat vindt dat versterkers en dacs hetzelfde klinken. Daar heb ik hier veel mee te maken natuurlijk.

Als je daarentegen van de veronderstelling uitgaat dat versterkers en dacs hetzelfde klinken moet je nogal veel onzin vinden:
1. Hifi-bladen
2. Audiofielen
3. Merken die een range van, voor jou, identieke versterkers of dacs voeren
4. Je eigen waarnemingen

Nu ik dacht zo dat 98% dat geen onzin vinden,en die 2% die dat onzin vinden geef ik de fiat dat ze dat mogen vinden

we leven ja ook in een democratie niet dan? dus leven en laten leven dacht ik zo Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #346 Gepost op: 17 maart 2017, 13:28:50 »
Nou dat is een mooi compleet lijstje...Martijn post even terug een artikel:

As audiophiles, we should never dismiss the results of well-designed, carefully executed scientific tests just because they conflict with our own beliefs. But neither should we ever let science dictate what we buy -- and we should never hide behind science to ridicule the choices of other audiophiles. This hobby is about making us happy -- and, ultimately, only you know when you’ve achieved that result.

Even de laatste alinea eruit gehaald.

Gr. Hans

Ja hij had het me al ge-WhatsApp-ed. In mijn reactie vatte ik het hele verhaal samen met: 'techniek is het startpunt maar uiteindelijk volg je je gevoel'.

Gevoel/smaak allemaal goed. Maar ook logica toch... ;D

En ik heb niet het gevoel dat techniek bij jou het startpunt is....daarnaast lijkt het gevoel geen ruimte meer te geven voor logica en techniek. Maar goed...zondag luisteren en dan babbelen wel verder.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #347 Gepost op: 17 maart 2017, 14:18:29 »
Nou dat is een mooi compleet lijstje...Martijn post even terug een artikel:

As audiophiles, we should never dismiss the results of well-designed, carefully executed scientific tests just because they conflict with our own beliefs. But neither should we ever let science dictate what we buy -- and we should never hide behind science to ridicule the choices of other audiophiles. This hobby is about making us happy -- and, ultimately, only you know when you’ve achieved that result.

Even de laatste alinea eruit gehaald.

Gr. Hans

Ja hij had het me al ge-WhatsApp-ed. In mijn reactie vatte ik het hele verhaal samen met: 'techniek is het startpunt maar uiteindelijk volg je je gevoel'.

Gevoel/smaak allemaal goed. Maar ook logica toch... ;D

En ik heb niet het gevoel dat techniek bij jou het startpunt is....daarnaast lijkt het gevoel geen ruimte meer te geven voor logica en techniek. Maar goed...zondag luisteren en dan babbelen wel verder.

Gr. Hans

Dat komt omdat het jouw logica niet is. Ik vind mijn redenering 100% logisch omdat ik niet kan geloven dat Naim, Marantz, Bryston, Audiolab, Accuphase, Arcam, Audio Note, 47Labs, Avi, Ayre, Cambridge Audio, Classé, Cyrus, Densen, Denon, Linn, Mark Levinson, McIntosh, Moon, Musical Fidelity, NAD, NuForce, Onkyo, Pass Labs, Pioneer, Primare, PS-Audio, Quad, Rega, Röksan, Rotel, Sony, T+A, Teac, Thule Audio, Unison Research, Van Medevoort en Yamaha die alle een complete versterkerlijn voeren eigenlijk allemaal apparaten maken die per merk én in hun eigen lijn exact hetzelfde klinken.

En wie denkt dat dat wél zo is heeft, zeg maar, een logica die ik weer niet begrijp.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #348 Gepost op: 17 maart 2017, 14:36:55 »
 ;D (voor al die namen)

Het gevoel blijft bij mij over het algemeen wel de doorslag geven. De laatste periode wordt dit gevoel wel meer ondersteund/gevoed door de techniek/logica.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #349 Gepost op: 17 maart 2017, 14:37:26 »
Er zitten mooie merken in je opsomming Huub.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #350 Gepost op: 17 maart 2017, 14:39:43 »
Helemaal gelijk Hans.  Ik heb mijn vrouw ook op gevoel binnengehaald.  Die kies ik niet op objectief te defeniëren functionaliteit om maar wat te noemen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #351 Gepost op: 17 maart 2017, 16:28:06 »
Helemaal gelijk Hans.  Ik heb mijn vrouw ook op gevoel binnengehaald.  Die kies ik niet op objectief te defeniëren functionaliteit om maar wat te noemen.   ;)

Nouw ja, als ik alles op gevoel moet doen dan kan ik het ook wel is mis hebben,dus ik laat mijn hersens ook erbij werken.

