Auteur Topic: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?  (gelezen 273759 keer)

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #45 Gepost op: 07 april 2013, 21:56:47 »
Naim klinkt bijzonder mooi is mijn ervaring.  :-*
Ik prefereer toch McIntosh op m'n JBL's, helaas nog duurder... :'(

Naim heeft een mooie lijn qua producten. Het klinkt fantastisch en ben van mening dat het meer uit m'n Adams moet kunnen halen. Heb vandaag toch weer geleerd dat ik terug moet naar stereo.
Heb geprobeerd met surround maar denk dat ik daar weer van ga afstappen. Ga niet direct overstappen maar wel de 2e hands markt in de gaten houden. Dus mocht iemand wat leuks van Naïm tegenkomen wat kan dienen als vv, let me know.

Surround is leuk voor een film maar oninteressant voor de betere muziekbeleving.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #46 Gepost op: 07 april 2013, 21:58:06 »
ik vond de grote naim set erg matig klinken.....
dun en matige dynamiek,ik ben wel meer gewend van naim.....

ik vond TAD erg goed spelen.

Ik heb langer na de kleine set zitten luisteren  :) bij de grote set was het veel te druk en vond de ruimte daar wat te klein. Maar je bent niet de enige die dat vond want m'n neef had dezelfde opmerking.

De Tad was idd ook een hoogtepunt welke ik qua vormgeving niet zo mooi vond maar wel pakkend. Niet te vergeten de Dynaudio platinum evidence die vond ik ook mooi. Staat me niet helemaal meer helder maar volgens mij hebben we ook wat langer stil gestaan bij Symphony audio import. Was ook een wat grotere ruimte met 2 redelijk formaat vloerstaanders . Absolute winnaar was toch de Focal McIntosch combi.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #47 Gepost op: 07 april 2013, 22:01:22 »
Weerstanden ook icm capacitieve zaken. Bovendien kans op brom.

Groet,
Jacco
?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.227
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #48 Gepost op: 07 april 2013, 22:03:43 »
Ik reageerde op de suggestie dat een passieve regelaar beter zou zijn. Dat is natuurlijk niet zo.

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #49 Gepost op: 07 april 2013, 22:06:20 »
Ik reageerde op de suggestie dat een passieve regelaar beter zou zijn. Dat is natuurlijk niet zo.

Groet,
Jacco
vandaar mijn vraagteken om hier wat meer tekst en  bij te hebben .
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dre73

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 73
  • je hebt tweeters en TWEETERS
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #50 Gepost op: 07 april 2013, 22:16:07 »
ik vond de grote naim set erg matig klinken.....
dun en matige dynamiek,ik ben wel meer gewend van naim.....

ik vond TAD erg goed spelen.

Ik heb langer na de kleine set zitten luisteren  :) bij de grote set was het veel te druk en vond de ruimte daar wat te klein. Maar je bent niet de enige die dat vond want m'n neef had dezelfde opmerking.

De Tad was idd ook een hoogtepunt welke ik qua vormgeving niet zo mooi vond maar wel pakkend. Niet te vergeten de Dynaudio platinum evidence die vond ik ook mooi. Staat me niet helemaal meer helder maar volgens mij hebben we ook wat langer stil gestaan bij Symphony audio import. Was ook een wat grotere ruimte met 2 redelijk formaat vloerstaanders . Absolute winnaar was toch de Focal McIntosch combi.
€60.000 voor de dynaudio`s......
ik vond de TAd`s beter,focal was ook heel fraai maar echt kogelkhard volume...... ::)

audio physic klonk ook niet helemaal goed,mid en laag stonden mooi net voor de speaker en het hoog stond ruim achter de weergever.....
op zich wel een mooie speaker.....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.227
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #51 Gepost op: 07 april 2013, 22:19:19 »
Met passieve regelaars word je afhankelijk van de omgeving waarin je zit: kabellengte en kans op brom. Of als je een bron aansluit die niet aan de 2Veff uitgangsspanning voldoet (dus alles anders dan cd spelers of andere moderne bronnen) kom je tekort. Het idee achter een regelversterker is niet zozeer versterken, maar meer zorgen voor een buffer.

