Auteur Topic: Inspelen  (gelezen 43834 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Inspelen
« Reactie #120 Gepost op: 17 maart 2019, 09:55:02 »
Hekserij. Allemaal verbranden.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Inspelen
« Reactie #121 Gepost op: 17 maart 2019, 10:29:47 »
Hekserij. Allemaal verbranden.


Groeten, Ando.

Het kent nog steeds een grote schare aanhangers hoor! Voor degenen die het horen is het een blijvend fenomeen. En niemand kan je vertellen hoe het komt. De beschrijving van het effect komt wel overeen: meer ‘echtheid’.

De aanhangers zijn alleen een beetje de discussies zat. Ik zou zeggen: probeer het eerst eens.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Inspelen
« Reactie #122 Gepost op: 17 maart 2019, 10:32:57 »
En zo zijn we weer bij het begin van die flauwekul.
Eerst proberen?, het gebruikelijke antwoord is dan dat ik niet een vinger in kokend water hoef te steken om te ervaren dat het heet is.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2019, 10:39:28 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Inspelen
« Reactie #123 Gepost op: 17 maart 2019, 10:41:40 »
Je zult er iets mee moeten hebben wil het voor je werken. Ik heb er totaal niets mee, dat wordt dus helemaal niets. Misschien dat ik dat niveau ergens mis, maar ik heb er een goed gevoel bij dat ik met beide benen op de grond sta.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Inspelen
« Reactie #124 Gepost op: 17 maart 2019, 11:03:58 »
Hekserij. Allemaal verbranden.


Groeten, Ando.

Het kent nog steeds een grote schare aanhangers hoor!
Nou, dat wordt dan een lekker fikkie. Als we maar geen Scheveningse toestanden krijgen. Maar alle gekheid op een stokje: de hoeveelheid aanhangers is geen enkel bewijs voor het waarheidsgehalte. Ik begrijp dan ook nooit dat dit wordt aangedragen. Is er steun nodig van anderen of is het gewoon aantoonbaar?
Ieder moet wat dat betreft gewoon doen waar hij zich lekker bij voelt. Ik begin er niet aan, zou er alleen maar agressief van worden van dat gezweefteef.



Groeten, Ando.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Inspelen
« Reactie #125 Gepost op: 17 maart 2019, 11:06:10 »
Wat gevonden over deze gehakt mods:

en

Tja dat moet je wel eerst laten inspelen voordat zo'n mod goed gaat klinken. Maar eerst moet je er veel voor betalen want anders werkt het niet.
Wat mij betreft is dit niveau aderlaten.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Inspelen
« Reactie #126 Gepost op: 17 maart 2019, 13:24:55 »
Maar de vraag waarmee ik het staartje kwakzalverij weer tot leven had gewekt was in eerste instantie de vraag of buizen ingespeeld moeten worden. Buizen zitten anders in elkaar dan transistoren. Zo zit er een gloeidraad in een buis. Gisteren heerlijk naar muziek zitten luisteren met de Electro Harmonic 12AU7 buisjes. Merk nu niets meer veel van die scherpheid in de muziek. Of dit nu een kwestie van inspelen was, of de verkeerde wijn die avond...laten we het op de wijn houden  ;)
Heb begrepen dat leuke buizen te scoren zijn op radio- en zendamateurbeurzen maar een paar goede tips voor webshops zijn altijd welkom. Wat kennis over de buizen betreft: Wat zou het ruis verschil kunnen veroorzaken? Of zijn sommige merken stiller wat ruis betreft?
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2019, 15:20:59 door mmuetst »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Inspelen
« Reactie #127 Gepost op: 17 maart 2019, 14:06:59 »
Bij mij in de buurt zit een baxshop ze verkopen van alles op muziek gebied. Moet je maar ff googlen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Inspelen
« Reactie #128 Gepost op: 17 maart 2019, 14:29:07 »
Maar de vraag waarmee ik het staartje kwakzalverij weer tot leven had gewekt was in eerste instantie de vraag of buizen ingespeeld moeten worden. Buizen zitten anders in elkaar dan transistoren. Zo zit er een gloeidraad in een buis. Gisteren heerlijk naar muziek zitten luisteren met de Electro Harmonic 12AU7 buisjes. Merk nu niet meer veel van die scherpheid in de muziek. Of dit nu een kwestie van inspelen was, of de verkeerde wijn die avond...laten we het op de wijn houden  ;)
Heb begrepen dat leuke buizen te scoren zijn op radio- en zendamateurbeurzen maar een paar goede tips voor webshops zijn altijd welkom. Wat kennis over de buizen betreft: Wat zou het ruis verschil kunnen veroorzaken? Of zijn sommige merken stiller wat ruis betreft?
Je kunt bij Conrad ecc82 kopen https://www.conrad.nl/zoeken?search=elektronenbuizen%20ecc82&searchType=regular
Ik weet niet wat de ruis veroorzaakt en ook niet of sommige merken stiller zijn. Wat ik wel weet dat buizen van één merk onderling verschillen in ruis. Een tijdje terug 15 buizen type 37 van het merk RCA en 15 buizen type 37 van het merk Ken-Rad onderling vergeleken op ruis en microfonie. Er waren grote verschillen onderling van één merk en niet zo zeer het ene merk met het andere. Uiteindelijk 2 stille en niet heel microfonische Ken-Rad gevonden die nu in de vv zitten en 2 stille RCA op voorraad. Dit zijn allemaal buizen uit 1940 wellicht zijn de verschillen in nieuwere buizen anders.

Het gevoel wil ook wat dus niet de 2 stilste bij elkaar in de vv maar wel 2 per soort. Voor het geluid zal het niet uitmaken een RCA en een Ken-Rad bij elkaar maar dan blijf je wel bezig met "hoor ik daar wat" Dat luistert niet fijn, als je het niet weet maakt het niet uit dan hoor je het niet maar als je het wel weet is het onrustig.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2019, 14:34:21 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Inspelen
« Reactie #129 Gepost op: 17 maart 2019, 15:25:41 »
Maar dan blijf je wel bezig met "hoor ik daar wat" Dat luistert niet fijn, als je het niet weet maakt het niet uit dan hoor je het niet maar als je het wel weet is het onrustig.
Daarom maar andere wijn gekocht.. en zo een lekker biertje  ;D

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Inspelen
« Reactie #130 Gepost op: 17 maart 2019, 15:49:41 »
Conclusie voor mij betreffende dit draadje: Gewoon blijven hobbyen zoals jij het goed dunkt, met of zonder gehakt als het audio verhaal in jouw set maar een happy end heeft.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Inspelen
« Reactie #131 Gepost op: 17 maart 2019, 16:38:17 »
Ik denk dat Jacco je alles kan vertellen over oorzaken van ruis.
Iedere component heeft ruis en versterkende elementen kunnen die eigenruis ook nog eens versterken.
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Inspelen
« Reactie #132 Gepost op: 17 maart 2019, 16:38:59 »
Zelfs zonder bier of wijn klinkt het iedere dag anders.

"Gehakt", wat een stom gelul, is een dermate afbreuk aan een appraat dat ik het nergens in zou willen hebben, naast dat ik het niet nodig heb.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Inspelen
« Reactie #133 Gepost op: 17 maart 2019, 16:41:19 »
"Het" gaat al jaren niet meer in een apparaat.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Inspelen
« Reactie #134 Gepost op: 17 maart 2019, 16:42:13 »
"Het" gaat al jaren niet meer in een apparaat.

Gr. Hans

Hoe dan?  In de beleving van menschen?  M.i. manipulatie.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.