En dat levert een meer aan objectieve beoordeling als alleen een gevoel :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #352 Gepost op: 17 maart 2017, 18:14:20 »
Helemaal gelijk Hans.  Ik heb mijn vrouw ook op gevoel binnengehaald.  Die kies ik niet op objectief te defeniëren functionaliteit om maar wat te noemen.   ;)

Nouw ja, als ik alles op gevoel moet doen dan kan ik het ook wel is mis hebben,dus ik laat mijn hersens ook erbij werken.

En dat levert een meer aan objectieve beoordeling als alleen een gevoel :think:

Bram,

Nu zou ik uit gaan kijken wat je zegt, gezien je eerdere uitlatingen over de eigen in het verleden gemaakte keuzes.

Groet, Mark ;D ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #353 Gepost op: 17 maart 2017, 18:41:53 »
Nou dat is een mooi compleet lijstje...Martijn post even terug een artikel:

As audiophiles, we should never dismiss the results of well-designed, carefully executed scientific tests just because they conflict with our own beliefs. But neither should we ever let science dictate what we buy -- and we should never hide behind science to ridicule the choices of other audiophiles. This hobby is about making us happy -- and, ultimately, only you know when you’ve achieved that result.

Even de laatste alinea eruit gehaald.

Gr. Hans

Ja hij had het me al ge-WhatsApp-ed. In mijn reactie vatte ik het hele verhaal samen met: 'techniek is het startpunt maar uiteindelijk volg je je gevoel'.

Gevoel/smaak allemaal goed. Maar ook logica toch... ;D

En ik heb niet het gevoel dat techniek bij jou het startpunt is....daarnaast lijkt het gevoel geen ruimte meer te geven voor logica en techniek. Maar goed...zondag luisteren en dan babbelen wel verder.

Gr. Hans

Dat komt omdat het jouw logica niet is. Ik vind mijn redenering 100% logisch omdat ik niet kan geloven dat Naim, Marantz, Bryston, Audiolab, Accuphase, Arcam, Audio Note, 47Labs, Avi, Ayre, Cambridge Audio, Classé, Cyrus, Densen, Denon, Linn, Mark Levinson, McIntosh, Moon, Musical Fidelity, NAD, NuForce, Onkyo, Pass Labs, Pioneer, Primare, PS-Audio, Quad, Rega, Röksan, Rotel, Sony, T+A, Teac, Thule Audio, Unison Research, Van Medevoort en Yamaha die alle een complete versterkerlijn voeren eigenlijk allemaal apparaten maken die per merk én in hun eigen lijn exact hetzelfde klinken.

En wie denkt dat dat wél zo is heeft, zeg maar, een logica die ik weer niet begrijp.
Als die allemaal anders klinken, wat is dan HiFi?
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #354 Gepost op: 17 maart 2017, 23:21:50 »

Dat word niet beweerd Ando,velen klinken hetzelfde,en weinigen worden bekroont met uitmuntend :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #355 Gepost op: 18 maart 2017, 07:09:50 »
Toch wel een goede vraag.
Maar die geldt dan nog meer voor luidsprekers .

luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #356 Gepost op: 18 maart 2017, 08:40:29 »
Toch wel een goede vraag.
Maar die geldt dan nog meer voor luidsprekers .
Dat is zeker waar. Maar eerlijkngezegd dank ik zelf en maak ik ook uit de post van Huubf op dat het een enorme klus is een versterker juist 'anders' te laten klinken. Bij luidsprekers lijkt het me juist moeilijk deze zo natuurlijk mogelijk te laten klinken. Het komt zo een beetje over of de fabrikanten hun best doen om luidsprekers natuurgetrouw te laaten klinken en de versterkers te verpesten.

Als dat daadwerkelijk zo is dan wordt het inderdaad een stuk moeilijker om een matchend setje bij elkaar te zoeken...
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #357 Gepost op: 18 maart 2017, 08:42:40 »

Dat word niet beweerd Ando,velen klinken hetzelfde,en weinigen worden bekroont met uitmuntend :think:
Nee nee Bram, volgens Huudf klinken ze allemaal anders en zelfs de verschillende types van een merk klinken anders.