Wil niet zeggen dat het niet kan met een passieve regelaar, maar het domweg wegzetten als sowieso beter ging mij te ver. Een actieve regelaar is dus ook niet per definitie beter.

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #52 Gepost op: 07 april 2013, 23:00:32 »
Jacco,

Nu moet ik eigenlijk heel voorzichtig zijn daar deze ervaring stamt "uit het midden van mijn(*) geloofsperiode"

In het verleden eens een Rotel Michi VV en (de grote) EV beluisterd via een Sony CDP X202es als bron. En dat klonk, wat ik mij ervan herinneren kan "mat en zwak" (zoiets).
Na het er tussenuit mikken van de VV en de bijbehorende extra interlink, klonk het "gewoon" goed.
Ik meen dat er VDH interlinks in gebruik waren.

Kan dat een resultante zijn van hetgeen jij noemt en is dat "uberhaupt mogelijk bij reguliere lengtes kabel?

Groet, Mark

(*) Het betreft een persoonlijke uiting mijnerzijds en deze is geenszins "beledigend" of polariserend bedoeld. :)
« Laatst bewerkt op: 07 april 2013, 23:03:49 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.227
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #53 Gepost op: 07 april 2013, 23:05:55 »
Kan net zo goed wel als niet zo zijn, wellicht was er iets aan de hand. Wat meer voor de hand ligt, ligt in het subjectieve. Je zou als luisteraar moeten streven naar een opstelling die al qua onderbuikgevoel goed zit. Dan komt de rest als vanzelf.

Groet,
Jacco

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #54 Gepost op: 07 april 2013, 23:58:40 »
De michi VV is toch een passieve VV? Of is dat ook de reden dat je hem hier nu aanhaalt.

Groeten...

Edit: even gezocht en het blijkt dat er later ook een actieve versie van is geweest. Welke heb jij gehoord, Markus?
« Laatst bewerkt op: 08 april 2013, 00:10:56 door Kwabbernoot »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #55 Gepost op: 08 april 2013, 00:33:56 »
Kwabbernoot,

Ik dacht op mijn beurt dat er alleen een passieve bestond, het ging dus om die variant.

Groet, Mark
« Laatst bewerkt op: 08 april 2013, 00:35:29 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #56 Gepost op: 08 april 2013, 00:51:12 »
Stranger than Fiction gekeken en geconcludeerd dat 't geluid van die film heul goed is!

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #57 Gepost op: 08 april 2013, 08:30:17 »
Met passieve regelaars word je afhankelijk van de omgeving waarin je zit: kabellengte en kans op brom. Of als je een bron aansluit die niet aan de 2Veff uitgangsspanning voldoet (dus alles anders dan cd spelers of andere moderne bronnen) kom je tekort. Het idee achter een regelversterker is niet zozeer versterken, maar meer zorgen voor een buffer.

Groet,
Jacco

Ok. Dat klinkt ook niet ideaal. De passieve pre die ik voor ogen heb is eigenlijk ook geen passieve pre maar meer een bron met volumeregeling:

http://www.thomann.de/nl/benchmark_dac1_usb_high_end_silver_e.htm

Ik ga hem als geluidskaart gebruiken bij m'n Mac Mini (en dac voor andere digitale bronnen). Het is eigenlijk een DAC met usb aansluiting en digitale ingangen met volumeregeling en afstandsbediening.

Wat denk je van die oplossing? Volgens mij zijn de nadelen die je noemt van een 'passieve pre' (zoals ik het apparaat omschreef op dit apparaat niet van toepassing. Als er theoretisch een betere optie is hoor ik dat graag!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #58 Gepost op: 08 april 2013, 21:22:18 »
Nu nog wachten op iemand die er vanaf wil  :afro:
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat was vandaag je ultieme beleving op audiogebied?
« Reactie #59 Gepost op: 08 april 2013, 21:32:04 »
Nu nog wachten op iemand die er vanaf wil  :afro:

Klik.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.