Auteur Topic: Leuke site voor de jazzliefhebbers!  (gelezen 2677 keer)

SuperAvilyn

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
Leuke site voor de jazzliefhebbers!
« Gepost op: 15 juli 2013, 16:45:46 »
http://londonjazzcollector.wordpress.com/

Een erg leuke, met veel enthousiasme geschreven site voor de jazzliefhebbers! Er is veel aandacht voor verzamelen, vooral van vinyl (Hoe herken ik welke persing? Welke labels? Welke persingen zijn het meest gezocht en waarom? Waar moet je op letten als je op Ebay shopt?), maar ook voor het luisteren naar de platen en voor de achtergronden van de muziek en de musici zelf. Er is ook aandacht voor HiFi.
Van elke besproken LP staan er muziekfragmenten op de site.

De online gids waarmee je de talloze verschillende Blue Note persingen van hetzelfde album kunt determineren vind ik heerlijk leeswerk. Wel ontnuchterend t.a.v. sommige vermeende 'kostbaarheden' uit mijn platencollectie. Ook voor andere labels dan Blue Note zijn er handleidingen.

De man achter de site stelt ook zijn set (100% 'Made in UK') voor. Niet verkeerd!

Ik breng zelf elke dag wel een paar minuten op deze site door. Neem eens een kijkje; ook als je niet zoveel met jazz hebt is het de moeite waard!
Yamaha A-S500, KEF RR 103/4, Squeezebox Touch, Technics SL-1210 Mk2, Cambridge 640P, Nakamichi CR-5E