Auteur Topic: Wie spelen er met Dali luidsprekers?  (gelezen 2852 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Wie spelen er met Dali luidsprekers?
« Gepost op: 17 juni 2013, 08:16:21 »
Nou heb ik al jaren de Dali Ikon 6 naar volle tevredenheid.

Wie hebben er nog meer Dali als weergever op hun set?
Waarom gekozen voor Dali en waarom voor het type dat je hebt?

Ik heb ze gekozen op basis van het volgende. Puur toeval en heel veel geluk hebben.
Na jaren geluisterd te hebben naar eeehhhh  uuuhhhh bose besloot ik dat het veel beter moest.
Naar beurzen en winkels geweest en kennis en luisterervaring opgedaan te hebben kwam ik tot de conclusie dat er vloerstaanders moesten komen. Maar veel lag buiten mijn budget op dat moment. Dus geduld was geboden. In mijn woonplaats ging een hifizaak op de fles en die gaf 25 % korting op een setje Dali Ikon 6.  Ik ben gaan luisteren en was snel om door de eerlijke en open weergave van muziek.
Niet thuis beluisterd maar meteen gekocht en meegenomen. En wat had ik een mazzel dat het goed ging in mijn luisterruimte.
Na een paar jaar naar tevredenheid luisteren kwam er nog wat meer kennis en ging me opvallen dat het hoog soms wel erg aanwezig was en dat er in het laag soms nog wel wat gerommel was. Vandaar dat er nu een DSP in de set is opgenomen om e.e.a aan te pakken en dat gaat zeer voorspoedig.

Maar terug naar bovenstaande vraag. Wie ?

Groeten

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Wie spelen er met Dali luidsprekers?
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2013, 19:07:52 »
Ik heb menuets in de woonkamer, op een Quad 306. De reden is dat ik ze van alle kleine speakers die ik toen zo een beetje kende het fijnst vond klinken. En ik ben er nog steeds heel blij mee. Op zich denk ik dat ik misschien nog wel een keer een paar Rogers wil, maar die zijn veel duurder. Tot die tijd kan ik hier prima mee vooruit  ;)