Auteur Topic: Concerttips  (gelezen 52387 keer)

Bert50

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
Re: Concerttips
« Reactie #60 Gepost op: 13 juni 2017, 08:10:50 »
Ja zeker alleen moet je terug in de tijd 😁😁😁😁😁😁

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk


Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Concerttips
« Reactie #61 Gepost op: 12 september 2017, 23:09:57 »
Incognito - Cultuurpodium Boerderij Zoetermeer
http://cultuurpodiumboerderij.nl/programma/incognito-2/

Incognito is al bijna veertig jaar een vaste waarde in de internationale jazzwereld. Hun debuutalbum 'Jazz Funk' verscheen begin jaren '80 en sindsdien is de Britse band niet meer weg te denken uit disco, jazz en funk scene. Frontman Jean-Paul 'Bluey' Maunick is de motor achter deze succesvolle formatie. Hij is naast zanger ook gitarist, producer en componist.

In de beginjaren was Incognito vooral bekend in de Britse acid-jazz-scùne, maar de hit ‘Always There'(1991) verwierf de band wereldwijde bekendheid. In 1992 scoorde Incognito een top 10-hit met de Stevie Wonder-cover ‘Don’t you worry ‘bout a thing’. Inmiddels heeft Incognito maar liefst 18 albums uitgebracht. Het nieuwste exemplaar ‘Amplified Soul’ (2014) bewijst dat de stem van Bluey na al die jaren nog niets van zijn glans verloren is.

Datum: zondag 17 sep 2017
Zaal: CreativeColors Zaal
Zaal open   : 19:30
Aanvang: 20:00
Voorverkoop: 28,- (excl. servicekosten)   
Dagkassa: 32,-

Deep Waters - After The Fall - I've Been Waiting -
Wat een (@#$%&*#@) dag voor een concert, excuses voor m'n taalgebruik...   worship1

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Concerttips
« Reactie #62 Gepost op: 10 oktober 2017, 00:00:36 »
Marcus Miller - Paard Den Haag
https://www.paard.nl/event/marcus-miller-3/

Met twee Grammy’s, negentien soloalbums en een waslijst aan studiosessies met artiesten als Eric Clapton, Grover Washington Jr, Chaka Kan en Snoop Dogg valt Marcus Miller gerust een van de meest prominente bassisten van deze tijd te noemen. Zijn nieuwste album komt pas begin 2018 uit maar vanavond geeft de bassist alvast een exclusief voorproefje van wat je te wachten staat.

Miller behoort al jaren tot de internationale muziektop. Zijn naam wordt meer dan  500 keer genoemd in albumcredits in een wijde selectie van artiesten en genres. Niet alleen de personen hierboven, maar ook op de platen van Donald Fagen, Al Jarreau, Paul Simon, Mariah Carey en Billy Idol prijkt zijn naam. Als basgitarist, wel te verstaan. Daar gelaten dat hij ook keyboard en (bas)klarinet speelt, is hij namelijk ook componist en producer. Hij droeg bij aan werk van jazzlegende Miles Davis, zoals te horen op het album ‘Tutu’ en ook Frank Sinatra, Elton John etc. hebben met hem in een studio gezeten. Een flinke rij namen, die aangeven met wat voor muzikant we hier te maken hebben.

Op zijn meest recente soloalbum ‘Afrodeezia’ werkte Miller samen met wederom een enorme variĂ«teit aan artiesten waarvan o.a. Lalah Hathaway, Robert Glasper, Keb’ Mo’ en Chuck D slechts enkele voorbeelden zijn. Geinspireerd door zijn rol als woordvoerder van UNESCO’S ‘Slave Route Project’ reisde hij door West-Afrika, Zuid-Amerika en de CaraĂŻben met als gevolg een plaat waarbij naast de welbekende jazz en fusion invloeden ook overduidelijk niet-Westerse invloeden hoorbaar zijn.

Begin 2018 staat er een nieuw album gepland en speciaal voor dit optreden zal Miller voor de eerste keer live enkele nummers ten gehore brengen.