De conclusie: het is allemaal geen HiFi want de fabrikanten geven er allemaal hun eigen klank aan.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2017, 08:47:40 door Ando »
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #358 Gepost op: 18 maart 2017, 08:43:57 »
Nou dat is een mooi compleet lijstje...Martijn post even terug een artikel:

As audiophiles, we should never dismiss the results of well-designed, carefully executed scientific tests just because they conflict with our own beliefs. But neither should we ever let science dictate what we buy -- and we should never hide behind science to ridicule the choices of other audiophiles. This hobby is about making us happy -- and, ultimately, only you know when you’ve achieved that result.

Even de laatste alinea eruit gehaald.

Gr. Hans

Ja hij had het me al ge-WhatsApp-ed. In mijn reactie vatte ik het hele verhaal samen met: 'techniek is het startpunt maar uiteindelijk volg je je gevoel'.

Dat klopt denk ik voor ons allemaal. Als we serieus met de hobby bezig zijn dan zou techniek het uitgangspunt moeten zijn.
We gebruiken techniek voor ons doel, muziekweergave.
Alleen de ene persoon laat zijn gevoel naar voren komen als het om bepaalde merken gaat met bepaalde uitstraling en styling.
En een gevoel van kwaliteit van het apparaat zelf. 
Ik zou graag spullen van Accuphase willen hebben.  Vooral vanwege de bouwkwaliteit en de styling. Niet omdat het anders zou klinken. Helaas is mijn bankrekening niet vet genoeg voor dat spul.
De andere persoon laat het gevoel vooral doorklinken, en hoort / ervaart dat ook echt, in hoe audio apparatuur presteert als het om het geluid gaat.

Ik ga er van uit dat alle merken door Huub genoemd bezig zijn met het maken van zeer goede audio apparatuur.
Dan , als we even alleen naar versterkers kijken, moeten die dingen allemaal exact hetzelfde doen.
Het signaal van de bron versterken zodat de luidspreker voldoende stroom en spanning krijgt om weer te kunnen geven.
Ze geven allemaal prachtige cijfers over diverse soorten vervorming.  Ruis is bijna onmeetbaar laag.
Als ze dat allemaal doen dan klinken ze toch allemaal een en hetzelfde?  Dat moet dan toch zo zijn.
Mits we niet bezig zijn om de versterker door de hoeven te krijgen met een te zware belasting.
Als we over Hifi weergave praten kan het niet zo zijn dat het ene merk daar een ander idee bij heeft dan de ander.
Hifi weergave is Hifi weergave.
Dat ik het anders wil hebben is persoonlijk.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #359 Gepost op: 18 maart 2017, 08:55:24 »
We vinden ongetwijfeld ook hele andere muziek mooi.  Wellicht met raakvlakken.

Klassiek (vooral Russen) en Britpop (Radiohead en zeau).

Nog een vraagje. Welke prikkels moet ik weerstaan om niet te horen of te willen horen dat het anders klinkt?

Bijvoorbeeld die van mij.  Yeah

Ik accepteer dat apparaatjes beter of slechter kunnen klinken dan andere. De enige prikkel voor mij om te weerstaan is het handjevol mensen dat vindt dat versterkers en dacs hetzelfde klinken. Daar heb ik hier veel mee te maken natuurlijk.

Als je daarentegen van de veronderstelling uitgaat dat versterkers en dacs hetzelfde klinken moet je nogal veel onzin vinden:
1. Hifi-bladen
2. Audiofielen
3. Merken die een range van, voor jou, identieke versterkers of dacs voeren
4. Je eigen waarnemingen

Muziek: Pop uit de 70er en 80er jaren.  Beethoven.  Soms popmuziek van nu (heel soms).  En eigenlijk alles wat er tussendoor komt wat ik mooi vind.

Prikkels.
Ik laat toe dat ik me laat prikkelen door jou en je kijk op audioapparatuur.
1 Hifibladen zie ik als advertentie bladen en zie ik alleen als informatief over nieuwe spullen. Prikkelen me niet.
2 Audiofielen kletsen vaak erg veel onzin en alleen over hoe duur en welk typenummer van welk merk. Gevoel en verstand voor en van muziek is er vaak niet.
3 Ik heb een rommeltje aan merken. Ik kijk niet naar een bepaalde lijn. Ik kijk naar wat ik nodig heb en koop wat ik kan betalen.
4 Mijn eigen waarnemingen vertellen me iets heel anders dan jouw waarnemingen. En dan zijn we terug bij ons gesprek.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.