Auteur Topic: Lineaire voeding voor Wadia 121  (gelezen 22926 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Lineaire voeding voor Wadia 121
« Reactie #30 Gepost op: 05 februari 2014, 19:54:21 »
Marcel,

Een kostbaarder ontwerp en daarmee duurder apparaat kan simpelweg beter presteren, ook al is dat "achter de komma".
Hetzij vanwege hogere ontwerpkosten daar er meer tijd in is gaan zitten, hetzij onderdelen met nauwere toleranties, hetzij door gebruikmaking van meer onderdelen, etcetera.

Er moet ook nog geld verdiend worden... :afro:

Waarom is een "Mercedes beter dan een Lada"? Om het maar even gechargeerd te brengen.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Lineaire voeding voor Wadia 121
« Reactie #31 Gepost op: 06 februari 2014, 09:01:03 »
Marcel,

Een kostbaarder ontwerp en daarmee duurder apparaat kan simpelweg beter presteren, ook al is dat "achter de komma".
Hetzij vanwege hogere ontwerpkosten daar er meer tijd in is gaan zitten, hetzij onderdelen met nauwere toleranties, hetzij door gebruikmaking van meer onderdelen, etcetera.

Er moet ook nog geld verdiend worden... :afro:

Waarom is een "Mercedes beter dan een Lada"? Om het maar even gechargeerd te brengen.

Groet, Mark

Mark,

Dat begrijp ik wel.  :D
En er moet absoluut geld verdiend worden. 
Maar ik weet niet of het veel zin heeft om heel erg veel geld uit te geven voor hele kleine verschillen achter de komma.
Als het om de beleving gaat en je wilt een heel erg mooi apparaat met prachtige specs dan ben ik daar absoluut niet tegen.
Een Lada brengt je van A naar B en een Mercedes ook maar die Mercedes doet dat een stuk aangenamer. En kost een stuk meer. Maar dan kan ik de meerprijs ook goed voelen, horen en zien.

Bij audio kan ik vaak de meerprijs alleen maar zien en niet horen. Alleen het marketingpraatje en plaatje is duidelijk waarneembaar.

Als de beweegreden van Audvance het delen van zijn kennis is kan ik dat waarderen.
Als de beweegreden is het proberen geld te verdienen met een leuke nieuwe voeding voor een apparaat waarvan de voeding naar mijn idee voldoet waardeer ik dat minder. 
Mijn mening is dat voor een vraagprijs van bijna 2000 euro je een perfect stukje elektronica met een perfecte voeding in elkaar moet kunnen zetten. Als je dat bedrag geeft alleen voor het uiterlijk en de naam, dan klopt er iets niet.

Om nog even op auto's terug te komen. De onzinnigheid om voor veel geld heel weinig verbetering te halen kennen we bij auto's natuurlijk ook. Zoals daar zijn sport uitlaten en sport luchtfilters en spoilers voor gewone straatauto's.  Voor de mooi en de stoer is dat prima.
Maar dat gezwets over de enorme verbeteringen????????

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Lineaire voeding voor Wadia 121
« Reactie #32 Gepost op: 06 februari 2014, 09:11:11 »
Ik wil toch nog wel even kwijt dat de voeding van Audvance wel erg mooi is.
Dikke ringkern trafo's en dikke elco's.
Het apparaat zal absoluut zeer goed presteren. Dat zal best goed zitten.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Lineaire voeding voor Wadia 121
« Reactie #33 Gepost op: 06 februari 2014, 20:30:02 »
De discussie m.b.t. versterkers kan hier voortgezet worden.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Lineaire voeding voor Wadia 121
« Reactie #34 Gepost op: 06 februari 2014, 20:31:32 »
Wadia is al lang weggewaaid bryston,die hoor je niet meer.

Nee hoor, ik was juist aan het lezen wat jullie allemaal zeiden over versterkers. Gaan jullie wel eens naar beurzen (Brussel, Munchen) en shows (Rhapsody,Chattelin) vroeg ik mij af? Daar worden veel mooie produkten gedemonstreerd waarbij je de enorm grote verschillen tussen systemen zelf kunt ervaren. We hebben het dan natuurlijk niet over blinde tests, maar leerzaam is het wel en ik ga daar altijd graag heen om iets nieuws te beluisteren, ook al gaat het veelal mijn budget te boven.

Bij versterkers zijn de verschillen net zo groot als bij alle andere audioprodukten eigenlijk. Bepaalde metingen aan versterkers zeggen wel degelijk iets over de geluidskwaliteit, maar niet het vermogen of bijv. de harmonische vervorming bij 1kHz. Het "enige" wat een goede versterker moet doen is het afgeven van een spanning die niet afhangt van de belasting (de luidspreker) met een faseverschil ten opzichte van het ingangssignaal welke niet afhangt van de frequentie (dus moet de versterker een grote bandbreedte hebben). Vervorming die hierbij optreedt moet laag zijn en qua spectrum gelijkmatig verdeeld zijn over alle frequenties. IM en TIM vervorming kunnen verlaagd worden door klasse-A instelling te gebruiken of MOS transistoren te gebruiken en zo min mogelijke overall tegenkoppeling te gebruiken. Vervorming kan ook verlaagd worden door hoge voedingsspanningen te gebruiken (zoals in buizenversterkers) omdat dan het signaal dat je versterkt klein is t.o.v. de voedingspanning.

De informatie wat je nu zegt over versterkers mis ik een beetje over je eigen lineaire voeding.
We zijn hier met zijn alle ook niet helemaal van gisteren en weten inmiddels ook beter. Dat de meeste niet tegen jou technische kennis op kunnen, daar zul je hier ook niemand over horen. De marketing die je erbij voert is wat beter en bekend bij de meeste.
Met andere woorden je bent de zoveelste die zegt dat het beter kan en is met een " dure " modificatie.
Misschien heb jij wel een eerlijk product die het wel aantoont en heb je dus gelijk, maar dan is er wel wat meer overtuigingskracht vanaf jou kant nodig en is 30 jaar TU geen argument voor ons om je op je blauwe,bruine of groene ogen te geloven met wat je zegt.
Begrijp je wat ik bedoel?

Ook Nederland wordt steeds slimmer ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Lineaire voeding voor Wadia 121
« Reactie #35 Gepost op: 06 februari 2014, 20:34:25 »
De discussie m.b.t. versterkers kan hier voortgezet worden.

En bedankt :)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200