Datum: dinsdag 24 oct 2017
Zaal: Grote Zaal
Zaal open: 19:30
Aanvang: 20:30
Prijs: 30,-

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Concerttips
« Reactie #63 Gepost op: 20 december 2017, 22:07:23 »
Vandaag kaarten besteld voor Il Divo 1 juli 2018 Ziggo Dome.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Concerttips
« Reactie #64 Gepost op: 05 maart 2018, 21:13:03 »
Afgelopen zaterdag naar Robin Borneman geweest in Tivoli de Helling. Mijn broer wilde er heen. Ik kende zijn muziek niet zo goed maar wat een concert was dat. Prima band met een onnederlands goede zanger. Aanrader.

Een live voorproefje lekker stukje blues:

Tja, niet echt een komend concert tip maar wie weet wanneer hij weer ergens optreedt.

Groeten...

Mrgiorgio

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Re: Concerttips
« Reactie #65 Gepost op: 18 maart 2018, 13:09:23 »
Een paar weken geleden naar Jacqueline Govaert geweest in Rotown


In april kijken of En Vogue nog steeds goed klinkt


3 mei staat Gregory Porter op het menu in Dusseldorf


Een maandje later op 4 juni hopelijk een mooi concert van Malia in n klooster


En eind juni is daar dan nog Sting tijdens CAS


P.S. Cultuurpodium Boerderij in Zoetermeer is zeker aan te bevelen. Een paar jaar geleden daar nog kunnen genieten van het einde van de Europese tour van Chris Botti. Heerlijk!


Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Concerttips
« Reactie #66 Gepost op: 28 oktober 2018, 12:38:34 »
Judith Hill - Cry, cry, cry
Judith Hill - The Pepper Club
EĂ©n van de pareltjes waar ik onlangs op geattendeerd werd en inmiddels erg nieuwsgierig naar ben geworden is Judith Hill. Ze heeft met enkele grote artiesten op het podium gestaan en haar bijdrage in The Voice USA is ze niet onopgemerkt gebleven. In het nummer The Pepper Club hoor je duidelijk door wie ze muzikaal gezien geĂŻnspireerd is. En het mooie van alles is dat ze binnenkort dd. 13 januari 2019 optreedt in cultuurcentrum Boerderij in Zoetermeer. Just my two cents!

https://cultuurpodiumboerderij.nl/programma/judith-hill/

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Concerttips
« Reactie #67 Gepost op: 14 januari 2019, 01:05:08 »
Gisteren was het zover en ben ik naar het concert van Judith Hill geweest (Zoetermeer) met de band Colibri in het voorprogramma. Wow, wat een ras performer en podium beest is Judith Hill zeg! Niet te geloven waar zij met haar stem toe in staat is. Sensationeel goed optreden en aanrader ondanks dat de muziek hard stond afgesteld. Ik had in aanloop van het concert wat filmpjes van haar op YouTube bekeken maar wat een verschil wanneer je haar live mee maakt. Erg instrumentaal en erg funky, ik hou er van. Ik vrees dat de entreeprijzen navenant zullen stijgen zodra dit multi-talent bij het grote publiek bekend raakt. De band Colibri verdient ook een pluim voor het opwarmen van het publiek, leuke coverband. Al met al een zéér geslaagde avond met als verassing dat het ticket voor Judith Hill ook geldig is voor: A Chaka Kahn Tribute op 25-1-2019. https://cultuurpodiumboerderij.nl/programma/chaka-khan-tribute-2/

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Concerttips
« Reactie #68 Gepost op: 14 januari 2019, 13:04:39 »
Judith Hill, goede tip. Toppie!
Als het concert ging zoals hieronder heb je een mooi concert meegemaakt.
Eens buizen altijd buizen.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Concerttips
« Reactie #69 Gepost op: 24 november 2019, 14:33:15 »
The Magic Of Santana feat. Alex Ligertwood & Tony Lindsay
The Magic Of Santana is de nummer 1 Santana Show van Europa. De band bestaat uit voormalige muzikanten van Santana. Tijdens dit concert schitteren de voormalige leadsingers Alex Ligertwood en Tony Lindsay beiden op het podium. Alle muzikanten hebben een passie voor de muziek van Santana. Het magische repertoire is omvangrijk. Verwacht klassiekers en materiaal dat Santana al lang niet heeft gespeeld.

