Auteur Topic: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?  (gelezen 272252 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #870 Gepost op: 04 november 2016, 16:57:52 »
Klinkt als een geslaagde middag René!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #871 Gepost op: 04 november 2016, 17:51:58 »
Het was een geslaagde middag ;D
Eens buizen altijd buizen.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #872 Gepost op: 03 december 2016, 17:45:55 »
Vandaag een pakketje binnengekregen, keurig stevig ingepakt door Concerto-Amsterdam, met als inhoud dit:



Het "Stones-doosje" is zondermeer luxe te noemen. Maar dan de CD en dus wat er opstaat..

Nou, voor mij als Stones-liefhebber-van-het-bijna-eerste-uur, een pareltje!
Muziekstijl die ik op LP's uit de beginjaren heb kwam weer terug, maar dan nieuwe opnames die ik nog niet heb (niemand overigens).
Ik vind het een meesterzet!

Op deze CD gaan die gasten weer tekeer als de jonge honden van toen, alsof de tijd heeft stilgestaan.
Mick blaast zijn mondharmonica bijna op en Charlie Watts weet zijn hi hats weer een hengst te geven op de tijd die je gewoon verwacht.

Ongepolijste blues en rock opnemen: Ik vind het geweldig!  :yeah:

ADAM    Bryston     DENON

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #873 Gepost op: 03 december 2016, 21:03:11 »
Het is uitzonderlijk dat ik een compleet album goed vindt, wat bij deze het geval is. Dat komt denk ik ondermeer doordat alle nummers in stijl verschillen.

Ik vind 't een waanzinnig album (je moet wel van blues houden).

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #874 Gepost op: 24 februari 2017, 20:10:31 »
nou , het was eigenlijk gisteren
na een dagje fine tunen en meten met rew
heb ik het gehele album ''the anthology set'' van yello beluisterd
en die was afgelopen voor ik er erg in had .
ik denk een goed teken  ;)
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #875 Gepost op: 25 februari 2017, 00:31:16 »
De terugkeer van mijn jeugdliefde, Accuphase E-206. Jaren geleden ingeruild, later vreselijk spijt van gekregen en nu dat foutje hersteld.
Groeten,
Edwin

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #876 Gepost op: 25 februari 2017, 09:59:04 »
Mooie versterkers... zou er ook prima mee kunnen leven
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #877 Gepost op: 25 februari 2017, 12:44:40 »
Veel plezier ermee.  Blijft altijd mooi dat soort Japanners.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #878 Gepost op: 05 maart 2017, 16:34:24 »
en dan eindelijk
na veel meten en tobben en rommelen denk ik ... ik zal die sub eens wat indraaien
heel slecht voor de toegankelijkheid van de woonkamer en waf factor 0.0
maar het is alsof je in het donker het licht aan doet
staande golf rechts achter is gelijk weg maximaal output op de luister positie en ook opeens geen gerammel meer in de vitrinekast
het lijkt wel of alles opeens samen komt precies op de plek waar ik zit  ;D ;D
sterker nog , ingedraaid moet ik hem 4dB zachter zetten   Headbanging Headbanging
afwerking zit in het vat , er komt een laagje op wat de kist alleen maar stugger kan maken dus het vooruitzicht is simpelweg dat het nog beter word . en ook heb ik nog geen metingen gedaan en ook de minidsp nog niet ingeregeld op de ingedraaide positie

wat kan een zondag verschrikkelijk mooi zijn als het k*t weer is  :rockon: :rockon:
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #879 Gepost op: 05 maart 2017, 16:55:21 »
Lekker bezig Kees.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #880 Gepost op: 07 maart 2017, 23:17:20 »
Ben al geruime tijd op zoek naar de kangoeroes of onder ons gezegd de B&W DM6 vintage luidsprekers  ...... vandaag een set gevonden aan de andere kant van Nederland,  225 km enkele reis voor de hobby geen probleem.   ;D

Kom met de verkoper een prijs overeen sluiten de deal en spreken af voor as zaterdag ik vraag om het adres en krijg een mail maar ga ze niet voor je reserveren je hoort wel of ze er zaterdag nog zijn.

 wtf

De afgesproken deal gecancelled en veel succes verder met de verkoop.   ::)   

Nu eerst na gedane arbeid een biertje.    :cheers:

Wellicht dat iemand een beter betaalbaar alternatief voor de Behringer eindtrap heeft ?
Hoeft geen hoogrendement speaker te zijn maar wel een vloerstaander.

Heb al wat modellen Infinity voorbij zien komen maar heb daar geen ervaring mee.



Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #881 Gepost op: 07 maart 2017, 23:34:47 »
Ben al geruime tijd op zoek naar de kangoeroes of onder ons gezegd de B&W DM6 vintage luidsprekers  ...... vandaag een set gevonden aan de andere kant van Nederland,  225 km enkele reis voor de hobby geen probleem.   ;D

Kom met de verkoper een prijs overeen sluiten de deal en spreken af voor as zaterdag ik vraag om het adres en krijg een mail maar ga ze niet voor je reserveren je hoort wel of ze er zaterdag nog zijn.

 wtf

De afgesproken deal gecancelled en veel succes verder met de verkoop.   ::)   

Nu eerst na gedane arbeid een biertje.    :cheers:

Wellicht dat iemand een beter betaalbaar alternatief voor de Behringer eindtrap heeft ?
Hoeft geen hoogrendement speaker te zijn maar wel een vloerstaander.

Heb al wat modellen Infinity voorbij zien komen maar heb daar geen ervaring mee.

De mooiste Infinity's hebben EMIM's en EMIT's, maar krijg daar geen problemen mee, want er valt er tamelijk moeilijk aan onderdelen te komen.

 Ik heb zelf ooit de Infinity Quantum 2 luidsprekers gehad en die kom je bijna niet meer tegen, omdat er op de lange termijn toch vervelende problemen mee ontstonden. De midbass coupler t.w. een type van Philips kon men al vrij snel niet meer leveren en evenzo de dome midranges.

Inmiddels zal het ook een hele toer zijn om dat type EMIT´s te scoren. De Infinity Qb komt nog weleens voorbij en dat is op zich een hele leuke luidspreker die meestal voor een fatsoenlijk bedrag worden aangeboden. Ook deze luidspreker heeft voor het midden dezelfde Philips luidspreker als die uit de Quantum serie.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2017, 08:40:51 door Audiofreak »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #882 Gepost op: 07 maart 2017, 23:38:10 »
Bedankt Jan het heeft geen haast luidsprekers altijd moeilijk om de bekende feiten plaatsing / akoustiek persoonlijke keuze etc.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #883 Gepost op: 08 maart 2017, 06:06:13 »
Ben al geruime tijd op zoek naar de kangoeroes of onder ons gezegd de B&W DM6 vintage luidsprekers  ...... vandaag een set gevonden aan de andere kant van Nederland,  225 km enkele reis voor de hobby geen probleem.   ;D

Kom met de verkoper een prijs overeen sluiten de deal en spreken af voor as zaterdag ik vraag om het adres en krijg een mail maar ga ze niet voor je reserveren je hoort wel of ze er zaterdag nog zijn.

 wtf

De afgesproken deal gecancelled en veel succes verder met de verkoop.   ::)   



Tsja...de beste man zal wel een keer te vaak thuis zijn gebleven voor iemand die niet komt opdagen etc. Jammer dat het via MP niet altijd even makkelijk werkt. Maar even bellen misschien en dan wachten tot zaterdag...is toch ook niet zo'n probleem ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #884 Gepost op: 08 maart 2017, 08:13:31 »
Ben al geruime tijd op zoek naar de kangoeroes of onder ons gezegd de B&W DM6 vintage luidsprekers  ...... vandaag een set gevonden aan de andere kant van Nederland,  225 km enkele reis voor de hobby geen probleem.   ;D

Kom met de verkoper een prijs overeen sluiten de deal en spreken af voor as zaterdag ik vraag om het adres en krijg een mail maar ga ze niet voor je reserveren je hoort wel of ze er zaterdag nog zijn.

 wtf

De afgesproken deal gecancelled en veel succes verder met de verkoop.   ::)   

Nu eerst na gedane arbeid een biertje.    :cheers:

Wellicht dat iemand een beter betaalbaar alternatief voor de Behringer eindtrap heeft ?
Hoeft geen hoogrendement speaker te zijn maar wel een vloerstaander.

Heb al wat modellen Infinity voorbij zien komen maar heb daar geen ervaring mee.
Paul, heb je de B&W DM6 luidsprekers weleens uitvoerig beluisterd ? Een vriend van mij heeft ze al jaren in gebruik en in zijn ruimte komt hij tot aardige resultaten, maar de speakers hebben dan ook alle ruimte (je kunt er omheen lopen!) . Hij draait er op met een Denon DCD-3560 cd-speler die rechtstreeks is verbonden met een Harman Kardon Citation 16a eindversterker met ingebouwde volumeregeling. (zelfde ingrepen als bij mijn exemplaar).