Auteur Topic: Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?  (gelezen 4854 keer)

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?
« Gepost op: 12 juni 2013, 21:37:52 »
De ontwerper van mijn eindversterker (Bruce Rozenblit) waar ik nog steeds zeer over te spreken ben heeft een nieuwe versterker op de markt gebracht. Hij bouwt eigenlijk alleen maar OTL's. Ik zelf heb de Single ended OTL.Maar nu heeft  de goede man een versterker gebouwd met de overbekende 300B buis. Een buis die schijnbaar het summum voor de single ended triode gemeenschap is en dus ook duur is.
Hij heeft echter niet een single ended triode versterker gebouwd met uitgangstrafo's maar een Single ended OTL! In totaal 8 van dergelijke buizen om een totaal vermogen te krijgen van 2 x 1,5 watt.



Wat vinden wij hiervan: geniale waanzin of waanzinnig geniaal? Origineel lijkt het mij in ieder geval wel.

Hier nog de website: Transcendent Sound Single Ended 300B OTL

Groeten...

Baardmannetje

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 206
Re: Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2013, 21:46:14 »
Wat vinden wij hiervan: geniale waanzin of waanzinnig geniaal? Origineel lijkt het mij in ieder geval wel.

Een combinatie van die twee?

 :afro:

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2013, 21:56:03 »
Voor waar het energieverbruik betreft kun je weinig anders concluderen dat hij ze niet allemaal op een rijtje heeft, als je het mij vraagt.
Wanneer ik een schakelingetje ontwerp wat dag en nacht moet aanstaan kijk ik al angstvallig naar het verbruik omdat ik de klant niet met al te veel extra verbruik wil opzadelen, kennelijk vindt niet iedereen zoiets belangrijk.  ???
Voor de rest is de 300B een buis die zelfs op papier al prachtige cijfers en lijnen laat zien.
Het vermogen wat hij uit vier buizen haalt met ongetwijfeld een leuk prijsplaatje doet me zijdelings een beetje denken aan wat Geddy Lee ooit in een interview zei. Men vroeg hem wat Rush allemaal uit de kast zou halen wanneer ze voor het opnemen van een LP eenzelfde budget zouden krijgen als wat Fleetwood Mac voor Rumours had gebruikt.  "Volgens mij ben je niet zo goed als je zoveel geld nodig hebt voor het opnemen van een album".  ;)

An inability to grasp science is no argument against it....

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2013, 22:03:37 »
Nu weet ik niet hoe jij nu precies "een leuk prijskaartje" bedoelt maar het ding kost "maar" 2550 dollar inclusief de buizen. Het is wel een kit dus je moet zelf het spul aan elkaar puntlassen.

Groeten...

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2013, 22:09:37 »
Al na het zien van zoiets "ik wil" je dagelijks door den kop speult, dan vind ik dat die onrust voor een alleszins redelijk bedrag is af te kopen, teneinde onrust over te laten slaan in hobbyvreugd'.

Als het bovenstaande je bezig houdt dan zeg ik: Doen!

Ik heb dat zelf ook bij herhaling zo opgelost en dat geeft veel rust en plezier.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2013, 22:19:07 »
Nu weet ik niet hoe jij nu precies "een leuk prijskaartje" bedoelt maar het ding kost "maar" 2550 dollar inclusief de buizen. Het is wel een kit dus je moet zelf het spul aan elkaar puntlassen.

Groeten...

Whoah, voor een doos onderdelen is het nog aardig aan de prijs en de 300 B's zal geen WE op staan, denk ik. ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2013, 22:35:36 »
Nee, logisch. Maar dan nog, de goedkoopste 300B doet nog altijd ongeveer 100 dollar per stuk.Wellicht iets eronder. Maar goed,de vraag was eigenlijk buiten de prijs om.

@Hififreak: Tja, was het maar zo gemakkelijk om even dergelijke bedragen over de balk te gooien. Daarbij wil ik een iets sterkere versterker als ik al een nieuwe wil hebben. Ik heb al wel met een schuin oog naar zijn Mini Beast gekeken.

Groeten...

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Geniale waanzin of waanzinnig geniaal?
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2013, 22:44:20 »
Ik zou 't geen geld over de balk gooien willen noemen maar jezelf kietelen en als je er niemand tekort door doet dan is dat toch prima (zie mijn handtekening).   :)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.