The Magic Of Santana is in 2010 opgericht door gitarist Gerd SchlĂŒter. Kort na de eerste shows kreeg de band de kans om de leden van Santana persoonlijk te ontmoeten. Het was voor hen een droom die uitkwam. De muzikanten zijn onder de indruk en in 2011 besluit de voormalige zanger van Santana, Alex Ligertwood, tot de band toe te treden. In 2012 volgt het volgende magische moment. Na jaren is er een weerzien tussen Alex Ligertwood en Grammy winnaar Tony Lindsay. Zij kenden elkaar nog van de opnames van Santana’s album “Milagro”, waar ze samen op te horen zijn. Alex en Tony zijn niet alleen special guests, maar inmiddels ook goede vrienden van de band. Kortom, ervaar de magie!

Gisteren naar een concert van 'The Magic Of Santana' geweest. Ik had aanvankelijk m'n bedenkingen om m'n vrije zaterdagavond aan deze band op te souperen maar mijn bedenkingen zijn ongegrond gebleken. Bij het horen van de eerste track was ik om. Wat een lekkere band is dit. Met 3 percussion sections+drummer, toetsenist, bassist, slag en sologitarist en twee zangers is het ritmisch perfect in orde. Ook de gitaren deden hun nodige magie en wisten zelfs, mede door hun eigen interpretatie, het nummer Maria (wat toch best een hoog commercieel gehalte heeft) op te tillen naar een, mijn inziens, hoger niveau. Geweldigenoten en een aanrader wat mij betreft!

Let op: The Master himself treedt op in de Ziggo Dome (maart 2020)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Concerttips
« Reactie #70 Gepost op: 24 november 2019, 14:36:53 »
Voor de liefhebbers een kleine sfeerimpressie van het concert...

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Concerttips
« Reactie #71 Gepost op: 16 februari 2020, 11:21:31 »
Gisteren naar de musical van Tina Turner geweest. Normaal ben ik geen Musical fan, maar dit is eigelijk meer een musical en concert gecombineerd. Het begint met een spetterende kerk gospel en eindigt met de meest swingende (vooral de oude nummer) van deze dame. Klein puntje van kritiek, veel nummers zijn vertaald naar Nederlands (tja het blijft een musical) maar gelukkig zingt Nyassa Alberta
in de finale de Engelse versie.
Gezien het een thuis wedstrijd was (Utrecht Beatrix Theater) en we getrakteerd werden op de kaarten, was het helemaal een feest. Tip mocht je ook gaan, je kan lekker eten bij Uncle Jim, op loop afstand van het theater

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Concerttips
« Reactie #72 Gepost op: 08 oktober 2021, 13:48:08 »
Helaas pindakaas. Ik had wel weer zin in een concert in Cultuurpodium Boerderij (Zoetermeer) maar het heeft niet zo mogen zijn aangezien het optreden van de band Mezzoforte op 17-10-2021 afgelast is.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Concerttips
« Reactie #73 Gepost op: 08 oktober 2021, 22:32:45 »
Gisteravond met mijn broers naar Eric Vloeimans (trompet) en Wil Holshouser (accordeon) geweest. Van eigen nummers via een ballad uit de Muppetshow naar een nummmer van Prince.
Zeer de moeite waard!
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2021, 22:35:56 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Concerttips
« Reactie #74 Gepost op: 09 oktober 2021, 09:13:16 »
Helaas pindakaas. Ik had wel weer zin in een concert in Cultuurpodium Boerderij (Zoetermeer) maar het heeft niet zo mogen zijn aangezien het optreden van de band Mezzoforte op 17-10-2021 afgelast is.