Auteur Topic: op luisterbezoek bij Marcel  (gelezen 8610 keer)

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
op luisterbezoek bij Marcel
« Gepost op: 01 juli 2013, 17:03:41 »
ik had op de dag dat ik abdon bezocht nóg een bezoekje op stapel staan ivm de mogelijke verkoop van m'n Meridian 555 amp.
Dit is geen forumlid maar wel interessant genoeg om hier te melden want de beste man had een primare geintegreerde versterker staan icm vifa 11 monitoren met aangepaste filters. Deze amp kon als losse pre en eind aangesloten worden dus de Meridian hing er in no time aan.
Eerst even naar de primareset geluisterd, waarbij opviel dat de vifa's een bijzonder mooi geluidje en beeld neerzetten. Ook al keek je naar de speakers, het geluid leek daar toch niet vandaan te komen.
Toen de zaak gescheiden en de Meridian erop.
Tja.. daar zat toch wel verschil in: m.n. het laag werd behoorlijk strakker en het geluidsbeeld wat duidelijker/strakker.
Marcel was snel overtuigd dus de overschrijving werd subiet in orde gemaakt.
De luisterruimte was niet al te groot (3x4m?) en hij was nog wat akoustische aanpassingen van plan dus daar hebben we het ook nog even over gehad.
Al met al, ondanks de eerste indruk van de wijk (.. ) en de campingsmoking van de gastheer, bleek het gewoon om een aimabel persoon te gaan met het hart én de oren op de juiste plaats.
Daarnaast bleek ik de auto niet afgesloten te hebben maar alles lag nog keurig zoals achter gelaten   :)

Kortom.. 2 luisterervaringen op 1 dag, versterker verkocht aan liefhebber, het zonnetje bleef schijnen en de rit huiswaards verliep voorspoedig.
Mooie dag gehad!   8)

Zojuist kwam dit berichtje binnen met de mail:

Beste Jaap,

Dank je voor het vruchtbare bezoekje van gisteren.

Ik ben erg blij met de Meridian, hij klinkt strak en zuiver  sta te popelen om te bi ampen en wiren.

Marcel.


En daar doe je het voor  :)
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2013, 17:05:51 door jaap »
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: op luisterbezoek bij Marcel
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2013, 19:46:38 »
Mooi verslag, heb je gemaakt.
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: op luisterbezoek bij Marcel
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2013, 20:06:04 »
Mooi verslag, heb je gemaakt.

Eip, draai je nog steeds donna?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65